Silverfärgad Yamaha R1 Stulen (Hittad)

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
terori: har alla likadana jackor hos BOX både MC bud å bil/lastbils buden?
de måste ju inte vara ett MCbud, de kan ju vara en bil/lastbilsbud som har MC kort eller så.. sen finns de ju stor risk att jackan är snodd å personen i fråga på bilden inte ens är anställd på BOX.

gunny5

mullermaffian rules
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Letar efter en bobber
är det en MC jacka är det enbart mcbuden som har och dom finns det jo inta så många av i stan. Men det kan jo vara att den är stulen.

frostfire

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
Yamaha R1 -98
Jag tror inte någon är så otroligt dum att dem använder jobbjackan vid en stöld kl 7 på morgonen.
Dessutom har jag pratat med Freddie och Martin på Box delivery och ett antal jackor har blivit stulna vid ett tillfälle i somras, troligtvis är det en av dessa som personen bar under stölden.

Mer information:
Gärningsmannen är ca 180-185 lång, lite ovårdad i ansiktet och spetsig ansiktsprofil.
Han körde iväg utan hjälm och har därför troligtvis inte kört någon längre sträcka innan han gjort ett stopp.
Polisens utredningsnr. är K277771-07 om ni har några upplysningar v.v. kontakta både mig och polisen.

//Patrick

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Jag tror inte någon är så otroligt dum att dem använder jobbjackan vid en stöld kl 7 på morgonen.
Dessutom har jag pratat med Freddie och Martin på Box delivery och ett antal jackor har blivit stulna vid ett tillfälle i somras, troligtvis är det en av dessa som personen bar under stölden.

Sant, däremot så är det inte särskilt begåvat att använda en stulen jacka som bara finns i ett begränsat antal heller.
Håller korpgluggarna öppna iaf.

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Tipset är väl att åka till parkeringen vid högdalstoppen och höra om det råkar
vara någon av 'camparna' där som har sett eller hört något.

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2

Ungefär som brevbäraren. Skulle du kunna beskriva hur din brevbärare ser ut?
Större delen av oss kan inte det även om vi ser han nästan dagligen.

Han är ca 1.90 lång, smal har cendrefärgat hår heter Tommy L******* och bor på Rå****** 30 han har varit inom sverigeeliten i längdskidåkning, växte för övrigt upp med hans yngsta son :D

sorry kunde inte hålla mig haha

Ingoberra

Leg Byfåne
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
24 växlad Trek
Hej Ingoberra,

Jag är lite nyfiken på hur du kommit fram till att han troligtvis jobbar på vårt ställe i Spånga. Om du sitter på någon information om gärningsmannen som du kan styrka så föreslår jag att du omedelbart och utan dröjsmål rapporterar detta till polisen. Är det emellertid så att du är ute och spekulerar så föreslår jag att du håller det för dig själv.

Du har helt rätt i att vi inte ser med blida ögon på att folk använder vår utrustning i brottslig verksamhet, och är det så att någon vill ta ett möte med mig på mitt kontor så finns jag tillgänglig resten av dagen idag och även hela nästa vecka.

Hälsningar,
Martin Lundqvist
Ägare och chef MCBudbolaget på BOX
Gustavslundsvägen 151g
Bromma
08-208030
martin.lundqvist@box.eu

Ja jag spekulerar och tänkte så att om han jobbar på box så jobbar han nog inte på huvududkontoret utan på den andra filialen alltså i Spånga. Jag antog att det var Spånga som sysslade med utkörningar. Hur som helst hoppas jag att aset åker dit nå fett iaf.

gunny5

mullermaffian rules
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Letar efter en bobber
Ja jag spekulerar och tänkte så att om han jobbar på box så jobbar han nog inte på huvududkontoret utan på den andra filialen alltså i Spånga. Jag antog att det var Spånga som sysslade med utkörningar. Hur som helst hoppas jag att aset åker dit nå fett iaf.

Nu har Box jo flera ställen än Spånga(lastbilar). Bromma(huvudkontoret).

Blir jo inte så svårt att hitta om han gör runt med Box jackan också, men så dum kan tjuven fan inte vara:huvet

Fanns jo en kille för nått år sen som låssades var boxbud och snodde bärbara datorer från olika företag i Stockholm. Kanske samma kille??

Last edited:

frostfire

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
Yamaha R1 -98
Tack för hjälpen allihopa!
Imorse kl 0620 ringde polisen i eskilstuna och meddelade att dem hittat min hoj vid ett tillslag och att dem tagit fast ett antal misstänkta :D
Förhoppningsvis är detta slutet på något som verkar vara en stöldliga :D

Nu återstår bara att se hur stora skador det är på hojen och om jag kommer få ut något överhuvudtaget eller om jag får pröjsa allt själv.
P.g.a den jälla höjningen hade jag ju bara råd med trafikförsäkring :'(

Tommy.exe

Guest
Skönt för dig! De va kul att höra, hoppas den e hel å fin....

Nicotin

Guest
Tack för hjälpen allihopa!
Imorse kl 0620 ringde polisen i eskilstuna och meddelade att dem hittat min hoj vid ett tillslag och att dem tagit fast ett antal misstänkta :D
Förhoppningsvis är detta slutet på något som verkar vara en stöldliga :D

Nu återstår bara att se hur stora skador det är på hojen och om jag kommer få ut något överhuvudtaget eller om jag får pröjsa allt själv.

eskilstuna..
Daam...

Åja en fördel med att åka R1 är att det finns gott om reservdelar om så skulle behövas..:tummenupp

frostfire

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
Yamaha R1 -98
eskilstuna..
Daam...

Åja en fördel med att åka R1 är att det finns gott om reservdelar om så skulle behövas..:tummenupp

Hehe aa har hört det men ändå hittar jag aldrig det jag letar efter... :va
Nån som har nåra bra tips vart man kan leta?
Nån bra sida eller nåt?

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Tipset är väl att åka till parkeringen vid högdalstoppen och höra om det råkar
vara någon av 'camparna' där som har sett eller hört något.

Grabbarna på Hogdalstoppen är gamla tandlösa, lost sedan länge, pundare. Inte en sambandscentral för brott i stil med motorcykelstölder.

Har du blivit av med 80 kilo koppar? Då kan du åka dit.

Dessutom är lite lite lustigt att du verkar tro att de berättar allt de vet till första bästa som dyker upp..Lite för många filmer och en arbetspolare som berättat " att det minsann finns lite ljusskyggt folk där"?

valkyria85

Guest
va skönt att dom hittade din hoj!
hoppas den är välbevarad!
vilka jävla as de finns!

/Nina

klubblös

Bannad
Gick med
8 Sep 2007
Hoj
07 polis honda med blåljus
Ahaaa men säg det då så man vet. Man hör inte den gotländska dialekten när du skriver :D

o tur e väl det, :arsele :tuttar

nä nu får ni ta med er freddie o alla tuffa box snubbar ner till bulten,
ska ha ett maraton mellan mc bud i sthlm .

20/10 kl 12.30 går starten / vilka vågar o vilka ska få smisk??

nr 83 har en lovande chans att piska runt finns det starka rykten om ,
vi hoppas se alla där nere, äver den härliga plåt mannen freddie , risk för delad mål gång med han i täten..

pm om ni vill deltaga så pma till klubblös_grundare :gnissla

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.

i trafik ingår inte stöld så du får slanta själv.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024