Längtan är nästan olidlig men nu är det bara 1v. o 1 dag kvar
Lite reflektioner o drömmar inför kommande säsong då:
1: M. Marques
Den kommande säsong kan verkligen sluta med 5-6 olika världsmästare så kommer bli sjukt intressant.
Dock tror jag M.Marques återigen kommer vinna VM då han är så otroligt stark på nästan alla banor o nästan oslagbar i Argentina, Austin och Sachsen. Han har inte dominerat försäsongen men det tror jag inte man ska dra för stora slutsatser av. Han är och har dem senaste säsongerna varit världens bästa Roadracingförare så enkelt är det dock hoppas jag han får kämpa ännu hårdare om han nu ska ta titeln även 2019. Dock ser jag hellre någon annan har flest VM poäng i slutet av säsongen
2: J.Lorenzo
Hmm vart har man honom kommer han hitta rätt på Hondan kommer han isf vara stark även i lite motgångar? Jag hoppas verkligen han kan röra om lite i HRC med att spöa Marques några race o till och med komma före honom i VM men det tror jag tyvärr inte utan bara hoppas att det kommer ske
3: M. Vinales
Ååå vad jag hoppas på honom och Yamaha, han kan det är jag säker på bara han får lite medvind och självförtroende. Tror detta är året då han tar mer VM poäng än Rossi och blir bästa Yamaha förare.
4: V. Rossi
Jag hoppas ju verkligen att han får allt att funka och att Yamaha har hitta accelerationen ut ur kurvorna och även lite mer toppfart då kan Rossi bli farlig men att det ska räcka hela vägen till VM titeln har jag svårt att tro.
Rossi får mer än gärna bevisa att jag har fel o ta hem sitt 10:de VM då jag hejat på honom sen sent 90-tal.
Tyvärr förstör en del av hans fans lite av stämningen med buande mm som jag hoppas slutar denna säsong och att man kan glädjas med och åt andra.
5: Andrea Dovizioso
Ducatis 1:a förare. Kan han utmana till titeln? Ja absolut lite mer fighting o lite mer flyt kan han absolut vara med o slåss om VM-titeln i nov. Dovi är lite av en favorit hos mig och han får mer än gärna vara med o slås om varje race o jag tror han kommer vara med där uppe ofta denna säsong precis som tidigare men tyvärr vid ett par tillfällen till och med hamna utan för topp 10.
6: Resten
Skämt o sido, det finns fler killar som kan vara med o slås om pallplatser och till och med om VM men tror inte dessa kommer räcka hela vägen: Alex Rins är väl den första jag tänker på men även Danilo Petrucci kan skrälla dock har jag svårt att se att han kan blanda sig i VM-striden på allvar.
Sen har vi lite satelitförare som är starka som kanske inte kan vinna VM men som faktiskt kan sno VM poäng från andra förare om man ska vara lite elak: Cal Crutchlow, Takaaki Nakagami, Jack Miller, Francesco Bagnaia, Franco Morbidelli, Fabio Quartararo och Joan Mir otroligt duktiga o talangfulla killar som jag hoppas mycket på men som inte kommer att blanda sig i pallplatserna på speciellt många race.
7: KTM, Aprillia + Reale Avintia
Jätte tråkigt att placera dessa här nere men jag tror tyvärr inte dem kommer att vara med o slås om några pallplatser utan högst om några topp 10.
Jag vill och önskar att KTM och Aprillia får fart på grejerna så ännu fler kan vara med o slås om pallplatser och VM men just nu ser det tyvärr inte så ut.
Min VM tippning 2019.
1: M.Marques
2: M.Vinales
3: V.Rossi
4: A.Dovi
5: J.Lorenzo
Det sjuka och det roliga med denna säsong är att jag kan ha hur fel som helst och jag skulle bli skitglad om jag hade det