Silly Season 2009 !!!

ulven

Hålla stålet
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Segeltorp
Hoj
Supermoto-08
elller så kan det vara som så att en del köper blommor till sig själva:rolleyes: :D :pannkyss
Tjena alla galningar...
Jag har väl haft tur och få Ola Eifren som min mentor...jobbigt bara att man inte har en tiondels fartkänsla som den mannen men man får väl hålla i så gott det går...
hoppas att jag kan åka hela året i rookie-klassen och att man inte behöver komma sist då man har en tävlings-skalle av rang..
Hur som helst så har jag bokat in spanienlägret för att känna på hojen och skinnet i röven...
Hoppas vi ses där ute i sommar och må gott så länge...mvh/Roger.
 

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Tjena alla galningar...
Jag har väl haft tur och få Ola Eifren som min mentor...jobbigt bara att man inte har en tiondels fartkänsla som den mannen men man får väl hålla i så gott det går...
hoppas att jag kan åka hela året i rookie-klassen och att man inte behöver komma sist då man har en tävlings-skalle av rang..
Hur som helst så har jag bokat in spanienlägret för att känna på hojen och skinnet i röven...
Hoppas vi ses där ute i sommar och må gott så länge...mvh/Roger.

Tur eller otur att ha Ola som mentor. Du vet väl vilka förväntningar som ligger på dig då. :D

Välkommen. Då ses vi kanske i Fortuna då. :tummenupp
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
TEAM STIFF BIKE

Ola Eifrem och Peter Mackhé kör APRILIA 2009
länk

.
.
.
Teamet kommer att köra för Stiff-Bike www.aprilia-center.se med support från Aprilia och Allright. Teamet har valt att köra på Bridgestone däck, även det nytt för i år för Ola Eifrém. Nu väntar teamet på att de nya 09-hojarna ska anlända så att de kan prepareras för race, sedan kommer det att läggas ett otal timmar på tester och set-up inför årets SM premiär. Teamet kommer att nöta ordentligt både i Spanien och Italien innan den svenska säsongen sätter igång för att få bästa möjliga ordning på bitarna.
.
.
.




Jag känner att jag har ovanligt dålig koll på SM i år, vad vet vi mer? Hammer? Bagarn gör comeback? Vad ska Robin egentligen köra? Emil? Bodingh? Huvell? Team One Suzuki (med tanke på texten ovan)? Blir det nån satsning från KTM? Kommer Highland med tvåcykelteam? osv osv osv
 
Last edited:

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
jag vet en heldel men kan/får/vågar man säga något hehe


aprilia teamet har varit klart en stund.. rätt länge faktist
 

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
TEAM STIFF BIKE

Ola Eifrem och Peter Mackhé kör APRILIA 2009
länk






Jag känner att jag har ovanligt dålig koll på SM i år, vad vet vi mer? Hammer? Bagarn gör comeback? Vad ska Robin egentligen köra? Emil? Bodingh? Huvell? Team One Suzuki (med tanke på texten ovan)? Blir det nån satsning från KTM? Kommer Highland med tvåcykelteam? osv osv osv


Pratade nyligen informellt med Jocke P om KTM skulle satsa något på supermoto i år. KTM kommer inte att satsa på supermoto i år. Kanske att dom lånar ut en 1000cc V-twin till något race i Openklassen på Sviesta. Supermoto är väl för litet kan jag tänka mig för att vara värt att satsa på. Dom lägger väl sitt krut där det finns intresse och uppmärksamhet.
 

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
Jag känner att jag har ovanligt dålig koll på SM i år, vad vet vi mer? Hammer? Bagarn gör comeback? Vad ska Robin egentligen köra? Emil? Bodingh? Huvell? Team One Suzuki (med tanke på texten ovan)? Blir det nån satsning från KTM? Kommer Highland med tvåcykelteam? osv osv osv

Kommer till 99% ännu en supersnabb förare till på Aprilia/Speedgear, så håll till godo :)

Bhoding kör husa.
 
Last edited:

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
Kan det möjligtvis vara det här du snackar om ? :hihi Det Jocke petade in ett par postar tidigare.

Nop, de kör för Aprilia center i sthlm.

Jag pratar om en annan tok snabb kille som hörde av sig för ev spons för 2009. Så nu skall det bara kladdas en underskrift på ett papper, så vi får se hur det blir om några dagar.

Men det är ju alltid kul att få något att tänka på..
 

Hulkster

Fotpinneskrapare
Gick med
19 May 2004
Ort
N:a Sthlm
Hoj
Husqvarnor
Nop, de kör för Aprilia center i sthlm.

Jag pratar om en annan tok snabb kille som hörde av sig för ev spons för 2009. Så nu skall det bara kladdas en underskrift på ett papper, så vi får se hur det blir om några dagar.

Men det är ju alltid kul att få något att tänka på..

Jörgen Huvell !
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Nop, de kör för Aprilia center i sthlm.

