Vad finns kvar i silly season-pusslet nu? Har någon hört något om MarcVDS? Eventuellt Petronas-Yamaha? Avintia och Aspar, vad kommer de göra?
Är Ianonne klar?
Morbidelli och Pedrosa på Ducati? Eller byter Aspar/team angel nieto till Honda? Inget av de alternativen känns ju så troligt för Pedrosa, tror inte han menade satellit-Honda när han sa att ville pröva något nytt.
Aprilia?
Fast JL är ju fullkomligt övertygad om sin egen överlägsenhet, så att Hondan skulle vara totalt tokjävligt fel för honom kanske inte riktigt är något han tänker sig. Speciellt inte om han nu fått ordning på Ducatin och kommer börja premiera på pallplatser och bråka med MM.
Att JL är övertygad om sin överlägsenhet är ju en sak, men att Honda är övertygade om att han skulle funka med deras maskin, och då bättre än Pedrosa, är en annan. Trodde jag iaf.
Är Ianonne klar?
Pedrosa har ju haft hyfsat stora besvär på hondan sedan bytet till Michelin i princip, så de kanske tror att JL kan bättre. Om inte annat så hindrar de andra från att ha honom som pilot ett par år iaf.
Och det är ju helt möjligt att han faktiskt lyckas köra hondan hyfsat fort med, han har ju iaf lyckats en gång på Ducatin vilket ingen trodde.
Verkar ju troligare att de byter till Yamaha isf, eftersom att Yamaha inte har tech 3 nästa år.
Ja, tiden löper snart ut för Yamaha. Tydligen måste de ha ett team på plats senast 30e juni, för att kunna beställa extra hojar till nästa säsong. De var tydligen nära en deal med MarcVDS, men så strulade ju det teamet ihop. Har heller inte sett klart besked att Suzuki inte vill ha extra hojar på gridden nästa år?
Mr. Marc van der Straten and Mr. Michael Bartholemy have today reached a mutual agreement to end their association which is solely due to differing strategic approaches.
"The past few weeks have been difficult for everyone in the Marc VDS Racing Team, with the uncertainty surrounding our future distracting from our main aim, that of winning races. With this agreement we can once again focus solely on adding to the successes that we've enjoyed in the past," said Mr. van der Straten.
As Mr. Marc van der Straten said, he did not hold against Mr. Michael Bartholemy the allegations reported in the press, especially regarding any supposed embezzlement. Independent of that, Mr. Michael Bartholemy has been entirely vindicated.
"In eight years Marc and myself have a achieved a lot together, winning two World Championships and establishing the Marc VDS Racing Team as one of the strongest and most successful in the paddock. I am very proud of that," declared Mr. Bartholemy.
"However, no partnership lasts forever and today we go our separate ways. I am looking forward to taking on a new challenge, but I would like to wish Marc and the team all the best for the future,' he concluded.
Mr. van der Straten will now assume leadership of the Marc VDS Racing Team, as they fight for their third World Championship title in the intermediate Moto2 class.
Om det blir Yamaha-Petronas, kan det bli en team chef vi känner väl här i Sverige?
Stigefeldt?
Och nu är det tydligen DP som tänker köra satellit-Yamaha??!! Kan väl i o f s vara logiskt om Petronas skulle gå in som sponsor... https://www.crash.net/motogp/news/897626/1/official-dani-pedrosa-leave-repsol-honda
Men seriöst - JLo har verkligen självkänsla! Med tanke på skillnaden i körstil mellan MM och honom måste man verkligen fråga sig om Hondan är rätt maskin och rätt val för honom? Och jag har svårt att se honom i en andreförarroll faktiskt. Detta måste skapa förutsättningar för ett fantastiskt intressant 2019 om man jobbar i Honda-teamet, fluga på väggen och allt det där
Och nu är det tydligen DP som tänker köra satellit-Yamaha??!! Kan väl i o f s vara logiskt om Petronas skulle gå in som sponsor... https://www.crash.net/motogp/news/897626/1/official-dani-pedrosa-leave-repsol-honda
Men seriöst - JLo har verkligen självkänsla! Med tanke på skillnaden i körstil mellan MM och honom måste man verkligen fråga sig om Hondan är rätt maskin och rätt val för honom? Och jag har svårt att se honom i en andreförarroll faktiskt. Detta måste skapa förutsättningar för ett fantastiskt intressant 2019 om man jobbar i Honda-teamet, fluga på väggen och allt det där
Precis som du fattar jag inte hur en kille som byggt sin karriär på en silkeslen touch och ubersnabb kurvhastighet ska köra en hoj som för att vara framgångsrik körs som det vore rodeo...
Både MM och CC är ju extremt sena bromsare och JL raka motsatsen.
Skulle verkligen gilla DP på en satellit/fabriks yamaha.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |