Har faktiskt hört ett färskt rykte som säger att Huvell har lånat en Aprilla och testat lite. Kanske ligger det lite sanning bakom ryktet ändå.
Visst är det spännande vem som kör vad. Nästan som i moto gp
Men i så fall kommer de ha ett grymt team. De två regerande mästarna i s1 resp s2 på Aprilla. Grymt. Än så länge är det väl bara Husaberg som lyckats knipa båda tittlarna samma år
Intressant historielektion
Såhär har det sett ut genom åren.
2009
S1: TBD
S2: TBD
2008:
S1: Ola Eifrem, Martin Lind, Henke Karlsson, Christian Nilsson, John Stambeck
S2: Jörgen Huvell, Fredrik Eriksson, Thomas Gillisson, Stefan Ljungberg, Pär Hammarstrand
2007:
S1: Joakim Engström, Ståle Björdal, Fredrik Eriksson, John Stambeck, Pär Hammarstrand (S1 var stora cyklar?)
S2: Henning B, Henning Brokerud, Ola Eifrem, Jörgen Huvell, Henke Karlsson, Martin Lind
2006:
S1: Johan Ejdehage, Joakim Engström, John Stambeck, Emil Sörehall, Fredrik Eriksson (S1 var stora cyklar)
S2: Jörgen Huvell, Christian Nilsson, Ola Eifrem, Henning Brokerud, Andreas Dygd
2005:
450: Johan Ejdehage, Jocke Karlsson, Jörgen Huvell, Christian Kronnäs, Henke Karlsson
Open: Ola Eifrem, Martin Lind, David Starnberg, Daniel Jansson, Joakim Eengström
2004:
Ola Eifrem, Martin Lind, Joakim Karlsson, Bo Högberg, Jörgen Huvell (Endast en klass)
2003:
Bosse Högberg (endast RM)
Roade mig även med en "Hall of Fame" baserad på topp5-resultat sedan 2004. Högsta bästa placering ger högre plats, därefter antalet andra bra placeringar. Vi kan säkerligen diskutera listan i evigheters evighet men detta är bara ett exempel på hur man kan göra. En annan gång gör jag en TOTAL lista över alla SM (och då kommer ju t.o.m jag med).
Ola 1, 1, 3, 2, 1
Huvell 5, 3, 1, 3, 1
Ejdehage 1, 1,
Engström 5, 2, 1
Henning 4, 1
Martin 2, 2, 5, 2
Fredrik 5, 3, 2
Jocke K 3, 2,
Christian 2, 4
Ståle 2
Henke K 5, 4, 3
Stambeck 3, 4, 5