Silly season BOTT 2010

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
:)
Har vært en generell regel i Skaninavisk racing at INGEN klasser får kjøre med karbonfelger, så Rune kjørte i prinsippet med ulovlig oppsetning!

Men det står ju inte i reglementet :va , hur ska man då veta?? Man kan ju inte ha en generell regel som man tror alla vet om. Sådana fall borde den ju stå i den generella delen av reglementet, eller :va ?

Dessutom är det ju ganska förlegat, dagens karbonfälgar håller ju minst lika bra som vilken annan fälg som helst. Vissa tror ju dom spräcks bara man kollar på dom :brinnerup .
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
:tummenupp Da er jo 1000-kroners-spørsmålet, har du fått deg hoj? Og husk at vi er gamle, grisete menn så de damene MÅ ha myyyyyye tålmodighet:D

Naj, inte fått köpt mig en hoj ännu. Har renoverat lägenhet och hängt upp feminina kristallkronor :)

Men jag letar! Ge mig nu en vettig 1098 med fälgar, kåpor, delar och vettigt chassi för 110k nånting så är det affär. Jag kom av mig när jag inte fick köpt din gamla. Den var perfekt!
 

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Ort
Norge/Fredrikstad
Hoj
Nopp
Naj, inte fått köpt mig en hoj ännu. Har renoverat lägenhet och hängt upp feminina kristallkronor :)

Men jag letar! Ge mig nu en vettig 1098 med fälgar, kåpor, delar och vettigt chassi för 110k nånting så är det affär. Jag kom av mig när jag inte fick köpt din gamla. Den var perfekt!

Jepp den hadde vært perfekt, fyren som kjøpte den fikk med alt for 100´nkr, og på det tidspunktet var det 115´ svenske:huvet Og jeg vet ikke om noen andre S´er i Norge el Sverige med så mye ekstra lull:va På den annen side er det jo en fordel for meg om du ikke får tak i noe alt for raskt:tummenupp
 

Mellgren

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2008
Ort
Vallentuna
Hoj
Ducati 899
Jag tänkte satsa på att överleva heat ett med min 998:a 2010. Kan det funka bland alla supertrimmade konkurrentmc? Säsongen -09 blev 7 varv
 

Mellgren

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2008
Ort
Vallentuna
Hoj
Ducati 899
:tummenupp Vi lager vår egen gubbeserie i serien:yoparty

Gärna, men du lär väl vinna, Geir? Har endast spöat dig en gång :Bugar

Fast vi har ju Börje för mig att fajtas med, och kanske kommer Mikkel tillbaks?

Har hursomhelst beställt nya lätta fälgar för att få bättre fart in i svängarna!
 

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Ort
Norge/Fredrikstad
Hoj
Nopp
Gärna, men du lär väl vinna, Geir? Har endast spöat dig en gång :Bugar

Fast vi har ju Börje för mig att fajtas med, och kanske kommer Mikkel tillbaks?

Har hursomhelst beställt nya lätta fälgar för att få bättre fart in i svängarna!

Ikke glem at Greven, Dag, Charles også er med - og sikkert flere:yoparty Og så får dere jo beste b-fører å fighte om, og regner med at vi på KTM får en cup igjen - er snart flere delcuper enn deltagere i BoTT´n:banana Og Rune vil vel ha en egen 1098r cup, med Robin og Dag! Og så skal jeg ha en egen Rc8R-cup kun for norske førere med oransj skinnstell, på +45 år og med KBC-hjelm:brinnerup Mikkel klarer ikke å holde seg unna, garanterer at han er med fra racehelg 2:yoparty
 

BA

Gammelman racing (GMR) #9
Gick med
4 Aug 2005
Ort
Hönölulu
Hoj
Ducati 999 (lägg bud), Ducati 1198s
Det där med flera serier i Nordic BoTT är lysande.
+57 serien är min :rodnar
Mellgen "gött" att höra att du är på.
Själv så behåller jag min pärla. Skall bara frächa upp henne lite ;-)
Lite osäker i dagsläget om det blir en full serie för mig. Men planerar för full serie.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Hmm... vacklar. Osäkert hur det blir nästa år tyvärr. Lite taskig prioritering ekonomiskt gör att jag om jag ska köra, kommer köra sent och inte vara med i början.

