Silly Season 250r

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Nr:18 skrev:
BS.
En honda CBR 600 byggd för att vinna Veidec går på minst 350k att bygga. Kan du bygga en vinnare billigare än så tycker jag att du ska försöka......

Vad lämnar en CBR600 som e byggd för Veidec då? 125+ eller 130+ HK?

Det tillsammans med andra fälgar, pinnar, tank och fjädring kostar ju långt under 200lök. Utan hojinköp då. Men säg 250.000kr för en ultramaxkitad veidechoj.
Kostar den mer har du blivit lurad.

Så, nu istället för att bli sur som ett päron kan du komma med faktiska prisuppgifter på vad det är som kostar så mycket. Har DIN hoj kostat så mycket?

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Mavve skrev:

Det tillsammans med andra fälgar, pinnar, tank och fjädring kostar ju långt under 200lök. Utan hojinköp då. Men säg 250.000kr för en ultramaxkitad veidechoj.

Så, nu istället för att bli sur som ett päron kan du komma med faktiska prisuppgifter på vad det är som kostar så mycket. Har DIN hoj kostat så mycket?
mavve hmm...

hoj i inköp 110 000?
öhlins värstingar fram o bak o upp över 100 000???
brembo eller liknande med skivor o allt 30-50000??
mag fäljar 50 000?
topp trimmning av nått seriöst ställe 50-100 000???

jag bara tok gissar... men har man spenderar brallerna på sig så är nog 350 000 ingen match :p

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
"Vad lämnar en CBR600 som e byggd för Veidec då? 125+ eller 130+ HK?

Så, nu istället för att bli sur som ett päron kan du komma med faktiska prisuppgifter på vad det är som kostar så mycket. Har DIN hoj kostat så mycket?"

Vad skulle alla veidecpiloter göra utan dig?
De måste känna sig upplysta som fan nu, fett med credd till dig som förklarade det för dom.

Äsch, att jag ens orkar bry mig.....

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Mavve skrev:

Nu kör ju inte Nr:18 Veidec, han är bara en sur amatör, men det kostar att ligga på elitnivå, 350 Papp är inte helt ovanligt i veidec.

(minimoto är mycket billigare)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
kajlyl skrev:
mavve hmm...

hoj i inköp 110 000?
öhlins värstingar fram o bak o upp över 100 000???
brembo eller liknande med skivor o allt 30-50000??
mag fäljar 50 000?
topp trimmning av nått seriöst ställe 50-100 000???

jag bara tok gissar... men har man spenderar brallerna på sig så är nog 350 000 ingen match :p

Eftersom Veidec är en "standardklass" så får de inte ha en del av de sakerna som du skriver, magfälgar tex och framgaffeln måste vara orginal på utsidan, men däremot en hel del annat som är svindyrt.
Telemetri för fjädringen är tex inte gratis men jag tippar på att den största kostnaden är antalet timmar hos en duktig motorbyggare för de som har bäst motorer har inte skruvat ihop dem på en pisskvart.

Mavve --> Dags att starta en konsultfirma och tjäna deg ser jag.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sponsra mig snälla med en zx-6RR -04 så lovar jag att den kommer lämna minst 130rwhp.

Och till det kommer ni inte behöva betala några 350tusen :)

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Hallå för fanken, smutsa inte ner den här tråden med veidec-dieselgathojar nu..
Aprilian är en extremt dyr vm-hoj som tillverkas i några få exemplar varje år. materialkostnaden är givetvis en stor bit av kostnaden, men störst är utvecklingskostnaderna. Det kostar inte så lite att ta fram verktyg för att tillverka små serie av motordelar o.s.v
Sen kommer aprilian med precis allting från början, dataloggers, dyra helt programmerbara tändningar osv.
Ny honda rs250r kan man få för c:a 160kkr med lite kontakter, men sedan kan det ganska enkelt kosta uppåt 500kkr till om man vill ha resten i värstingdelar.
Till hondan får du heller inte a-kit till cykeln såvida du inte kör i vm, och ännu förre får rsw-kiten till hondan.
Exempelvis kostar det 11000 euro att hyra en a-kit vev till en honda en säsong, man får alltså bara låna den för att sedan skicka tillbaka den..
Det är ungefär lika enkelt att få tag på värsting-kiten till hojarna som att få köpa en ferrari formel1 bil..

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Mavve skrev:
Sponsra mig snälla med en zx-6RR -04 så lovar jag att den kommer lämna minst 130rwhp.

Och till det kommer ni inte behöva betala några 350tusen :)

Att hänga i en ZX-9 spis är inte tillåtet.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
oFFkeFF skrev:
Hallå för fanken, smutsa inte ner den här tråden med veidec-dieselgathojar nu..

Exempelvis kostar det 11000 euro att hyra en a-kit vev till en honda en säsong, man får alltså bara låna den för att sedan skicka tillbaka den..
Det är ungefär lika enkelt att få tag på värsting-kiten till hojarna som att få köpa en ferrari formel1 bil..

Och de värstingdelarna gör 2 eller kanske tom. 3 extra HK? :va

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Mavve skrev:
Och de värstingdelarna gör 2 eller kanske tom. 3 extra HK? :va

Helt ärliga standard bakhjulsponnys honda rs250r ska väl vara lite över 82hk, med jha-kit 97-98hk, med a-kit 104-105hk, med rsw-kit pratas det om 110-115hk på bakhjulet.
Sen är det inte bara toppeffekt, vm-cyklarna har både toppeffekt samt brett register som ger dem ännu bättre acc.

edit: Det är jävligt dyra hästar, men i vm kan du inte vara utan dem..

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
oFFkeFF skrev:
Helt ärliga standard bakhjulsponnys honda rs250r ska väl vara lite över 82hk, med jha-kit 97-98hk, med a-kit 104-105hk, med rsw-kit pratas det om 110-115hk på bakhjulet.
Sen är det inte bara toppeffekt, vm-cyklarna har både toppeffekt samt brett register som ger dem ännu bättre acc.

edit: Det är jävligt dyra hästar, men i vm kan du inte vara utan dem..

Jag skulle nöja mig jävligt bra med ca 82 bakhjulshästar, fast från en TZ:a då. :banana Men jag har inte råd.. :död

:kär Fast den här har nog lite fler än 82 bakhjulshästar...

Bifogat

• Watz TZ liten.jpg
    Watz TZ liten.jpg
    68.1 KB · Visningar: 55
Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Goodstuff skrev:
Jag skulle nöja mig jävligt bra med ca 82 bakhjulshästar, fast från TZ då. :banana Men jag har inte råd.. :död

Om du gör en liknande nordgrens fantasiresa så kan du få tag på en 02 yamaha tz'a för 57000:- så visst har du råd ;) Sen skickar du bara hem hojen tillsammans med något band du har på turné där borta ;)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
oFFkeFF skrev:
Om du gör en liknande nordgrens fantasiresa så kan du få tag på en 02 yamaha tz'a för 57000:- så visst har du råd ;) Sen skickar du bara hem hojen tillsammans med något band du har på turné där borta ;)

Tanken är lockande men några 60000 har jag inte liggande, tyvärr.
För visst är en 03 tex sjukt snygg!

Bifogat

• TZ250.jpg
    TZ250.jpg
    24.8 KB · Visningar: 47
Last edited:

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Härligt hojlös
Henriks hämtade hoj kör väl Thomsen nästa år..........

Jag höll på att svimma när jag hörde hur han hade fått hem prylarna.

För övrigt är det helt underbart att de hur de extra hästarna betalar sig på rakan och ger placeringar på bara kraft.................förbi en och annan aprilia.

Då känns dygnet-runt-mekandet genast värt det.

//Johan

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Åsa #96 skrev:
OffKnuff, har du lyckats få din räser såld :confused:

Nej, jag tog bort den från marknaden när jag inte fick köpa den cykeln jag ville ha istället. Däremot har min hoj fått lite fler kit-delar till nästa år, så den kommer förhoppningsvis bli ännu elakare nästa år ;)

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Mavve skrev:

Skicka ett PM till Jimmy Lindström här på forumet. Har du en sjysst attityd kanske han är trevlig tillbaka och ger dej samma info som jag fick. Totalen är för hans team: 2x350k för 2 hojar, en extra motor för 100k. Bara för att du gör en sniktrimning på en 900 betyder ju inte att toppteam bygger på gamla blysänken....

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa