Shiiit uppkörning på onsdag...

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
Spiken skrev:
Ja, för då kan du grejerna tillskillnad mot om du bara kör upp igen och har tur. Dessutom är det inte alls säkert att han kommer få köra på samma ställe eller för samma gubbe, vilket betyder att de momenten han övat på kanske inte alls är med plus att en del nya kommer. Att man dessutom utgör en trafikfara om man ger sig ut med bristande kunskaper behöver jag väl inte ens påpeka? Någon som gringoo skulle jag defenitivt inte vilja möta ute, men så har han nog inte lappen heller.

Precis!!! :fyllisar

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
AJAJ... har teori prov den 6 augusti :va Kan fan inget ting!!! någon som vet vad man ska träna mycket på??? :huvet

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
RgOlsson skrev:
AJAJ... har teori prov den 6 augusti :va Kan fan inget ting!!! någon som vet vad man ska träna mycket på??? :huvet

Körskolans program fungerade utmärkt, se till satt du lärt dig svaret på frågan. Satt du inte bara känner igen frågan och svaret, läs också körkortboken ett par gånger, och skumma igenom det du är osäker på ofta.

Om du sitter på körskolan, kolla vad du har fel på slå upp det i körkortboken, och markera sidan med ett gem och läs om det flera gånger.

Kan vara bra att ha läst mc-boken också, den går fort att läsa, så läs den några gånger också. Men de mesta mc frågorna på provet kan du redan :tungan

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
uggla skrev:
Körskolans program fungerade utmärkt, se till satt du lärt dig svaret på frågan. Satt du inte bara känner igen frågan och svaret, läs också körkortboken ett par gånger, och skumma igenom det du är osäker på ofta.

Om du sitter på körskolan, kolla vad du har fel på slå upp det i körkortboken, och markera sidan med ett gem och läs om det flera gånger.

Kan vara bra att ha läst mc-boken också, den går fort att läsa, så läs den några gånger också. Men de mesta mc frågorna på provet kan du redan :tungan

Okej tack!

The_FacultyGirl

Diggar hästkrafter
Gick med
12 Sep 2003
Stockholm, västerort... och emellanåt i södra skån
Hoj
Hade en CBR 600f -93 (blev stulen). Nu är det svart 850 som gäller!
RgOlsson skrev:

Ifall du vill plugga (mycket) hemma:

Om du har lust att spendera pengar på cd-skivor med teorifrågor så tycker jag absolut att du ska det! :tummenupp
De hjälpte mig igenom både bil- och mcteoriproven. Jag lär mig information så mycket lättare än att läsa samma sida om och om och om och om och om igen..

Är du bra på trafikregler och sådant? Är du inte det så kan du alltid införskaffa cd för bil. Där finns massor av trafikregler. Resten av frågorna är ju bara att skita i :)
Och en för mc :tummenupp

Det blir perfekt det!

Några tips från mig :)
Lycka till sen!

ljungen_79

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
Zx7r -98
Jag har uppkörning i morgon och har bara kört en gång på körskolan.. (hinderbanan)
Men har kört med Pappa 300mil ungefär, så jag känner mig rätt säker.

Börjar bli lite nervös nu....

Mac

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Hojlös för tillfället =(
Jag övningskörde 50 mil och tog inga lektioner. Körde även upp på en nyhyrd hoj som jag inte hade vant mig vid. Så du ska se att det kommer gå alldeles utmärkt.

lycka till

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
RgOlsson skrev:

Ingen fara. Bara läs boken så du fattar vad du läser och inte bara "flummar" igenom den.

:)

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
The_FacultyGirl skrev:

Om du har lust att spendera pengar på cd-skivor med teorifrågor så tycker jag absolut att du ska det! :tummenupp
De hjälpte mig igenom både bil- och mcteoriproven. Jag lär mig information så mycket lättare än att läsa samma sida om och om och om och om och om igen..

Är du bra på trafikregler och sådant? Är du inte det så kan du alltid införskaffa cd för bil. Där finns massor av trafikregler. Resten av frågorna är ju bara att skita i :)

Det blir perfekt det!

Lycka till sen!

Okej....

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
The_FacultyGirl skrev:

Det blir perfekt det!

Lycka till sen!

Det här är mitt tips: Skit totalt i datorprogram, boken finns där för en anledning, kan du den - klarar du provet.

The_FacultyGirl

Diggar hästkrafter
Gick med
12 Sep 2003
Stockholm, västerort... och emellanåt i södra skån
Hoj
Hade en CBR 600f -93 (blev stulen). Nu är det svart 850 som gäller!
cRoC skrev:
Det här är mitt tips: Skit totalt i datorprogram, boken finns där för en anledning, kan du den - klarar du provet.

Alla lär sig på olika sätt.

På provet får du frågor ;) Inte att du ska bläddra fram en sida i boken. Därigenom är det bra att ha kollat igenom diverse olika frågor för att lära sig hur provet fungerar.

Boken är ett skruvat uppslagsverk.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...