Shinko är nr1 i USA

Poke

"gnnnZZ%?!§*>^ &lt ;£
Gick med
12 Feb 2004
Hoj
Bandit 1200s -99/såld, trampcykel :-(
...........

Last edited:

RedTop

Se sei incerto, tieni aperto !
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Bimota DB2
Det snackades ju mycket om Maxxis också innan som bra budgetdäck. Maxxis har ju dock testats av iaf någon svensk MC-tidning och fick ju inte direkt lysande resultat om jag inte minns fel.

Jag kör i princip bara bana. Förra året körde jag Metzeler Racetech K2, och på i princip varje bankörning blev jag omkörd av en herre från Västerås på Maxxis Presa Sport. Så när hojdäck.se tabbade sig och råkade ha helt fel pris i sin webshop beställde jag två bakdäck och ett framdäck för 1996 kronor.

Ska bli intressant att se om varvtiderna skiljer nåt från förra säsongen.

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Jag kör i princip bara bana. Förra året körde jag Metzeler Racetech K2, och på i princip varje bankörning blev jag omkörd av en herre från Västerås på Maxxis Presa Sport. Så när hojdäck.se tabbade sig och råkade ha helt fel pris i sin webshop beställde jag två bakdäck och ett framdäck för 1996 kronor.

Ska bli intressant att se om varvtiderna skiljer nåt från förra säsongen.

Vart ju inget överpris iaf! :tummenupp

Du har ju en mysig hoj att testa med också...

tjörn

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2009
Hoj
honda cbr900rr-97
Hej min erfarenhet är att dom däcken kan upplevas som lite hala. (eller såp hala) i vått stundtals. Har kört i 2år nu och fått en del kast bak. Sedan blev en uppsättning ovala för mig. Men shinko skicka direkt två nya däck. Helt ok fäste i torrt men som sagt lite hala i vått.

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R
Jag kör Shinko Podium på motarden och är mycket nöjd. Jämfört med Pilot Power som satt på innan, så verkar detta slitas mindre, samtidigt som det går väldigt bra i regn. Sämre fäste i torrt har jag heller inte märkt av, och då brukar jag köra tämligen hårt. Jag kommer fortsätta köra Shinko på motarden, och kommer testa på racehojen :tummenupp

tjörn

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2009
Hoj
honda cbr900rr-97
Hej igen ta det lite lugnt med däcken när du kör i regn. Bara en lite varning. Som sagt jag kör så det räcker och i torrt finns inget att klaga på men dom är hala i lätt regn... Men det är upp till var och en att tro på . lycka till

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1
Tänk på att det finns olika däck som är tillverkade för olika ändamål. Shinko 003 är ett ban/gatdäck som måste pressas för att komma till sin rätt.

Vet man med sig att det blir mycket körning i regn så ska du köpa ett annat däck. Här har skinko både 005 som är ett gat/bandäck och 006 som är ett rent gatdäck som passar under alla väderförhållanden.

Nu framgår det inte vad tjörn kör med för däck men det låter som att han kör med fel däck beroende på sin körning.

tjörn

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2009
Hoj
honda cbr900rr-97
Hej... jag vill se den som (pressar) ett 003däck i fukt eller lätt regn och inte upplever det som lite oroligt. Självklart finns det olika däck till olika väder!!!!!!!. Men man kan ju inte ha med sig ett extradäck på mcn om nu regnet skulle börja falla. Men som sagt ni vet säker bättre jag körde bara 2500mil med min mc förra sommaren. MED SHINKO. Trevligt att våren är på g.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Ok, det förklarar ju lite. Antar att "Advanced Radial 005" är att föredra då? Tittade lite på det faktiskt när jag bytte i sommras men det fanns inte i 170 bredd som jag har så det gick bort. Podium 006 finns ju, men jag tycker det ser ut som ett customdäck...

Sedan saknade jag också tester i div. tidningar om Shinko. Hade varit kul att se dom jämföras med "märkesdäck". Är dom lika bra så är ju saken biff, för dom är ju faktiskt billigare. Kan väl inte vara så svårt för importören att skicka in däck till svensk MC-press?

Det snackades ju mycket om Maxxis också innan som bra budgetdäck. Maxxis har ju dock testats av iaf någon svensk MC-tidning och fick ju inte direkt lysande resultat om jag inte minns fel.

Det jag oftast är intresserad av är våtegenskaper och livslängd. Det förstnämna nog så viktigt i detta land då störtskuren ofta överraskar en när man är ute. Många däck är tyvärr rätt kass i väta.

Livslängden pga ekonomin så klart, det kostar att åka båge ändå s a s. Många gör ju också misstaget att köpa mjuka klisterdäck bara för att de kör sporthoj och för byta däck stup i kvarten när de istället kunde komma dubbelt så långt på andra däck som ändå hade räckt till deras körstil.
Du minns fel :tungan

Maxxis presa sport fick mycket bra betyg :tummenupp

http://www.fastbikes.se/index.php/reportage/testat/118-maxxis-presa-sport-ma-ps

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1
Hej... jag vill se den som (pressar) ett 003däck i fukt eller lätt regn och inte upplever det som lite oroligt. Självklart finns det olika däck till olika väder!!!!!!!. Men man kan ju inte ha med sig ett extradäck på mcn om nu regnet skulle börja falla. Men som sagt ni vet säker bättre jag körde bara 2500mil med min mc förra sommaren. MED SHINKO. Trevligt att våren är på g.

nja, jag menade ju inte att du skulla pressa det i regn. då upplever du nog alla extremedäck som oroliga:D

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Kawasaki Z750
Kör med 005... torrt funkar kanon, får upp tempen fort tycker jag men som sagt, våtegenskaperna är väl kanske sådär, kände lite i röven vid en störtskur häromdagen nämligen!

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Jag kör Shinko Podium på motarden och är mycket nöjd. Jämfört med Pilot Power som satt på innan, så verkar detta slitas mindre, samtidigt som det går väldigt bra i regn. Sämre fäste i torrt har jag heller inte märkt av, och då brukar jag köra tämligen hårt. Jag kommer fortsätta köra Shinko på motarden, och kommer testa på racehojen :tummenupp

Är du på riktigt? Märker du ingen skillnad på podium och power så är det nått fel.. Haft båda däcken på motard och visst går det att köra hårt på podium, men det släpper bra när det lutar.. Pilot power släpper när det blir överhettat, men det händer sällan på gata.. Kom inte å säg att du kör hårt och att fästet är bra i podium..

Fredriksson

Det är bare å åk
Gick med
29 Jun 2009
Hoj
Kawasaki ER-6n 2007
Shinko hade en kampanj, du fick ett gratis macdonalds mål om du köpte 1 par däck. Kan inte komma på något annat...

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Heter det Metziller som han säger?

Trodde man uttalade det Metseller?

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad