Silver/spegelvisir

"Nille"

Nille
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hetaste Bandit 600:an i stan!
Jag körde med tonat visir nere kl 11 på kvällen (mörkt som satan) i höstas och körde å vurpa... fabror blå sa inte ett ljud om mitt visir.. allt dom brydde sig om va hur det va med mig.. så det där med visir och att de e olagligt.. de e nog fan lite från polis till polis...

PS: ja jag vet att det är dumt att köra med tonat visir på kvällen/natten.. men vafan.. de va kallt om kinderna juh å jag skulle bara hem :p
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Men det säljs ju såna "rökfärgade" i mörkrök och ljusrök, det är det som menas med tonat va ? Eller ? :va
 

raukroland

-3,1
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Kumla
Hoj
Såld
ceasar skrev:
Det är bra mycket roligare att åka till en hojhandlare och köpa det...:fakta
Det är väl dumt att betala mer än nödvändigt för grejorna...
Eller tycker du som Mona Sahlin att det är coolt att betala skatt också?!? :va :tungan
 

nasholm82

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Lycksele
Hoj
Suzuki DL1000 V-strom
The blade skrev:
2031603 Har sökt och inte hittat svar på mina frågor.
Jag vill ha ett silver/spegel visir till min svarta Shoei XR-1000. Går detta att få tag på i sverige (nu menar jag riktiga spegelvisir där man inte ser in genom visiret). Har hört att dessa är olagliga. Ingen aning hur det är med lagligheten på dessa visir men om dom inte säljs i sverige längre så undrar jag om nån vet vart man kan få tag på dom från utlandet. Nån bra hemsida??
Mycket tacksam för svar :tummenupp


Köp inte ett spegelvisir!! Jag köpte ett på norlands mc färgen satt kvar ca 3månade på den sen började den försvinna mer och mer för varja gång man tvättade det. ringde då och kollade om garanti. men det fans inte.. spegelvisir gjorde så, så det vara bara att köra ett nytt men då köpte jag ett svart.. Bara dynga. har losnat likadant på mina skidglasögon. verkar inte holla så bvra så jag skulle vilja avråda dig.!! men smaken e ju som :arsele
 

BYAKIN

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Örebro
Hoj
Honda XR650R Dallara
Köra med klart visir är vettigast ur säkerhetssynpunkt, höll på att köra ner allt som vägglöst var i tokholms tunnlar i somras med iridium visir på krukan, faan vet vad som lät mest om det var mitt skrik eller billisternas tutande!
 

HurtsLikeHell

Rock solid and fast!
Gick med
27 Dec 2005
Ort
Stockholm med hjärtat i Helsingborg
Hoj
BMW K1200s
Briljanto skrev:
2032010 Du ser jävlar i det inte mitt ansikte genom silver-spegel visiret, när man har det nerfällt. Där blir ju mörkt inne i hjälmen och ljusare utanför, jag ser ut, du ser inte in!

Däremot ser du genom visiret om du tar av dig hjälmen och tittar genom den mot en ljuskälla. Inte så konstigt dock.

Mvh Mattias

Det vore kanske coolt att bygga in en ljuskälla som man kan tända för att visa ansiktet om man vill. Borde bli en ganska cool effekt om det är lite mörkt.
 

Thompson

uääää!
Gick med
19 Dec 2004
Ort
Köping
Hoj
CBR 600RR
nasholm82 skrev:
2041264 Köp inte ett spegelvisir!! Jag köpte ett på norlands mc färgen satt kvar ca 3månade på den sen började den försvinna mer och mer för varja gång man tvättade det. ringde då och kollade om garanti. men det fans inte.. spegelvisir gjorde så, så det vara bara att köra ett nytt men då köpte jag ett svart.. Bara dynga. har losnat likadant på mina skidglasögon. verkar inte holla så bvra så jag skulle vilja avråda dig.!! men smaken e ju som :arsele

Jag tror dock att kvalitén kan variera ganska stort mellan olika märken och tillverkare.


Visst är det olagligt att köra med Tear-off's på visiret iaf? Not that I give a damn. Det är hursomhelst mycket smidigt om man får en fet humla på visiret och knappt ser nåt :tummenupp
 
Last edited:

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
thompson46 skrev:
2041276 Jag tror dock att kvalitén kan variera ganska stort mellan olika märken och tillvärkare.


Visst är det olagligt att köra med Tear-off's på visiret iaf? Not that I give a damn. Det är hursomhelst mycket smidigt om man får en fet humla på visiret och knappt ser nåt :tummenupp

Och Tear-off's är såklart .. ?
 

Ripper

---------
Gick med
13 Oct 2005
Ort
Asås
Hoj
CRF250R
lorkan skrev:
2041323 Och Tear-off's är såklart .. ?

Tunna ark av klar plastfilm som man har på visiret, som man rycker bort när dom blivit smutsiga. Vanliga i tävlingssammmanhang.
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Har spegel på min svarta xr-1000 å det ser man inte igenom när det är nedfällt som någon sa...

Inga fel på kvallen heller, haft mitt i en säsong och det syns knappt :tummenupp
 

Hojåkare1

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2006
Ort
Norberg
Hoj
Yamaha r6 och KTM 450
Spegel visir

Det finns på Lelles i Uppsala och dem är inte olagliga. Köpte till min XR-1000 i helgen funkar hur bra som helst. Bra mycket bättre än rökfärgat som är helt värdelöst så fort det börjar skymma.
 

SnakeEyes

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
CBR600
Spegelvisir

Hur väl fungerar spegelvisir på kvällen/natten? Lika bra som klart, lika dåligt som tonat eller bara OK?
 

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I ett litet grått hus i Skälby
Hoj
Ducce
För er som är oroliga över tunnelåkandet, det finns fotokromatisk film att klistra på... mörkt när det är ljust ute och ju mörkare det blir desto ljusare blir filmen. Den är dessutom snabb så man behöver inte skita i brallan för att det blir svart när man kör in i en tunnel.... :tungan

//D
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Taz skrev:
2041434 För er som är oroliga över tunnelåkandet, det finns fotokromatisk film att klistra på... mörkt när det är ljust ute och ju mörkare det blir desto ljusare blir filmen. Den är dessutom snabb så man behöver inte skita i brallan för att det blir svart när man kör in i en tunnel.... :tungan

//D

Fast det där med att klistra på känns ju lite budget-aktigt. I så fall ska det ju vara som en solskyddsfilm ungefär, som täcker hela visiret. Är det nån som har koll på marknaden? :va
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Det är inte olagligt att åka med vare sig mörka eller spegelvisir. Däremot är det "olagligt" att sälja hjälmar med dessa visir från början.

Shoei's spegelvisir CX1-V ser man inte in igenom o kostar 849 pix eller nått sånt.
 

hordac

Guest
Anderzzon skrev:
2041338 Har spegel på min svarta xr-1000 å det ser man inte igenom när det är nedfällt som någon sa...

Inga fel på kvallen heller, haft mitt i en säsong och det syns knappt :tummenupp

Kan du lägga upp bild på hjälmen med visiret? Vore schysst :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top