Jag pratar om en annan tok snabb kille som hörde av sig för ev spons för 2009. Så nu skall det bara kladdas en underskrift på ett papper, så vi får se hur det blir om några dagar.

Men det är ju alltid kul att få något att tänka på..
Nu måste du ju betänka att äldre män ibland har lite svårt att läsa så mycket text som fanns där på Fastbikes.... Och att det inte alltid kan bli rätt..:hihi You just wait and see.... en dag sitter du där själv.:)
 

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Nu måste du ju betänka att äldre män ibland har lite svårt att läsa så mycket text som fanns där på Fastbikes.... Och att det inte alltid kan bli rätt..:hihi You just wait and see.... en dag sitter du där själv.:)
Ok så vem är det?
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Nej men det tror inte jag. Skulle han köra en 550 då.
Han är ju mr honda ju

Precis så kände jag oxå men Folke borde väl kanske veta....
Vad säger Liljekvisten då????
 

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Precis så kände jag oxå men Folke borde väl kanske veta....
Vad säger Liljekvisten då????
Har faktiskt hört ett färskt rykte som säger att Huvell har lånat en Aprilla och testat lite. Kanske ligger det lite sanning bakom ryktet ändå.

Visst är det spännande vem som kör vad. Nästan som i moto gp :)
Men i så fall kommer de ha ett grymt team. De två regerande mästarna i s1 resp s2 på Aprilla. Grymt. Än så länge är det väl bara Husaberg som lyckats knipa båda tittlarna samma år :tummenupp
 
Last edited:

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
Har faktiskt hört ett färskt rykte som säger att Huvell har lånat en Aprilla och testat lite. Kanske ligger det lite sanning bakom ryktet ändå.

Visst är det spännande vem som kör vad. Nästan som i moto gp :)
Men i så fall kommer de ha ett grymt team. De två regerande mästarna i s1 resp s2 på Aprilla. Grymt. Än så länge är det väl bara Husaberg som lyckats knipa båda tittlarna samma år :tummenupp

Vore coolt med två snygga röda hojar med nr 1 på i vadera klass :banana
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Har faktiskt hört ett färskt rykte som säger att Huvell har lånat en Aprilla och testat lite. Kanske ligger det lite sanning bakom ryktet ändå.

Visst är det spännande vem som kör vad. Nästan som i moto gp :)
Men i så fall kommer de ha ett grymt team. De två regerande mästarna i s1 resp s2 på Aprilla. Grymt. Än så länge är det väl bara Husaberg som lyckats knipa båda tittlarna samma år :tummenupp

Intressant historielektion :tummenupp
Såhär har det sett ut genom åren.

2009
S1: TBD
S2: TBD

2008:
S1: Ola Eifrem, Martin Lind, Henke Karlsson, Christian Nilsson, John Stambeck
S2: Jörgen Huvell, Fredrik Eriksson, Thomas Gillisson, Stefan Ljungberg, Pär Hammarstrand

2007:
S1: Joakim Engström, Ståle Björdal, Fredrik Eriksson, John Stambeck, Pär Hammarstrand (S1 var stora cyklar?)
S2: Henning B, Henning Brokerud, Ola Eifrem, Jörgen Huvell, Henke Karlsson, Martin Lind


2006:
S1: Johan Ejdehage, Joakim Engström, John Stambeck, Emil Sörehall, Fredrik Eriksson (S1 var stora cyklar)
S2: Jörgen Huvell, Christian Nilsson, Ola Eifrem, Henning Brokerud, Andreas Dygd

2005:
450: Johan Ejdehage, Jocke Karlsson, Jörgen Huvell, Christian Kronnäs, Henke Karlsson
Open: Ola Eifrem, Martin Lind, David Starnberg, Daniel Jansson, Joakim Eengström


2004:
Ola Eifrem, Martin Lind, Joakim Karlsson, Bo Högberg, Jörgen Huvell (Endast en klass)

2003:
Bosse Högberg (endast RM)


Roade mig även med en "Hall of Fame" baserad på topp5-resultat sedan 2004. Högsta bästa placering ger högre plats, därefter antalet andra bra placeringar. Vi kan säkerligen diskutera listan i evigheters evighet men detta är bara ett exempel på hur man kan göra. En annan gång gör jag en TOTAL lista över alla SM (och då kommer ju t.o.m jag med).

Ola 1, 1, 3, 2, 1
Huvell 5, 3, 1, 3, 1
Ejdehage 1, 1,
Engström 5, 2, 1
Henning 4, 1
Martin 2, 2, 5, 2
Fredrik 5, 3, 2
Jocke K 3, 2,
Christian 2, 4
Ståle 2
Henke K 5, 4, 3
Stambeck 3, 4, 5
Gillisson 3
Starnberg 3
Ljungberg 4
Sörehall 4
Högberg 4
Kronnäs 4
Jansson 4
Hammarstrand 5, 5
Dygd 5
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top