Om någon köper min Aprilia-motor så kanske.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Dessutom är det ju ganska förlegat, dagens karbonfälgar håller ju minst lika bra som vilken annan fälg som helst. Vissa tror ju dom spräcks bara man kollar på dom :brinnerup .
Kan det inte vara så att regeln fortfarande finns för att hålla kostnaderna nere?

Vad kostar ett par nya kolfiberfälgar?
Hur mycket mindre väger de än magnesiumfälgar?
 

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Ort
Norge/Fredrikstad
Hoj
Nopp
Hmm... vacklar. Osäkert hur det blir nästa år tyvärr. Lite taskig prioritering ekonomiskt gör att jag om jag ska köra, kommer köra sent och inte vara med i början.
:7peta Ikke bra, nå som du skulle kjøre med hva som helst og slå alle:confused: Men penger er noe skit, og de er ikke enkelt å få tak i for tiden - lykke til:tummenupp Håper du får samla inn nok til en hel sesong:)
 

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
Kan det inte vara så att regeln fortfarande finns för att hålla kostnaderna nere?

Vad kostar ett par nya kolfiberfälgar?
Hur mycket mindre väger de än magnesiumfälgar?

De kostar faktiskt inte mer än ett par mag-fälgar. Vikten har jag inte koll på.

Nu har jag inte kollat reglementet så - får man köra med keramiska bromsskivor till skillnad från kolfiberskivor (även om keramiska skivor har en del kolfiber i sig)?
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
De kostar faktiskt inte mer än ett par mag-fälgar. Vikten har jag inte koll på.

Nu har jag inte kollat reglementet så - får man köra med keramiska bromsskivor till skillnad från kolfiberskivor (även om keramiska skivor har en del kolfiber i sig)?

Köper man motsvarande från motsvarande tillverkare är dom väl ganska mycket dyrare? Mag från Dymag = ca 30´ idag. Kolfiber ca 45´.

/ Jens
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Vad jag har sett så är det ungefär samma priser för magnesium kontra kolfiber.
Och du verkar ha helt rätt :tummenupp

Kollade en butik som säljer Dymag (exemplen är för en Honda CBR 1000 RR -08/-09):
Aluminium: $2995
Magnesium: $2995
Magnesium-Kolfiber: $3195
Kolfiber: $3395

Med andra ord skiljer det runt 2.500:- mellan magnesium och kolfiber.
 

scaryracing

www.scaryracing.com
Gick med
6 May 2005
Ort
skåneland
Hoj
vtr sp2 o en kawa zx6r:=)
hoppas

att allt e bra med mina x-kollegor:tummenupp själv e man tokförkyld o allt. tror kanske inte att ni blir av mig med ändå:yoparty en polare vill att vi skall köra erf med hans r1a o ja e inte den som e den så ja skall testa vildsvinet ngn gång sen bär det av :) hoppas man inte har nojorna lika mkt kvar som innan :banana
 

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
:)
Och du verkar ha helt rätt :tummenupp

Kollade en butik som säljer Dymag (exemplen är för en Honda CBR 1000 RR -08/-09):
Aluminium: $2995
Magnesium: $2995
Magnesium-Kolfiber: $3195
Kolfiber: $3395

Med andra ord skiljer det runt 2.500:- mellan magnesium och kolfiber.

:tummenupp
Fasen vad skönt det är att ha rätt ibland :rolleyes: händer allt för sällan.... :)
 

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Ort
Norge/Fredrikstad
Hoj
Nopp
:tummenupp
Fasen vad skönt det är att ha rätt ibland :rolleyes: händer allt för sällan.... :)
Men du har jo alltid hatt rett i at du grisebanker meg:rolleyes: Uansett det ser ut til at vi får med en norbagge til med Rc8R, på den annen side så har han kjøpt en 1198s, et par 1098s´er og litt annet tjafs:confused: Så skal bli spennende å se hva han ender opp med:va
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top