Shell storyn *FAKTA* och svar till raid72.

Status
Ej öppen för fler svar.

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Min höggravida fru har tagit vår nyinköpta burk/pärla (Toyota Corolla Touring -88) till jobbet och ska åka och tanka vid 17-tiden, hon åker till Shell på Torsgatan i Stockholm. Jag har sagt till henne att tanka fullt och nolla trippen så vi kan få en uppfattning om vad den drar per mil, lydigt gör hon som jag sagt.

Bakgrundsfakta:
Kl 17 är toppen på rusningstrafiken och då har vi som mest kunder vid pumparna.
Pumparna ligger till skillnad från andra mackar i en rad.
Vid varje pump finns en betongplatta, med en stor grund grop och avloppsbrunn.
Killen som står, ensam eftersom kollegan är ute på lunch, har jobbat längst tid av alla biträden, sköter om det mesta och kan mest om hur macken ska skötas.
Dessutom har det regnat vilket gjort marken blöt.

Det här är min kollegas historia:

När den är nästan full märker hon att det är något som rinner under bilen, detta "något" visar sig vara bensin. Det är ju lätt för vem som helst att bli stressad/orolig när man upptäcker att ens bil läcker bensin och alla(?) vet ju hur extra känslig en gravid kvinna kan vara, hon blir i alla fall skärrad och går in på macken för att hämta stöd och hjälp.

Inne på macken:

Två snoriga tjugoåringar står i kassan och det är två kunder till i butiken, knappast rusning..

Det var inte två snoriga tjugoåringar, det var EN (1st) 27årig med lång tid i branchen , en av de ursprungliga i personalen och han var själv.
Eftersom det var kl17 så var det många kunder , (men kunder har en förmåga att bara se sig själva).
Enligt kollegan så stod bilen vid pump 4 och det är den pumpen vi ser allra bäst från kassan. Det är pumpen precis utanför ingången!

- Hjälp, min bil läcker bensin! Vad ska jag göra?

In kommer en mullig tjej, lugn , inte alls nåt "hjälp"! och säger "Tanken läcker vad ska jag göra åt det"
Kollegan vet inte vad hans ska svara på det då han tar det som en fråga om själva bilen och inte om situationen.
Han kollar och ser att det bara droppar och det sker ovanför avloppsbrunnen. Inget allvarligt och kollegan är den som har den kunskapen som krävs för att avgöra detta.
Kvinnan frågar om hon kan få låta bilen stå kvar vid pumpen, som jag sa ovan så är macken avlång och om en bil står parkerad vid ena sidan av pumpen samtidgt som någon tankar på andra sidan så är hela macken blockerad eftersom det inte går att köra förbi någonstans.
Således säger han att hon inte får lämna bilen utan får väl beställa bärgare om hon inte kan köra den.

-*Besvärat* Ja, HÄR kan du inte stå i alla fall.
- Vart kan jag ställa bilen då?
- Inte vet jag, men här kan den inte stå.
- Är det inte farligt att starta bilen när den står i en pöl av bensin?
Fanns ingen pöl!- kan inte finnas någon pöl - det är brunnar vid varje pump och det sluttar ner till brunnen. Eftersom det är på pump 4 så ser man det mycket enkelt.
- Ingen aning, men här får den inte stå i alla fall...

NOTERA: Ingen av de två orkar masa sig ut och ens glo på bilen för att bilda sig en uppfattning om vilket hot den kan utgöra. De erbjuder ingen hjälp, idé och/eller förslag på hur denna situation ska lösas. De orkar inte ens hjälpa till att knuffa undan bilen från pölen av bensin utan tvingar en höggravid kvinna att starta den i bensin och åka iväg...

Vilka två!?!? det var bara en , han kollade och såg att det inte var något problem, dessutom var marken blöt av regn som runnit från bilarna.
Hon visade inga tecken på att vara panikslagen eller att inte veta vad hon skulle göra TVÄRTOM
Hon ber att få en våtservett för hon hade fått bensin på händerna och det fick hon. Hon ringer ett samtal från sin mobil och lånar därefter toaletten.
Sen åkte hon utan att säga något mer!
Hon blev inte illa behandlad! Kollegan hade ingen aning om att hon var gravid. Han märkte helt enkelt ingeting konstigt med henne alls!!!

Hon vart ju inte mindre upprörd av detta.

Hon visade inte att hon var upprörd till kollegan Hon sa inte heller något om att hon var orolig!!

Efter detta ringde hon mig. Jag satte mig i bilen och åkte i ilfart till denna mack för att fråga vad ända in i glödheta de höll på med!
Så hon hann och berätta allt detta för dig i telefon så du åkte dit med alla fakta??? Jag har svårt att tro det...
Jag inne på macken:

Observera att detta är en timme senare och den yngre kollegan som oxå jobbat ganska länge på macken har kommit tillbaka från lunchen...

- Var det du som tog betalt av en kvinna som var inne här för en stund sedan med en bil som läckte bensin?
- Ja, det var jag.
- Du tyckte att du skötte det bra?
- ?.... Jaaa....? *SerUtSomEnFågelHolk*[/I]

Du glömmer att berätta att du började med att skrika åt honom!, du kallade honom för "korkad" och "du e dum i huvet och det dummaste som går i ett par skor" bland annat...
Klart han ser ut som en fågelholk när det kommer in ett pucko med bara ett ben som direkt börjar skrika åt honom.

- Hur kan du tvinga ut en höggravid kvinna att starta en bil som står i en pöl av bensin?

- Jag visste inte att hon var gravid...

så här sa du: " såg du inte att hon var gravid? ... eller tycker du hon är tjock?" - Visst fan tyckte han att hon var ganska tjock och hon såg inte alls att ut att vara gravid. MEN det säger inte han till en kund inte utan svarar således "näe"

Här brister det för mig... Hon hade på sig en öppen mörk jacka och ljus tröja och det är en REJÄL mage, går inte att missa... Sen spelar det ju ingen roll VEM man tvingar ut, men att hon är höggravid blir ju inget plus direkt...

Jo du brister rätt rejält för den yngre kollegan blir upprörd över ditt skrikande och skällande och du skriker till honom: "Du kan vara tyst din jävla pojkspoling"

- *BörjarKocka* Trodde du att hon bara var tjock eller??!!
Ja men man säger inte sanningen i alla ögonblick..

Vad gav du henne för alternativ till att hon skulle parkera bilen?
- Jag visste inte vart hon skulle ställa den...
- Hur fan ska hon veta då?? Ni orkar inte masa er ut och glo på bilfan än mindre knuffa bort den från bensinen... Är du PRAO här eller??

Som jag sa har killen jobbat måånga år i mackvärlden, lär upp nykomlingar och bla jag har gått med honom för att lära mig de olika systemen inklusive bränslehantering
Han är sån som blir lite tyst om nån skriker på honom så det är därför du inte får svar på tal.
Det är han som tar hand om oss PRAO:s

- Nä, jag är minsann anställd.
- Räkna dina dagar här då för du kan lita på att jag ska driva detta vidare till högsta ledningen!

Det här är inte USA... -du lever i en fantasivärld - arbetsgivaren sparkar inte en anställd för att en kund skäller och domderar...
Den aktuella kollegan är den som är mest kunnig, erfaren och har mycket ansvar!!!
Vi får se vad ledningen säger

Efter att ha utryckt mina synpunkter över deras insatts och brist på service med diverse kraftord lämnade jag macken fly förbannad.
Ja du fortsatte behandla personalen som skit ända tills du gick därifrån, - så han gick hem nedstämd och ledsen för det inträffade
Hade du betett dig som en människa och visat lite respekt så hade du/ni blivit kompenserade!! för det är policy att kunden ska vara nöjd. Men eftersom du inte ville lyssna så gick du därifrån och endofstory... Killen har gjort vad han kunde i situationen!
Du tyckte säkert att du var en redig karl som minsann tar hand om din kvinna...

Jag har FULL förståelse för att de inte vill ha en bil som läcker bensin på en bensinstation. Men OM de hade orkat masa sig ut och glo skulle de ha sett att de hade slutat läcka, verkar som att det är ett hål ganska högt upp i tanken eller om en slang har torkat sönder. Mätaren visade iaf fortfarande fullt så det bör inte vara mer än en uppskattningsvis fem liter eller så som runnit ut.

Vad de BORDE ha gjort är att gått ut och glott på bilen, om inte knuffa/köra den till lämplig(are) plats så iaf knuffa bort den från bensinen! Att komma med lite konkreta tips på VART hon bör parkera den istället. OM de var för fega för några av dessa åtgärder får de väl kalla ditt brandkår för sanering.

Kollegan kollade och såg att det bara kom några droppar!
Fega? - det var aldrig någon fara. det var aldrig någon pöl. marken var våt av regnvatten MEN det vet inte du för du var inte där och du har ingen aning om fakta i fallet!!!

INGET av detta gjordes! De bidrog endast med en otrevlig attityd och total frånvaro av service. Stressar en redan upprörd gravidkvinna ÄNNU mer och tvingar således HENNE, som inte kan mycket om bilar, att starta och köra iväg en bil som läcker bensin.
De bidrog inte till något de gjorde inget fel - Hela storyn är ditt fel pga ditt uppträdande.
Du kom in i butiken och betedde dig illa, sårade kollegan med okvädingsord!
De hade ingen attityd (jag känner dessa personer) utan det är helt enkelt nåt som du och/eller din kvinna fått för er FELAKTIGT!
Det hela är egentligen ett missförstånd mellan din kvinna och en kille som stod i kassan - inget annat. Bristande kommunikation helt enkelt och det är inte ett ensidigt fel hos killen i kassan!!!

FÖR JÄVLIGT! Är det minsta jag kan säga....

Jag, min familj och mina vänner kommer fortsättningsvis bojkotta ALLT som har med Shell att göra. Hoppas ni gör detsamma...

/R

Ska bli intressant att se bevakningsvideon som spelar in allt som händer på macken

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Inlägget blev förstort för forumet (gräns på 10000 bokstäver) så jag fick skala av lite.

Detta skulle oxå varit med men fick ej plats ovan:

Alla på macken hade hört om denna incident innan jag kom med inläggen från detta forum. Chefer var informerade av kollegan.
Killen har tagit väldigt illa vid sig och inte blev det bättre av att jag sen lade ytterligare sten på bördan och visade utskrifter från forumet.
Men jag lovade att jag skulle bemöta det hela och jag intervjuade honom om det som hände.
Jag tycker att du fortsättningsvis ska visa respekt även till personal för vi har inte betalt för att ta skit från dig...
och jag beklagar på min kollegas vägnar att han inte förstod att hon var orolig och därför inte förklarade att det inte var någon fara.

Har suttit och skrivit i 2 1/2 timmar nu så jag beklagar om jag i ren trötthet har skrivit nåt konstigt elle missat nån felstavning.

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Du förstår fortfarande ingenting om kundservice va? eller i huvudtaget fungera som med männsika? Hur vet din kollega att det inte rann ordentligt innan han tittade?

Sen undrar jag hur du VET att detta är fakta? Det kan ju lika gärna va så att din kollega ljuger. Tror du att han skulle erkänna om han visste att han betett sig som en idiot?!

Hört talas om uttrycket "Kunden har ALLTID rätt"?
Lev efter det så kommer ni få mycket mer nöjda kunder.

//Emil

Flåklypa

Il tempo gigante
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R6...skrapad både styrbord och babord.
Jag fattar inte att det blir ett sådant jä*la ståhej kring det här. Dålig service (vad det nu än beror på) upplever man ju dagligen, men inte hör man mycket om det.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Varför sa ingen att det regnade vid tillfället?
Lönt att sanera då....

Jag talade med en fd. bensinmacksföreståndare och man bör ju gå ut och sanera.
Är man som kvinna helt handfallen och inte klarar av att öppna käften förrens man kommer hem så är det ju klart att det blir missförstånd.
Oftast är personalen trevlig....

Det finns dock en person som jag fullkomligt hatar och det är en jugoslav inne på donken på Stattena :mad: Hon är uppkäftig och väldigt aggresiv.
Tur att asylum som är så stark fanns med innan jag exploderade :tummenupp Du e bäst Asyl :rock

750RR

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
var snäll och läs detaljerna. Sanera? det rann ju direkt ner i avloppet! (inget vanligt avlopp utan just gjort för att ta hand om spill)

Dålig service? - näe ett fall av dålig kommunikation.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Det låter ju på personalen att det var dålig kommunikation från bruden.
men det kanske var nonchalans från personalen.

