Singeltråden

Jhoony

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2006
Hoj
GPz 900r & XL 600R
Allt jag säger är att många av tjejerna i den här tråden verkar vara hästtjejer.... Sambandet verkar också vara att män inte kan mäta upp sig mot en bra dag med hästen... :gnissla
(jag antar att t.o.m personer med tourettes skulle tycka att jag gick för långt nu...)

Har testat två hästtjejer nu, och några mer blir det inte. Framför allt för att man blir så låst av hästägandet. Glöm spontana äventyr, allt måste planeras och det är inte riktigt min grej.

Sen är det också ett tämligen kännbart tids- och pengahål. För mig som inte har något som helst intresse av hästar är det inte värt att spela andrafiol till hästen ständigt. Finns det pengar över kan vi hitta på nåt, finns det det tid över kan vi hitta på nåt. Upprepa ad infinitum.

Nej.

Last edited:

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Har testat inte två hästtjejer nu, och några mer blir det inte. Framför allt för att man blir så låst av hästägandet. Glöm spontana äventyr, allt måste planeras och det är inte riktigt min grej.

Sen är det också ett tämligen kännbart tids- och pengahål. För mig som inte har något som helst intresse av hästar är det inte värt att spela andrafiol till hästen ständigt. Finns det pengar över kan vi hitta på nåt, finns det det tid över kan vi hitta på nåt. Upprepa ad infinitum.

Nej.

Ja det är ju i princip värre än att ha barn då... Barnen kan man ju åtminstone ha inomhus och ta med på fler aktiviteter. :3freak

Jhoony

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2006
Hoj
GPz 900r & XL 600R
Ja det är ju i princip värre än att ha barn då... Barnen kan man ju åtminstone ha inomhus och ta med på fler aktiviteter. :3freak

Sanning, det ÄR värre än att ha barn. Jag har dejtat tjejer med knoddar och det var ingenting mot hästarna.

Barn kan man ju ta med på restaurang, bio etc.

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Sanning, det ÄR värre än att ha barn. Jag har dejtat tjejer med knoddar och det var ingenting mot hästarna.

Barn kan man ju ta med på restaurang, bio etc.

Lilla gosse! Du vet inte vad du pratar om! :rofl:rofl:rofl

Du har dejtat tjejer med barn. :rolleyes: Det är inte riktigt detsamma som att ha familj. :7peta Tro mig, jag vet! :fakta Kan det mesta om pusslet med motorcylkar, hästar och barn. :lol

Hästtjejer och mckillar är till stor del samma andas barn. Låter hon hästarna gå före dig så är du helt enkelt inte rätt kille. :7peta

Barn inkräktar enormt mkt på vad ett par kan göra. Finns inget som kommer i närheten av det. :fakta

Hästar är 'idrottsredskap' enl. skatteverket. Det bedrivs handel med dem! Så det finns absolut inga 'måsten' med hästar. Det handlar bara om prioritering. Och tydlingen kom inte du först. Fel tjej mao. När du vill åka hoj, så vill hästen gå i sin hage med sina kompisar. Så det är bara att låta den göra det. Vinn-vinn-situation!

Med riktigt 'fel' tjej däremot kan du drabbas av slutsatsen att motorcyklar är onödiga och farliga, och att du inte alls behöver åka. Det finna så mycket annat du kan göra med henne och barnen... :gnissla

Träffar du rätt tjej så byter hon sadel. :yoparty Ride a bike isf ride a horse

Jhoony

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2006
Hoj
GPz 900r & XL 600R
Lilla gosse! Du vet inte vad du pratar om! :rofl:rofl:rofl

Oavsett hur allvetande du tror dig vara så är det så att du inte vet ett enda dugg om mig eller mina erfarenheter på området. Noll.

Faktum kvarstår att står det mellan häst och barn, så väljer jag barn 10 gånger av 10. Så resonerar jag just utifrån mina erfarenheter, och att sen inte alla resonerar som jag gör...så är det, alla är vi olika.

Edit: det var dock jäkligt dumt av mig att skriva att det aldrig mer blir nån hästtjej, det sa jag efter den första också. Man styr tyvärr inte över vem man får känslor för.

Last edited:

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Oavsett hur allvetande du tror dig vara så är det så att du inte vet ett enda dugg om mig eller mina erfarenheter på området. Noll.

