Singel supra vs Sukka 1000

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
-
lorkan skrev:
2592374 Ligger inte CCX/R på ungefär samma siffror som Veyronen? Fast 10 miljoner billigare och som världens snabbaste serieproducerade bil?

Och den har väl inte en suck mot Furstens fighterturbobusa? :D

Vad jag vet så har inte CCX inte blivit seriöst testad ännu, så svårt att hitta riktig fakta. Äldre CCR klockades på 386km/h så CCX borde iaf pinna på lite fortare än så, fabriks fakta är väl 395 om jag inte minns fel. Veyron är den enda som spräkt 400km/h vallen klockades på 402km/h, test av automotorsport nu senast. Så långt efter är inte CCX iaf.

Vad gäller turbo busiga busen så är den säkert snabbare iaf upp till 300km/h. Sen tar nog luftmotståndet ut sitt rätta speciellt då utan kåpor lär det blåsa ganska så friskt. Vet inte utväxlingen på Busan om den ens gör 400km/h tveksamt.

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Ric skrev:
2592651 Vad jag vet så har inte CCX inte blivit seriöst testad ännu, så svårt att hitta riktig fakta. Äldre CCR klockades på 386km/h så CCX borde iaf pinna på lite fortare än så, fabriks fakta är väl 395 om jag inte minns fel. Veyron är den enda som spräkt 400km/h vallen klockades på 402km/h, test av automotorsport nu senast. Så långt efter är inte CCX iaf.

Vad gäller turbo busiga busen så är den säkert snabbare iaf upp till 300km/h. Sen tar nog luftmotståndet ut sitt rätta speciellt då utan kåpor lär det blåsa ganska så friskt. Vet inte utväxlingen på Busan om den ens gör 400km/h tveksamt.

Läste någonstans om att busan presterade 439km/h, det var nog faktiskt fursten själv som sa det.

Äldre CCR=388km/h.

Hursomhelst räknas inte Veyronen som serieproducerad, så det kan Koenigsegg fortfarande stoltsera med.

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
lorkan skrev:
2593176 Läste någonstans om att busan presterade 439km/h, det var nog faktiskt fursten själv som sa det.

Äldre CCR=388km/h.

Hursomhelst räknas inte Veyronen som serieproducerad, så det kan Koenigsegg fortfarande stoltsera med.
Hmmm, Frank Gildebaards hoj (Hayabusa turbo med moddat mc-xpress kit) blev världens snabbaste gathoj för några månader sedan på Maxton, och han presterade 427 km/h (265,4 mph) med runt eller över 600 bakhjulshästar... så några 439 tvivlar jag på. Men vad vet jag :hihi

Bifogat

• KJW_5842.JPG
    KJW_5842.JPG
    75.5 KB · Visningar: 133
  • straightliners012.jpg
    straightliners012.jpg
    126.7 KB · Visningar: 130

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
emullo skrev:
2586005 Men glöm nu inte att Buggatin kommer med dessa prestande direkt från fabliken. Den är inte trimmad efter.. :) :tungan

Men glöm nu inte att skulle du köpa en hoj för samma pengar alt trimma en busa för dom stålarna så skulle du få ganska jämna prestande.

Går aldrig att tävla rakt av med hoj och bil så länge de inte är på lika vilkor!

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
-
lahi skrev:
2593217 Hmmm, Frank Gildebaards hoj (Hayabusa turbo med moddat mc-xpress kit) blev världens snabbaste gathoj för några månader sedan på Maxton, och han presterade 427 km/h (265,4 mph) med runt eller över 600 bakhjulshästar... så några 439 tvivlar jag på. Men vad vet jag :hihi

Vad jag vet:lol Så klassar inte den hojen in i benämningen "gathoj" förlängd sving:ajjabajja hör inte till vanligheten på gata. Samt lär den bli svår att få igenom besiktning den gröna vägen.

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
Hayabusa 2008
Tycker drivpaketet ser lite kul ut - ganska raka linjer må jag säga :hihi.

Vad är det för däck man kör på även om det ät väldigt tillfälligt så är farten över 400 blås - har för mig att ett däck expanderar ca 1cm redan i 300 blås?//R

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
Hayabusa 2008
Wiseguy skrev:
2586998 Mest imponerande är ändå felvisningen på hastighetsmätaren. I repotaget i AMS så visar gps:n 402 km/h medans Veyrons mätare visar 409 km/h.
Vad visar en Hayabusa mätare i ärliga 300 km/h..?

För 16 miljoner spänn (!!!!) bör man väl få ngt extra som ex exakta instrument, kontra ca 135 tusen för busen, eller :rolleyes: ?

Det intressanta är ändå vad en hoj levererar på "riktigt" alltså verklig fart - sedan att det står 325/340 på mätaren är ointressant men verklig hastighet är + - 310 km/h :yoparty .//R

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Ric skrev:
2593754 Vad jag vet:lol Så klassar inte den hojen in i benämningen "gathoj" förlängd sving:ajjabajja hör inte till vanligheten på gata. Samt lär den bli svår att få igenom besiktning den gröna vägen.
Nja, så mycket längre är den väl inte? Kanske 1 dm eller något liknande... Finns många många som kör rundor med något förlängda svingar på gatorna i staterna och england. Där är det väldigt populärt med JMC och Metmachex-svingar. Sponon har fina (lång)svingar till Hayabusan också, och de kan man justera från nästan original till någon decimeter över. Om det är en gathoj eller inte kan man ju ha skilda åsikter om, men eftersom ganska många kör rundor med längre sving så tycker jag att det är en gathoj :)

rocketer skrev:
2593759 Tycker drivpaketet ser lite kul ut - ganska raka linjer må jag säga :hihi.

