Säljer du själv shinkodäck lr vad är det frågan om?
Jag säljer Shinko men har inte testat själv, men det låter i tråden som att det blir såna nästa gång!
Billiga är dom ju, och jag tourinkör ju bara, så åt mig duger dom.
Säljer du själv shinkodäck lr vad är det frågan om?
Inget ont om shinko, men varför skulle jag testa dem? Jag har ännu inte sett nåt seriöst test med dem, känner ingen som har kört med dem....
Finns det några tillförlitliga referenser som säger att dom är dugliga att åka på?
Upplevde dem som bra men under ett väldigt smalt spektrum, dvs vid rätt temperatur och underlag. Hamna man utanför den "zonen" var de inge roliga.
Om man är ute och gatåker och det kommer lite väta på backen upplevde jag dem som "såphala". Samma sak när det var kall väderlek.
Edit: att motarden tugga i sig ett bakdäck på 200mil ser jag heller inte till en fördel, för då lönar det sig att spika på ett flercompound som är dyrare men köra 600mil....
Så jag väntar till de kommer med något med "bredare" användningsområde för gata.
300-400 mil tycker jag låter totalt kasst. Om du nu inte kör mycket bana eller som Hin Håle själv på gatan så du behöver så mjuka däck...
Du har antagligen kört på 003 Stealth. Detta är bandäck som du kan köra på gatan med. Att det slits är inte så konstigt då gummiblandningen är soft eller ultrasoft. På gata så passar 005 Advanced bättre som är ett gatdäck som du kan köra bana med eller 006 som är ett rent gatdäck.
300-400 mil gäller för 003. Detta är ett bandäck med gatambitioner eller för dig som kör så jävla hårt på gatan att hinn håle själv bleknar och fiser Du kommer betydligt längre på däcken som är utvecklade för gatkörning
Själv har jag dock aldrig kommit längre med toppmärkenas toppdäck så köp ett däck anpassat för rätt förhållanden så ska du se att milen kommer
På gata så passar 005 Advanced bättre som är ett gatdäck som du kan köra bana med eller 006 som är ett rent gatdäck.
Jag har varit där, och jag kan glatt säga att jag såg 80% glidare/gubbtouring.
Men visst, dom flesta hade trimmat satan, med värsta avgasrören så dom kanske hade 75hk
Hej jag har kört två sommrar nu med shinko och bättre fäste får man leta efter. Det enda jag har märkt är att när dom är på väg att bli slut så blir dom ovala. Kan vara inställning eller otur men jag kommer att köra bana med dom nästa år, blir dom klibbiga när jag kör väg körning klarar dom bana med, shinko stealth soft.
Jag har funderat på att testa shinkodäck iår för skojs skull. Men det ser inte ut som slicksen lr stelthdäcken finn i 160 dimension, inte vad jag har sett iaf. Är det så?
Bara en dum fråga:
Finns det något test där shinko har visat sig vara undermåligt eller spekuleras det bara hejfriskt här?
(de som är kritiska)
kan säga samma sak om kondomer!
Bara en dum fråga:
Finns det något test där shinko har visat sig vara undermåligt eller spekuleras det bara hejfriskt här?
(de som är kritiska)
maila motorad om att det önskas ett däcks test där shinko är med.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|