Har oxå haft tankar på att kanske köpa en ny 1000 cc som sidoimport då dem ju är ngt billigare men frågan är ju hur det hanteras om ngt pajar eller så? Jag vet en som köpte en cross yzf 450 -07 av en kille som sa att den var sv-såld, hade gått typ 10-15 tim. Efter ett litet tag så har det uppkommit en spricka i ramen uppe vid styert ungefär i svetsfogen. Han tog då kontakt med Yamaha om detta då det inte ska bli sprickor i en svetsfog men när dem tog ram.nr så såg dem att den inte var såld av en auktoriserad Yama återförsäljare och tog därav inget på ngn "garanti". Han som har hojen har ju varit i kontakt med firman som sålde den ny och förhoppningsvis så kanske han får en ny ram men det är väldigt osäkert. Vill han köpa en ny ram så var den ju väldigt billig - bara 39000:- + moms går den på... Men nu gäller kanske inte samma regler på cross & tävlingshojar men pajar en sån hos yama så prioriteras den lågt och antagligen får kunden stå för allt - detta har jag själv hört av en yama återförsäljare..
Sen ställer jag mig oxå frågan - Om det nu är så att alla garantier & servicear är minst lika bra (eller dåliga) på importhojar - varför i helvete handlar inte alla det i så fall
Vet jag att det är exakt samma som gäller så har jag inga problem med att köpa en helt ny sidoimporterad R1, CBR 1000 eller liknande..