Tycker ni ser tidskillnaderna i fel perspektiv.
Jag ser skillnaden som en stigande skala i pengar. Från början kostar en sekunds förbättring X-miljoner sen kostar 0,5s samma pengar för att till slut bli att man lägger ner samma belopp på 0,1s...
Det finns liksom inga genvägar och för eliten tror jag skillnaderna i sekunder är som avgrunder medans andra bara tänker "hur svårt kan det vara att bromsa lite senare".
Så är det ju förstås men reglementet spelar ju också in.
Man kanske skulle kunna göra reglementet för Moto2 på ett sådant sätt att det, förhållandevis billigt, ändå går snabbare än MotoGP?
Jag tror ändå Dorna vill hålla ett visst gap mellan klasserna även tidsmässigt.
Att dorna vill hålla ett gap är solklart men det får varken vara för stort eller litet...
Vad tror ni om Losail då? Känns lite sent att skapa en egen tråd eller?
Tror såhär:
1. Dovi
2. Viñales
3. Marquez
Hoppas såhär:
1. Rins
2. Dovi
3. Viñales
Baksidan av myntet blir då att hoppet i körstil mellan Moto3 och Moto2 blir ännu större.
Jag ser fram emot den kommande miljöutredningen av MotoE-säsongen...Hur mycket har utsläppen från själva hojarna minskat...? Jämfört med samma körtid - en haltimme per dag, kanske tio dagar hittills - med riktiga MotoGP-hojar...? Kommer rökpelaren från batteriladdarens enorma dieselgenerator att räknas med...? Kommer rökgaserna från brinnande lithium, kolfiber och gummi att räknas med...? Kommer utsläppen från den framskyndande brandbilen i Jerez att räknas med...?
Såg att det officiellt hävdades att ingen hoj var ansluten till laddning och att det inte var i ett batteri eller hoj som branden startade.
För mig låter det som en lögn. Är ingen expert men borde vara betydligt troligare att det blev kortslutning i ett batteri än i själva byggnaden. Passar dock dåligt den officiella bilden av dessa miljövänliga jesus-fordon som ska rädda världen.
Ska bli ”intressant” att se vad som händer när någon av dessa kraschar i år. När Hammond voltade en potent batteridriven Rimac i ”The Grand Tour” som lär den ha brunnit i tre dagar efteråt.
Såg att det officiellt hävdades att ingen hoj var ansluten till laddning och att det inte var i ett batteri eller hoj som branden startade.
För mig låter det som en lögn. Är ingen expert men borde vara betydligt troligare att det blev kortslutning i ett batteri än i själva byggnaden. Passar dock dåligt den officiella bilden av dessa miljövänliga jesus-fordon som ska rädda världen.
Ska bli ”intressant” att se vad som händer när någon av dessa kraschar i år. När Hammond voltade en potent batteridriven Rimac i ”The Grand Tour” som lär den ha brunnit i tre dagar efteråt.
T.ex.Sån där batterier är lömska och han börja brinna timmar eller dagar efter att de bli it skadade. Skadan kan vara från felaktig laddning eller mekaniska skador.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |