Singeltråden

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Naturligtvis borde jag lagt till någon form av friskrivningsklausul alá inte alla, eller med vissa undantag osv.

Men jag sket i det.

Väldigt få gillar för övrigt dokusåpor, så det är ingen bra måttstock.

Ok, ta intriger istället för dokusåpor... den som gottar sig i intriger eller gärna är i mitten av dem själv, de skall man undvika. :tummenupp

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Okej, men allt du skrev lät samma som jag skrev, dock lite mer kortfattat. Hört att många förhållanden är så men de ja känner som är i förhållanden är inte så. Har själv inte varit i ett flerårigt förhållande så kan inte säga hur jag själv varit/är. Men det låter inte som mig. Tycker om och behöver min egen tid. Samtidigt hade jag inte kunnat kräva någon från någon annan om jag inte vill de ska kunna kräva samma sak av mig.

Alla är egocentriska, mer eller mindre. Det är inte någon tjejgrej. ;)

Kan försöka.

Alla kvinnor beter sig egocentriskt, vissa mer eller mindre. Gissningsvis även du, men tro inte för den delen att du själv är medveten om det.

Det tar ett tag i ett förhållande innan kvinnor "öppnar" sig och kan vara sig själva, det vill säga i ett normalt förhållande där mannen låter henne göra det. Sen när det väl hänt förändras den kärleksfulla förstående varelsen som, inte bara, gärna lät dig träffa dina vänner eller bara göra något kul, utan tom. kunde uppmuntra det. Till en sakta men säkert, mer och mer kontrollerande varelse där varje liknande händelse skall föregås av en liten pik eller ett ifrågasättande. Detta eskalerar i regel och slutar med att mannen inte orkar ta konflikten utan fogar sig till slut till hennes syn på ett förhållande. Den innebär i regel att han skall vara hemma med henne. Detta betyder inte att hon någon gång sagt det, hon kan tom. hävda att hon aldrig hindrat honom från att göra något utan det är med pikar, gnäll och sura miner det sker.

Skulle mannen ifrågasätta något, något som helst om henne som person tas det direkt som ett av honom initierat flyktförsök och hon går direkt i försvarsläge, nu kommer det av hennes endast sura sarkastiska svar. Ytterligare försök att kommunicera är dömda att misslyckas.

Skulle hon råka peta honom i ögat är det på något sätt hans fel och endast ett grymtande kommer som ursäkt, skulle det vara hennes fel finns det risk att han tar till benen.

Skulle hon som i exemplet ovan föreslå honom att gå och lägga sig, bredvid henne bör påpekas, är det ett tecken på att han är på flykt undan henne och hon går i sitt vanliga försvarsläge, som gensvar kommer då sarkasm och sura miner.

Kommunikation mellan parterna innebär nu att hon väljer ämne och han skall vara intresserad av dom, är han inte lyhörd och intresserad är han på väg bort från henne och blir bemött med den sedvanliga behandlingen.

Numera är det hon som styr dom gymnastiska övningarna, finns inget att göra för mannen annat än att foga sig efter dom. Skulle han mot förmodan inte ta tillfället i akt, är han på gigantiska språng på väg från henne och flera veckors tjafsande krävs för att reparera skadan, om det över huvud taget går.

osv. osv.

Förhållandet är nu hon och handlar om vad hon vill, vilka saker hon vill göra och styrs av hennes humör, låter det egoistiskt?

I detta läget får han då antagligen oxå höra att han inte är den hon en gång mötte.:död

Sen gnäller hos sina kompisar om vilket svin han är, dessa har endast konfronterats med den där väna varelsen som nu bara finns till förmån till alla andra än honom och dom tror allt hon säger.

Till slut när han äntligen ger upp, gnälls det om otrogna män som inte vill prata om "deras" problem i förhållandet och bara tänker med dolmen.:rolleyes:

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Okej, men allt du skrev lät samma som jag skrev, dock lite mer kortfattat. Hört att många förhållanden är så men de ja känner som är i förhållanden är inte så. Har själv inte varit i ett flerårigt förhållande så kan inte säga hur jag själv varit/är. Men det låter inte som mig. Tycker om och behöver min egen tid. Samtidigt hade jag inte kunnat kräva någon från någon annan om jag inte vill de ska kunna kräva samma sak av mig.

Alla är egocentriska, mer eller mindre. Det är inte någon tjejgrej. ;)

Ge det lite tid, det kommer.:D

Har följt upp flera förhållanden med töser som delade den inställningen du har nu, några är gamla goda vänner tom.

Dom gillar inte mig så värst mycket nu för tiden, jag brukar kommentera deras uppföranden gentemot sin partner.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Ge det lite tid, det kommer.:D

Har följt upp flera förhållanden med töser som delade den inställningen du har nu, några är gamla goda vänner tom.