Detta kommer vi nog inte reda ut, du kan ta bort din 3timmars tråd nu :D
hahahahahaha

750RR

Zigge

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VFR 750 F -91
Jag tycker bara att det är konstigt att det verkar som om att man är två stycken som jobbar under dygnets mest hektiska tid och av dessa är en på....lunch?!!

Kan någon vara vänlig att förklara det smarta i det upplägget? :eek:

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Jag tycker bara att det är konstigt att det verkar som om att man är två stycken som jobbar under dygnets mest hektiska tid och av dessa är en på....lunch?!!

Kan någon vara vänlig att förklara det smarta i det upplägget?

Killen som var på lunch skulle jobba till klockan 23 på kvällen och han som stod ensam skulle bara jobba till kl 19.

kl 19 killen har vissa uppgifter att utföra innan han går för dagen.

kl 23 killen jobbar sedan ensam till kl 22 (då jag dyker upp)

Under timman vi jobbar tillsammans försöker jag i min tur hinna med saker medans killen som ska gå hem vaktar kassan osv osv...

TiGgEr!

Häradsbetäckare!
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
Imaginär R1
Inte utan att man blir en smula imponerad av din kollega som kan se från kassan till pump fyra, och värdera hur mycket det droppar.

.....och vi som pratade om inkompetens :bow

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Jaha, då var det utrett då.

Det handlade alltså om dålig kommunikation, inte om dålig service.

Punkt.

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Varför jobbar men ensam när man har den västa rusningen??

Tycker det e dåligt att inte hjälpa kvinnan, 'ven om det är blött ute så brinner bensin bra iaf,

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
nej, det var mackvärldens kung ni stötte på, ååååååååå nej, han var ofelbar och hade även vissa superkrafter som röntgensyn och falkblick och annat.
Och mitt när hjälten håller på får han skäll, som alla superhjältar tar han illa vid sig stackarn, jag tycker han ska gå till polisen faktiskt.

nä men alltså historierna liknar ju knappt varanndra, och med de svar du gav i förra tråden så lät ni som riktiga slöhögar, men nu framkommer att ni jobbade så svetten sprutade ur pannorna.
Du kan ha rätt med det du skriver men från ett yttre oinsatt perspektiv och svaren från förra tråden så måste man ju tvivla på dig en del.

Skorpan

Guest
kajlyl skrev:
jaja.. det finns två sidor av alla historier!

går det att få ut fimen på forumet? :notme
Och jag tror knappast att Raid72 skulle ljuga,vad skulle han vinna på det???

Ultramarine - kan du förklara för mej hur man ser att det inte är mycket bensin under bilen på ett långt avstånd,bakom lite rutor (om det nu har regnat så borde det vara vatten på rutorna) och dessutom att det e jääävligt mörkt under bilen???

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Och jag tror knappast att Raid72 skulle ljuga,vad skulle han vinna på det???

Prestige? Killen överreagerade och vill inte erkänna det? En del är såna bara...

Ultramarine - kan du förklara för mej hur man ser att det inte är mycket bensin under bilen på ett långt avstånd,bakom lite rutor (om det nu har regnat så borde det vara vatten på rutorna) och dessutom att det e jääävligt mörkt under bilen???

om du hade bemödat dig att läsa inlägget först så hade du sett att pump 4 är den närmaste pumpen, precis vid kassorna.
Det rann direkt ner i brunnen.
Finns tak ovanför macken.
Min kollega säger att han kollat.

nä men alltså historierna liknar ju knappt varanndra, och med de svar du gav i förra tråden så lät ni som riktiga slöhögar, men nu framkommer att ni jobbade så svetten sprutade ur pannorna.

Jag har INTE sagt att vi är slöa - tvärtom så säger jag att vi har mycket att göra. Allderles för mycket att göra och vi är underbemannade.
Kan bara dra slutsatsen att du inte läst de inläggen.
Jag skrev även att jag skulle tareda på vad som hänt innan jag skulle kommentera händelsen. Av en slump blev jag ombedd att jobba igår kväll pga ett sjukdomsfall och där fick jag höra kollegans historia.

Henken

Guest
Sanningen ligger väl nånstans mellan dessa historier eftersom alla tolkar händelserna på sitt eget sätt och därmed blir det en absolut sanning från den personens perspektiv.

Lång mening.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...