Det snackades ju mycket om Maxxis också innan som bra budgetdäck. Maxxis har ju dock testats av iaf någon svensk MC-tidning och fick ju inte direkt lysande resultat om jag inte minns fel.
Jag kör i princip bara bana. Förra året körde jag Metzeler Racetech K2, och på i princip varje bankörning blev jag omkörd av en herre från Västerås på Maxxis Presa Sport. Så när hojdäck.se tabbade sig och råkade ha helt fel pris i sin webshop beställde jag två bakdäck och ett framdäck för 1996 kronor.
Ska bli intressant att se om varvtiderna skiljer nåt från förra säsongen.
Du minns felOk, det förklarar ju lite. Antar att "Advanced Radial 005" är att föredra då? Tittade lite på det faktiskt när jag bytte i sommras men det fanns inte i 170 bredd som jag har så det gick bort. Podium 006 finns ju, men jag tycker det ser ut som ett customdäck...
Sedan saknade jag också tester i div. tidningar om Shinko. Hade varit kul att se dom jämföras med "märkesdäck". Är dom lika bra så är ju saken biff, för dom är ju faktiskt billigare. Kan väl inte vara så svårt för importören att skicka in däck till svensk MC-press?
Det snackades ju mycket om Maxxis också innan som bra budgetdäck. Maxxis har ju dock testats av iaf någon svensk MC-tidning och fick ju inte direkt lysande resultat om jag inte minns fel.
Det jag oftast är intresserad av är våtegenskaper och livslängd. Det förstnämna nog så viktigt i detta land då störtskuren ofta överraskar en när man är ute. Många däck är tyvärr rätt kass i väta.
Livslängden pga ekonomin så klart, det kostar att åka båge ändå s a s. Många gör ju också misstaget att köpa mjuka klisterdäck bara för att de kör sporthoj och för byta däck stup i kvarten när de istället kunde komma dubbelt så långt på andra däck som ändå hade räckt till deras körstil.
Hej... jag vill se den som (pressar) ett 003däck i fukt eller lätt regn och inte upplever det som lite oroligt. Självklart finns det olika däck till olika väder!!!!!!!. Men man kan ju inte ha med sig ett extradäck på mcn om nu regnet skulle börja falla. Men som sagt ni vet säker bättre jag körde bara 2500mil med min mc förra sommaren. MED SHINKO. Trevligt att våren är på g.
Du minns fel
Maxxis presa sport fick mycket bra betyg
http://www.fastbikes.se/index.php/reportage/testat/118-maxxis-presa-sport-ma-ps
fick hem mitt 005 idag, det luktade gott iaf
Varför finns inte 008 (190) i 55-profil?
Jag kör Shinko Podium på motarden och är mycket nöjd. Jämfört med Pilot Power som satt på innan, så verkar detta slitas mindre, samtidigt som det går väldigt bra i regn. Sämre fäste i torrt har jag heller inte märkt av, och då brukar jag köra tämligen hårt. Jag kommer fortsätta köra Shinko på motarden, och kommer testa på racehojen
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|