Faktum kvarstår att står det mellan häst och barn, så väljer jag barn 10 gånger av 10. Så resonerar jag just utifrån mina erfarenheter, och att sen inte alla resonerar som jag gör...så är det, alla är vi olika.

Edit: det var dock jäkligt dumt av mig att skriva att det aldrig mer blir nån hästtjej, det sa jag efter den första också. Man styr tyvärr inte över vem man får känslor för.

Nej, jag känner inte dig. :) Det jag reagerade på var att du så kategoriskt dömde ut alla hästtjejer. Speciellt om du är ung och oerfaren. Det flesta hästtjejer rider en kväll i veckan på ridskola. :) Inkräktar inte särskilt mycket på tid till annat. Men de är fortfarande tuffa orädda tjejer av 'rätta virket'.

Bra att du föredrar en tjej med barn. Det underlättar ju om du har planer på att bli pappa själv. :hihi

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Jag förstår inte problemet. Är det inte bra att man har olika hobbies så att man inte går och gnager på varann hela tiden? :va

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Hade själv en tjej med en kotte OCH skulle det visa sig efterhand, en allt större träningsmani. Då talar vi inte om en tre-fyra pass i veckan. Snarare ett par tre om dagen och sedan fler och fler uppdrag som instruktör. Som lök på laxen skulle det inte ätas normalt heller, det skulle fjantas i några knäckebröd och lite sallad på sin höjd.

Vi kunde aldrig göra något gemensamt varför jag föreslog/yrkade på att vi skulle lägga ner. Ett oerhört bra beslut som jag är glad över. Man kan fan inte vara ihop om man aldrig hinner träffas. Oavsett anledning. Då finns det en massa viktigare saker att lägga sin tid på än att försöka hålla liv i ett dött förhållande. Jefla fruntimmer :hihi

Ziip59

Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Jag förstår inte problemet. Är det inte bra att man har olika hobbies så att man inte går och gnager på varann hela tiden? :va

Jovisst, men det är en balansgång. Kör man racet FÖR mycket åt ett håll så finns det helt plötsligt inget som håller ihop förhållandet längre, man bara träffas en stund på kvällen "för sakens skull"

tkdrille

Guest
Jag skulle allvarligt aldrig få för mig att dejta någon som har barn. Har testat och aldrig igen. Varför? Jo dem som hade barn trodde jag skulle bli "extrapappa" ala bidrag.

Vegetarian har jag med provat dejta. Hon blev rätt sur när jag beställde in en saftig köttbit. Så de gick inte heller.

Var ihop med en hästtjej som ägde sin häst själv, hon var ofantligt dum i huvudet och helt värdelös i sängen. Och de hoppas jag då att inte de andra hästägarna är.

Dejta ett sådan riktigt storstadsfenomen som inte kunde gå i annat än högklackat. Hon kom hit, hon öppna truten. Jag gick in på stationen och köpte en returbiljett och gav henne så fick hon åka hem igen :D Hon var typ hanna widerstam eller vad puckot heter. Fast en äkta sådan, då var de illa.

De finns nog ingen partner till mig ;)

Ziip59

Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Jag skulle allvarligt aldrig få för mig att dejta någon som har barn. Har testat och aldrig igen. Varför? Jo dem som hade barn trodde jag skulle bli "extrapappa" ala bidrag.

Vegetarian har jag med provat dejta. Hon blev rätt sur när jag beställde in en saftig köttbit. Så de gick inte heller.

Var ihop med en hästtjej som ägde sin häst själv, hon var ofantligt dum i huvudet och helt värdelös i sängen. Och de hoppas jag då att inte de andra hästägarna är.

Dejta ett sådan riktigt storstadsfenomen som inte kunde gå i annat än högklackat. Hon kom hit, hon öppna truten. Jag gick in på stationen och köpte en returbiljett och gav henne så fick hon åka hem igen :D Hon var typ hanna widerstam eller vad puckot heter. Fast en äkta sådan, då var de illa.

De finns nog ingen partner till mig ;)

Då är det bättre att vara utan. Faktum är att jag också tidigare sade sådär om ungar. Nu har jag testat och kan konstatera att även om tjejen inte en enda gång begärde att jag varken skulle finansiera ungen, passa den eller något sådant (även om jag såklart ställde upp nån gång ändå) så ÄR en unge ett hinder i en relation. Är man då inte biologiskt/juridiskt bunden till ungen, eller sjukt glad vid barn så ska man tänka sig för mer än en gång innan man ger sig in i en sådan relation.

tkdrille

Guest
Då är det bättre att vara utan. Faktum är att jag också tidigare sade sådär om ungar. Nu har jag testat och kan konstatera att även om tjejen inte en enda gång begärde att jag varken skulle finansiera ungen, passa den eller något sådant (även om jag såklart ställde upp nån gång ändå) så ÄR en unge ett hinder i en relation. Är man då inte biologiskt/juridiskt bunden till ungen, eller sjukt glad vid barn så ska man tänka sig för mer än en gång innan man ger sig in i en sådan relation.

Jo hellre är jag utan och så är det. Jag ser skillnaden, inte min unge då vill jag inte uppfostra eller vara en pengabidragarnde man. Men är de biologisk unge så hade jag tagit hand om den även om jag inte är förtjust i barn.

Och är de då en bonusunge då sätter den käppar i förhållandet redan från starten, för då är de inte bara tjejen man ska lära känna utan de är också ungen vilket jag kan tycka är jobbigt.

Och då prova jag dejta ändå 2 stycken med ungar, och de funka inte alls.
Sen de negativa är ju att kvinnor har så jävla brått att skaffa sig en unge så de flesta är ju redan förstörda i mina ögon.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Positiviteten flödar!!! :banana

Allt ni skriver om brudar med häst/barn/puckon/osv osv kan man omvända till precis samma visa med killar! Lägg ner gnället och berätta lite positivt istället. Det är alldeles alldeles strax vår, många har redan plockat ut sin bettan/malin/älskaren/osv osv. Nu fattas bara några extra plusgrader sen är allt perfekt! :tummenupp

Ser fram emot en härlig vår o sommar med massa solbruna killar på sina heta hojar!!! :krama:tuttar:banana:crash

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono

Allt ni skriver om brudar med häst/barn/puckon/osv osv kan man omvända till precis samma visa med killar! Lägg ner gnället och berätta lite positivt istället. Det är alldeles alldeles strax vår, många har redan plockat ut sin bettan/malin/älskaren/osv osv. Nu fattas bara några extra plusgrader sen är allt perfekt! :tummenupp

Ser fram emot en härlig vår o sommar med massa solbruna killar på sina heta hojar!!! :krama:tuttar:banana:crash

Döh, hur gick dejten då?
Sladdade han in i garaget eller vad hände? ;)

Ziip59

Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Sen de negativa är ju att kvinnor har så jävla brått att skaffa sig en unge så de flesta är ju redan förstörda i mina ögon.

Ha ha, japp. Tur man börjar bli en gammal jävel. Snart hittar man inga fruntimmer i barntagen längre. :D

Ziip59

Gick med
7 Jul 2006
Hoj

Allt ni skriver om brudar med häst/barn/puckon/osv osv kan man omvända till precis samma visa med killar! Lägg ner gnället och berätta lite positivt istället. :krama:tuttar:banana:crash

Vi är ju positiva...till att inte skaffa tjejer med en massa last. Jag är ju redan helt skitpositiv, inte minst för att jag kört hoj sedan April i fjol. Nu är det bara solen jag väntar på. En annan positiv sak som kan vara skitkul för den intresserade är att jag i helgen, efter över 20år upptäckte att min landsköldpadda, Harry, kunde simma. Det var som fan. :)

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Vi är ju positiva...till att inte skaffa tjejer med en massa last. Jag är ju redan helt skitpositiv, inte minst för att jag kört hoj sedan April i fjol. Nu är det bara solen jag väntar på. En annan positiv sak som kan vara skitkul för den intresserade är att jag i helgen, efter över 20år upptäckte att min landsköldpadda, Harry, kunde simma. Det var som fan. :)

hahahaahah......om han har simhud mellan fötterna är det ingen landsköldpadda. hahaah....:tungan

tkdrille

Guest
Ha ha, japp. Tur man börjar bli en gammal jävel. Snart hittar man inga fruntimmer i barntagen längre. :D

Haha åldern går emot oss. Jag som inte ens är 30.

Och money jag är positivt, jag har negativa laster själv =). Men jag har inte unge häst eller något annat som låser upp livet.
De var bara de lasterna som förstört en del :D
Nä imorgon ska jag vara positiv och köra en drysen och ragga i butik.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA