Shiiit uppkörning på onsdag...

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Jag tror han är ute i sitt garage och skruvar eller polerar efter dagens långa tur.

gringoo

Mästarn
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
ingen hoj just nu, DTn såld
Hur gick det nu då? Eller man kanske inte ska störa om du sitter hemma och sörjer över en gammel tårta...

Rudis

A B
Gick med
14 Sep 2003
Hoj
Yamaha R6 -99
ne de gick inte så bra :p manöverbanan klara ja hur lätt som helst.. inga problem.. men ja gasa för lite ut ur korsningar och rondeller.. och kollade för mycke och var för försiktig.. så nu har jag nu uppkörningstid 6 augusti.... om ja inte klarar de då så blir väl nästa år :(

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Synd :( du körde upp som privatist va?
Man brukar kugga första gången , jag gjorde också det.

gringoo

Mästarn
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
marcus_136 skrev:
Synd :( du körde upp som privatist va?
Man brukar kugga första gången , jag gjorde också det.
Haha jag med... men andra gången var det pisslätt, för han berättade ju det jag gjorde fel första gången....

gringoo

Mästarn
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
Rudis skrev:
ne de gick inte så bra :p manöverbanan klara ja hur lätt som helst.. inga problem.. men ja gasa för lite ut ur korsningar och rondeller.. och kollade för mycke och var för försiktig.. så nu har jag nu uppkörningstid 6 augusti.... om ja inte klarar de då så blir väl nästa år :(
Man ju inte bli kuggad för att man är för försiktig eller gasar för lite?
Du måste vart helt extrem isåfall. Till mig sa han att det var bra att jag var så überförsiktig.
Vilka delar klarade du inte då?

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Rudis skrev:
Inte för att vara taskig, men vad var det jag sa. Ta du några lektioner så ska du se att det går bättre nästa gång :tummenupp

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
ja ska ta min första lektion på tisdag... Men det e skit lång tid inan man får göra teori provet här nere inte fören i augusti e det tid men sen uppkörningen kunde man får nästan när som hälst :( men teorin e skit svår så får se hur det går! :banana

gringoo

Mästarn
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
Spiken skrev:
Inte för att vara taskig, men vad var det jag sa. Ta du några lektioner så ska du se att det går bättre nästa gång :tummenupp
nej nej ta inga lektioner..... lär dig bara det han sa som var fel....

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
klart man ska ta lektioner... !!! :kocko Det blir lättare ju men vet ju precis vad man e dålig på då!

Rudis

A B
Gick med
14 Sep 2003
Hoj
Yamaha R6 -99
Spiken skrev:
Japp jag ska göra det, man fick ju ett papper med sakerna som man fick IG på....
Ska lämna de till trafikskolelärarn, så ska vi ut o köra nån gång...
Hoppas man klarar det nästa gång!

Rudis

A B
Gick med
14 Sep 2003
Hoj
Yamaha R6 -99
gringoo skrev:
Man ju inte bli kuggad för att man är för försiktig eller gasar för lite?
Du måste vart helt extrem isåfall. Till mig sa han att det var bra att jag var så überförsiktig.
Vilka delar klarade du inte då?
Jag visste ju inte alls hur hårt man skulle köra, om ja skulle ha kört som jag brukar göra hade ja ju säkert blivit kuggad för att jag körde för hårt ! Det är svårt när man inte vet, jag har ju inte tagit nån lektion i stadstrafik... bara tränat me far, och han fick ju mc kortet med B körkortet ...

gringoo

Mästarn
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
Rudis skrev:
Jag visste ju inte alls hur hårt man skulle köra, om ja skulle ha kört som jag brukar göra hade ja ju säkert blivit kuggad för att jag körde för hårt ! Det är svårt när man inte vet, jag har ju inte tagit nån lektion i stadstrafik... bara tränat me far, och han fick ju mc kortet med B körkortet ...
Ok. Men dom säger ju vad du gjorde fel första gången, det är bara att göra rätt på det nästa gång. Ja tog inga lektioner.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
gringoo skrev:
om man orkar......

Orkar man inte ska man nog inte satsa på körkort.

Klart att om man kan köra bra innan så kan man ju klara det men ändå bäst att ta nån lektion och få reda på vad man är dålig på.

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
spectre skrev:
hellre betala 7-8 tusen istället för 2700 !!!
Ja, för då kan du grejerna tillskillnad mot om du bara kör upp igen och har tur. Dessutom är det inte alls säkert att han kommer få köra på samma ställe eller för samma gubbe, vilket betyder att de momenten han övat på kanske inte alls är med plus att en del nya kommer. Att man dessutom utgör en trafikfara om man ger sig ut med bristande kunskaper behöver jag väl inte ens påpeka? Någon som gringoo skulle jag defenitivt inte vilja möta ute, men så har han nog inte lappen heller.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0