Vad är det för däck man kör på även om det ät väldigt tillfälligt så är farten över 400 blås - har för mig att ett däck expanderar ca 1cm redan i 300 blås?//R
Herr Gillebaard kör med Michelin HPX och det verkar fungera! Men han hade tydligen hjulspinn när han passerade 240 mph (386 km/h). Det är humor det :hihi

Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Ric skrev:
2592651 Vad jag vet så har inte CCX inte blivit seriöst testad ännu, så svårt att hitta riktig fakta.

Den har dock blivit omsorgsfullt krocktestad...

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
Hayabusa 2008
lahi skrev:
2593986 Nja, så mycket längre är den väl inte? Kanske 1 dm eller något liknande... Finns många många som kör rundor med något förlängda svingar på gatorna i staterna och england. Där är det väldigt populärt med JMC och Metmachex-svingar. Sponon har fina (lång)svingar till Hayabusan också, och de kan man justera från nästan original till någon decimeter över. Om det är en gathoj eller inte kan man ju ha skilda åsikter om, men eftersom ganska många kör rundor med längre sving så tycker jag att det är en gathoj :)

Herr Gillebaard kör med Michelin HPX och det verkar fungera! Men han hade tydligen hjulspinn när han passerade 240 mph (386 km/h). Det är humor det :hihi

Kör också med Michelin HPX - så med andra ord så finns rejäl marginal vad det gäller hastigheten iaf :hihi .//R

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
-
WestW skrev:
2594363 En till Supra som går fruktansvärt bra.:yoparty
http://www.p-bjorck.se/Bjorcksuprateaser2.wmv

Mumma! den går hyfsat bra, längtar till hela filmen släpps kan knappt bärga mig.

DR-Zätare skrev:
2594587 Den har dock blivit omsorgsfullt krocktestad...

:D så kan man också de det.

Slappa skrev:
2594668 Inte en bil för 16 mille heller alltså är Busan betydligt vanligare hur eller hur.

Ska du nu promt jämnföra bil vs mc får de väl vara på lika vilkor?

Busan är vanligare ja men hur många kör med förlängda svingar på dom? Självklart det ska vara på lika villkor men kul jämförelse iaf.

Last edited:

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Alltid kul att se folk som lagt 600.000 SEK på en bil och bara nääästan kör ifrån en stock 1000cc för 130.000 flong ny.

Även om MC är min passion så gillar jag dessa bilar skarpt - å andra sidan kör jag en finlandsfärja på 4 hjul då... :mad:

Bpuad

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2006
Hoj
Bil
Lucius skrev:
2595126 Alltid kul att se folk som lagt 600.000 SEK på en bil och bara nääästan kör ifrån en stock 1000cc för 130.000 flong ny.

Även om MC är min passion så gillar jag dessa bilar skarpt - å andra sidan kör jag en finlandsfärja på 4 hjul då... :mad:

Sedan hjälper det ju inte att det är 3 pers i supran på filmen, en T67 turbo är ju inte en märkvärdigt stor turbo i en supra men bra gick den iaf.

Vad skönt att du har koll på att dom har lagt 600.000kr på sina bil! Nu råkar det vara så att Herr Björcks mål var att bygga en 10sek bil för under 200.000kr inkl bil och vad jag förstod så lyckades han. Han körde 10.56@221km/h på första repan med macksoppa :yoparty.

Roligt att se diskussionerna på motorcyckelforum när en motorcyckel blir ifrån körd av en bil då blir det ett jävla liv, den är dyrare, motorcyckelföraren kan inte köra osv. OBS! det här gäller givetvis inte alla av er

Som motorcycklist så borde man väl vara ganska imponerad av att en bil på 1700kg kan köra ifrån världens snabbaste standardmotorcyckel (t.ex Hayabusa), eller? Sedan går det självklart att få en motorcyckel att gå snabbare än en bil då det inte väger ngt inte så konstigt, jag skulle iaf bli imponerad om en lastbil körde ifrån min bil!

Och så ett litet filmbidrag från mig som ni säkert redan ha sett redan:
http://video.google.com/videoplay?docid=-8898698402449366551&q=supra+hayabusa

Rocketer, det var ju jämt när du och jag körde mot varandra eller?:tummenupp

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
Hayabusa 2008
Bpuad skrev:
2596599 Sedan hjälper det ju inte att det är 3 pers i supran på filmen, en T67 turbo är ju inte en märkvärdigt stor turbo i en supra men bra gick den iaf.

Vad skönt att du har koll på att dom har lagt 600.000kr på sina bil! Nu råkar det vara så att Herr Björcks mål var att bygga en 10sek bil för under 200.000kr inkl bil och vad jag förstod så lyckades han. Han körde 10.56@221km/h på första repan med macksoppa :yoparty.

Roligt att se diskussionerna på motorcyckelforum när en motorcyckel blir ifrån körd av en bil då blir det ett jävla liv, den är dyrare, motorcyckelföraren kan inte köra osv. OBS! det här gäller givetvis inte alla av er

Som motorcycklist så borde man väl vara ganska imponerad av att en bil på 1700kg kan köra ifrån världens snabbaste standardmotorcyckel (t.ex Hayabusa), eller? Sedan går det självklart att få en motorcyckel att gå snabbare än en bil då det inte väger ngt inte så konstigt, jag skulle iaf bli imponerad om en lastbil körde ifrån min bil!

Och så ett litet filmbidrag från mig som ni säkert redan ha sett redan:
http://video.google.com/videoplay?docid=-8898698402449366551&q=supra+hayabusa

Rocketer, det var ju jämt när du och jag körde mot varandra eller?:tummenupp

Jo jo :hoppskrat

Ktm_exc

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2006
Hoj
en sak med 2hjul
en bugatti drar en turbo busa på racing banan då 4hjuling har stor för del i kurvorna

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln