Tack för ett bra och tydligt svar!
Jag och chefen tog ett snack om det här i morse vid kaffet, och här kommer det officiella svaret från honom på "allt" i tråden:
Med anledning av de otrevliga och mycket kränkande påståenden som ibland kommer upp på sporthoj.com anser jag som VD för bike port att jag en gång för alla måste bemöta detta.
Jag är själv inbiten hojåkare och har åkt hoj i mer än 40 år.
Jag är egen förtagare sedan 1976 och efter moget övervägande och ett taskigt bemötande från en återförsäljare där jag tidigare köpt flera hojar beslöt jag att börja sälja MC 1998 och då med målsättningen att alltid försöka bemöta kunderna som jag själv vill bli bemött.
Det är så enkelt att kasta skit på andra, och de som gör det har inget annat att tillgripa.
Här på Bike Port pratar vi aldrig illa om andra firmor!
Vi är generalagent i Sverige för rewaco trikes, återförsäljare för vissa kända märken, och eftersom vi är registrerade yrkesimportörer tar vi också själva in hojar av kända fabrikat.
Hos oss ska du alltid kunna köpa din drömhoj till rätt pris och med fulla garantier.
Nya hojar som vi säljer har i grunden alltid två års garanti och registreras för detta.
Vi likväl som andra generalagenter försäkrar upp med ytterligare tre års garanti till totalt fem års trygghetsgaranti (garantihandling medföljer alltid).
Ev. återkallelser hanteras naturligvis av oss på samma sätt som hos alla andra handlare.
Under senaste året har vi bland annat återkallat ett stort antal GSX R och M1800 för åtgärd.
Om något verkar oklart är ni välkomna att kontakta mig på telefon 0650-14226.
Till sist vill jag svara moto4all:
Du är fortfarande välkommen att köpa hoj av oss, men du ska veta att:
Påståendet att vi i flera fall inte följt ARN:s rekommendationer är ren lögn!
Vid ett tillfälle 2005 skar motorn på en 4-taktsmoped eftersom kunden aldrig hade kollat oljenivån. Kunden ville att kostnaden för reparation skulle gå på garantin, och påstod i en skrivelse till ARN att en säljare hos oss hade påstått att han aldrig skulle behöva kolla oljan.
Hur ARN kunde tro på kunden har jag aldrig förstått, men jag kan ana ugglor i mossen.
Hursomhelst har vi i tingrätten blivit frikända, och allt ansvar för haveriet har lagts på kunden.
Bike Port står alltid som första ägare, och vi har momsredovisat i 32 år, så du kan vara lugn.
Hälsningar
Bike Port AB / Eric Danielsson
www.bikeport.se
PS från Hans: ARN:s beslut kan ej överklagas, och svarta listan kan man ej tas bort ifrån, oavsett tingsrättens beslut. Dumt.