Dom gillar inte mig så värst mycket nu för tiden, jag brukar kommentera deras uppföranden gentemot sin partner.

blir ja sån så är valfri person välkommen att ge mig en bitchslap så ja vaknar ur bitterfittakoman. ;)

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Känner flera såna jag med, bor med en för den delen, så kan inte påstå att det är en garanti.:gnissla

Finns aldrig några garantier men det är en bättre förutsättning än när hon har TV som hobby.
Grejen är att det behöver inte vara hästar men för en kille som har en hobby så krävs det att tjejen också har en hobby, annars finns det ingen förståelse för killens behov att hålla på med sin hobby... på samma sätt vad gäller kompisar och allt sånt.
Finns en anledning till varför så många 112:are gärna bara dejtar andra 112:are, de har förståelse för hur deras "vardag" ser ut...

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Finns aldrig några garantier men det är en bättre förutsättning än när hon har TV som hobby.
Grejen är att det behöver inte vara hästar men för en kille som har en hobby så krävs det att tjejen också har en hobby, annars finns det ingen förståelse för killens behov att hålla på med sin hobby... på samma sätt vad gäller kompisar och allt sånt.
Finns en anledning till varför så många 112:are gärna bara dejtar andra 112:are, de har förståelse för hur deras "vardag" ser ut...

Absolut, men det finns ju risken att hon tappar sin hobby med tiden.

Ja, eller hon skaffar en annan s.a.s.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Ganska sjukt att ni lyckas karaktärisera henne :näsblod

Nee jag vet fan inte.. Ger det ett tag till sen får jag väl också börja fiska här :7peta

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
visst, det kom en gliring för 2år sedan då det var typ det enda jag kunde prata om också, men det förstår jag. (även polare tyckte det blev jobbigt)

Kan inte påstå att jag pratade hojar innan jag träffade min man. Vit fläck på min karta. :D
Men han lät mig följa med. Det var skitkul. Älskade det. :yoparty Nu får jag en egen, och självklart pratar vi hoj. Mycket! Men vi har andra gemensamma intressen oxå... :)
Har några killar på jobbet som jag oxå brukar prata hoj med, vi är inte så många där som åker. :hihi

Hitta en tjej som gillar lite fart och fläkt! Typ utföråkning (att åka, inte sola :gnissla) eller ridning eller nåt sånt, så finns det väl chans att tjejen kan utvecklas? :rock

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Kan inte påstå att jag pratade hojar innan jag träffade min man. Vit fläck på min karta. :D
Men han lät mig följa med. Det var skitkul. Älskade det. :yoparty Nu får jag en egen, och självklart pratar vi hoj. Mycket! Men vi har andra gemensamma intressen oxå... :)
Har några killar på jobbet som jag oxå brukar prata hoj med, vi är inte så många där som åker. :hihi

Hitta en tjej som gillar lite fart och fläkt! Typ utföråkning (att åka, inte sola :gnissla) eller ridning eller nåt sånt, så finns det väl chans att tjejen kan utvecklas? :rock

Fast jag tror inte jag vill att frugan skall bli lika hojtokig som jag... får räcka med att hon åker med på pallen nån gång ibland men annars så är det mitt intresse... min egna "tillflyktsort" från familjen och allt, och tro mig, efter dessa år med hoj och barn och allt så är det minst lika viktigt som att kunna prata med varandra.
Frun o sin sida har stallet... jag kan tycka det är skoj att åka dit och klappa på en pålle eller nåt men jag kommer inte börja rida tillsammans med henne, det är hennes "tillflyktsort".

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Appråpå egpcentriska människor, har ett fint exempel på en sjukt egotrippad kille. Min systers pojkvän närmare sagt. Är så förbannad så jag kokar. De har varit tillsammans i två år ca. Hon bor i malmö o han k-stad vilket är rätt många mil emellan. hon jobbar i malmö och ända sen de blev tillsammans så har hon i princip bott hos honom och pendlat till jobb varje dag. Nu ska de iaf ha barn och hon har hyrt ut sin lägenhet i 2a hand. var meningen hon skulle flytta upp dit nu i helgen men han fick för sig att d va nästa helg och nu villnhan vara själv så hon har ingenstans att bo i en vecka eftrrsom de som ska hyra hennes lya flyttar in i helgen. hon är gravid med hans unge o han behandlar henne som om d är nån okänd inneboende som ska flytta in. de har bott ihop de senaste året så d är inget nytt för honom. dettavär inte d första egotrippade som hänt men detta är lite droppen som fått minbägare o rinna över. o min syrra e sån toffel att hon inte säger i från el vågar ställa krav.

Om jag är kortfattad o svår att förstå såbär d för ja skriver via mobilen, jobbigt att skriva.

Vad tycker ni låter d schyst? Ska försöka förklara mer utförligt när ja är vid datorn sen. :)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA