Silly Season 250r

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
"You talk the talk. But do you walk the walk?"

:banana

Heh, tror inte jag behöver bevisa det, har stått på startlinjen och kommer göra det på anderstorp den 23'e april i år också. Kommer du? :7peta

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
oFFkeFF skrev:
Heh, tror inte jag behöver bevisa det, har stått på startlinjen och kommer göra det på anderstorp den 23'e april i år också. Kommer du? :7peta

Klockrent, jag vet ingen som har snackat lika mycket som Nyteknik utan att ha kommit en centimeter..... :D

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Chris Ash skrev:
Klockrent, jag vet ingen som har snackat lika mycket som Nyteknik utan att ha kommit en centimeter..... :D

Har jag snackat mycket? :confused:

Det har i så fall varit i form av frågor som har ställts om racing, vilka alternativen är, hur det funkar etc. Om det är otillbörligt snack ber jag herrarna allra ödmjukast om ursäkt.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Har jag snackat mycket? :confused:

Det har i så fall varit i form av frågor som har ställts om racing, vilka alternativen är, hur det funkar etc. Om det är otillbörligt snack ber jag herrarna allra ödmjukast om ursäkt.

Äh, sluta fåna dig nu. Du har nog ställt samma frågor om 250 R tio gånger. Köp en och var med och lek istället. Eller en 125. Du har väl ett sunkigt gatlik att sälja? Och en kropp att hyra ut till ryska sjömän och medicinsk forskning?

You can not resist the power of the dark side..... :fyllisar

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Nu fattar jag: det är "psykning" detta!

Du är nervös.

Intressant...

:7peta

Det är ytterst få som inte är nervösa innan start...
Själv har jag ofta en halvskum ångest precis innan man ska rulla ut genom grindarna "Vad fan har jag gett mig in på", "varför håller jag på med den här idiotin"... Ute på banan tar dock aggresiviteten, fokuseringen, adrenalinet och det roliga med att köra hoj fort överhanden.
Min första "pik" till dig var ingen psykning, även om jag märkte att du tog den som det ;) För helt allvarligt, blir någon nervös när det smäller runt omkring en och den personen börjar vingla runt på banan, så är det fel sport för den personen. Det är då man måste vara kall.

Men för att återgå till psykningarna igen då, står du på startlinjen på anderstorp, så kommer du ha skitkul, fast jag kör ifrån dig :D :tummenupp

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Man ska ha ett visst mått av nervousitet innan start! E ett sätt för kroppen att va i "attackmode". Är man helt kolugn innan starten så är man kanske inte laddad.

Själv känner jag mig inte nervös men gäspar en massa innan start och blir pissnödig, vilket tyder på att jag e nervös/laddad..

För att hänga på oFFkeFF psykning.. hehe.. Jag kommer också köra snabbare än Nyteknik på min std250 än vad han kommer göra med en 250racer på Anderstorp!! :tungan

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
oFFkeFF skrev:
Men för att återgå till psykningarna igen då, står du på startlinjen på anderstorp, så kommer du ha skitkul, fast jag kör ifrån dig.

Axxexs skrev:
För att hänga på oFFkeFF psykning.. hehe.. Jag kommer också köra snabbare än Nyteknik på min std250 än vad han kommer göra med en 250racer på Anderstorp!! :tungan

Måste beröma er för modet att utmana en fullständig rookie. :rolleyes:

Last edited:

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
oFFkeFF skrev:
så är det fel sport för den personen. Det är då man måste vara kall.

Men för att återgå till psykningarna igen då, står du på startlinjen på anderstorp, så kommer du ha skitkul, fast jag kör ifrån dig :D :tummenupp
Var det inte du som påstod att jag bara utmanar rookies? :rolleyes:

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
oFFkeFF skrev:
Det går ju att köra slut på det lagret ibland ändå..
Sviestad 2002, gick 4st kolvar för mig. 02 körde fransson sönder 10-11 kolvar på mantorp.. Sen kan det ju vara inkörning av nya cylindrar/nicasil etc också.
Men som sagt, det syns, och man håller sig undan..
Men va?? 2-takt som är så driftsäkra?!? Jag har aldrig bytt en enda kolv på nån av mina 4-taktare....

DP #70

Fattig student
Gick med
27 Oct 2003
Hoj
Yamaha TZ250 -04, Honda CBR100RR -08
Axxexs skrev:
Jag kommer också köra snabbare än Nyteknik på min std250 än vad han kommer göra med en 250racer på Anderstorp!! :tungan

Du kan ju alltid försöka slå mitt personbästa på Anderstorp med en std250, 1,47.39. Å andra sidan så har Palle kört nånstans runt 1,46.5, jag är inte riktigt säker på tiden men det var 1,46 nånting iaf.

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
oFFkeFF skrev:
Nja, både du och nyteknik verkar missförstå saker och ting ganska bra...
Slingra dej inte nu! Du skrev väldigt tydligt i en tidigare tråd att jag bara utmanar rookierookies och att det var fegt. Svinhugg går igen....

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
oFFkeFF skrev:
Du får väl byta 18 ventiler istället :rolleyes:
Har endast bytat ventiler på 2 motorer och då i förebyggande syfte. Endast ett ras på ERF, trasig toppackning

Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Måste beröma er för modet att utmana en fullständig rookie. :rolleyes:

Det enda utmaning jag gett dig är om du kommer stå på startlinjen i sommar :huvet
Utmaningarna tar vi i webestråden...

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nr:18 skrev:
Slingra dej inte nu! Du skrev väldigt tydligt i en tidigare tråd att jag bara utmanar rookierookies och att det var fegt. Svinhugg går igen....

Hahaha, ja att du gör det är solklart... Läs tråden igen, från mitt inlägg om att det kanske inte är rätt sport om man är nervös/vinglig vid omkörningar.
Där var det någon som tog åt sig..

Till slut blev det så roligt, så då var man bara fortsätta "psykningen"..

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa