Singeltråden

skruttiz

Ny medlem
Gick med
5 May 2011
Hoj
Yamaha R1-01,
Ja, det stämmer ju faktiskt. Bara alla är införstådda. Jag vet ju tex att nere i sydeuropa blir folk sura om man sitter vid ett bord och alla är överens. Då blir det ingen diskussion. I Sverige blir det tvärtom, tyst kring bordet om man är av en avvikande uppfattning, eller så blir det ett jävla liv, ha ha :)

Ja, kulturellt klimat är väl en så god anledning som någon för att flytta. För mig är ändå väderklimatet den största anledningen till att jag skulle vilja. Jag ogillar högst vårt klimat och önskar att jag får möjligheten att växla. Jobbiga människor kan man ju alltid undvika. :)

Nu hoppar jag bara in här och har ingen aning om vad ni snackar om... meeeeen..
ingen diskussion var de haha..:tummenupp

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Ja, kulturellt klimat är väl en så god anledning som någon för att flytta. För mig är ändå väderklimatet den största anledningen till att jag skulle vilja. Jag ogillar högst vårt klimat och önskar att jag får möjligheten att växla. Jobbiga människor kan man ju alltid undvika. :)

Älskade faktiskt USA för det där (valda delar, undvika södern kanske). Rädslan för att ha åsikter och diskutera saker som politik, kultur osv är så indoktrinerad i "svensken" att vi snart kommer sitta och jämföra sticknings-mönster i våra blivande koftor allihop.

:huvet

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Älskade faktiskt USA för det där (valda delar, undvika södern kanske). Rädslan för att ha åsikter och diskutera saker som politik, kultur osv är så indoktrinerad i "svensken" att vi snart kommer sitta och jämföra sticknings-mönster i våra blivande koftor allihop.

Ja, och VÅGA inte insinuera att stickning skulle vara något som tjejer håller på med, din mansgris!!! :D

Ziip59

Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Nu hoppar jag bara in här och har ingen aning om vad ni snackar om... meeeeen..
ingen diskussion var de haha..:tummenupp

Ha ha, jo men jag menade inte att man skulle undvika människor som har avvikande åsikter i en diskussion kring bordet, utan mer det ibland så jobbiga PK-klimatet i Sverige idag och de som helt rabiat försvarar detsamma. :)

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Ja, det stämmer ju faktiskt. Bara alla är införstådda. Jag vet ju tex att nere i sydeuropa blir folk sura om man sitter vid ett bord och alla är överens. Då blir det ingen diskussion. I Sverige blir det tvärtom, tyst kring bordet om man är av en avvikande uppfattning, eller så blir det ett jävla liv, ha ha :)

Ja, sånt är jättetrist. Jag älskar att diskutera saker och det är ju jättetråkigt att diskutera med någon som inte har en avvikande åsikt. Då blir det ju ingen diskussion utan ett konstaterande. Sen finns det ju de med avvikande åsikter som helst saknar belägg för dem och inte kan diskutera eller ta emot andra åsikter och de är väl inte direkt heller så roliga att diskutera med... :tungan

Tyvärr är det dock många som tar det personligt i diskussioner och ser det som att man har något emot henne/honom personligen istället för att man bara har olika åsikter. Jag kan ta en jättehetsig diskussion med någon utan att för den delen tycka mindre om personen efteråt. Lite syftet med diskussioner är väl att få upp ögonen för något annat, inte att idiotförklara. :)

Ziip59

Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Ja, sånt är jättetrist. Jag älskar att diskutera saker och det är ju jättetråkigt att diskutera med någon som inte har en avvikande åsikt. Då blir det ju ingen diskussion utan ett konstaterande. Sen finns det ju de med avvikande åsikter som helst saknar belägg för dem och inte kan diskutera eller ta emot andra åsikter och de är väl inte direkt heller så roliga att diskutera med... :tungan

Tyvärr är det dock många som tar det personligt i diskussioner och ser det som att man har något emot henne/honom personligen istället för att man bara har olika åsikter. Jag kan ta en jättehetsig diskussion med någon utan att för den delen tycka mindre om personen efteråt. Lite syftet med diskussioner är väl att få upp ögonen för något annat, inte att idiotförklara. :)

Jovisst, men det är ju för att vi i Sverige är uppväxta med att sky konflikter. Man ska vara "sams" och inte vara besvärlig. Det är därför svensken i regel blir lite rädd och orolig när tonläget höjs tex hos en invandrare, svensken tar detta som hotfullt och farligt. Vi har ju i många decennier fått lära oss tex att aldrig skrika och vara arga offentligt eller i övrigt visa oss för mycket. Lite som asiaterna faktiskt. Faktum är ju att om du blir arg offentligt finns ju risken att någon misstänker att du är galen eller påverkad och ringer polisen :) Tur att man är den lugna typen. :)

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Varför ska man behöva förklara nåt för nån som inte har med det att göra? Det är upp till var o en om de vill ha eller inte vill ha barn, om det vill ha mjölk i kaffet eller inte, om det sitter eller står o kissar. Ingen utom den personen har med det att göra.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Varför ska man behöva förklara nåt för nån som inte har med det att göra? Det är upp till var o en om de vill ha eller inte vill ha barn, om det vill ha mjölk i kaffet eller inte, om det sitter eller står o kissar. Ingen utom den personen har med det att göra.

Naejj! Att skriva andra på näsan är vår pliCkt!

Ziip59

Gick med
7 Jul 2006
Hoj

Det händer att jag sitter och kissar om jag är trött. :)

Bikerman75

* MAVERICK *
Gick med
21 Jan 2013
Hoj
Drag Star 1100 Classic, 2002

:D Vet du då vad SM står för i ett stickningsmönster? :fakta

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning

Man borde inte behöva det, nej, men det är inte riktigt så verkligheten ser ut, tyvärr. Vet en som ständigt blev ifrågasatt varför hon inte valde att skaffa barn och tjat om att "du kommer ändra dig senare" osv. Det slutade med att hon blev så trött på det att hon sa att hon var steril och inte kunde få barn, först då blev folk tysta. Rätt sjukt egentligen, men enligt samhället är det inte riktigt acceptabelt att inte vilja ha barn, eftersom det ligger i vår natur. ;)

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld

Vi kan diskutera klimatförändringar om du vill, där verkar vi ha mycket att diskutera. :D

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Det är ingen konspiration men klimatet styrs av solen, man kunde tex odla vindruvor i norden på bronsåldern.

Jo absolut, klimatförändringar är naturliga. Det som är skillnaden nu är att det går många, många gånger snabbare. Arktis isar har t.ex minskat 40% mer nu än de senaste årtiondena. Så det är ju det - det går för snabbt. Annars är klimatförändringar fullt naturliga. :)

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Jo absolut, klimatförändringar är naturliga. Det som är skillnaden nu är att det går många, många gånger snabbare. Arktis isar har t.ex minskat 40% mer nu än de senaste årtiondena. Så det är ju det - det går för snabbt. Annars är klimatförändringar fullt naturliga. :)

Temperaturen har inte ökat på 15 år.

Jag tycker inte den här diskussionen hör hemma i den här tråden så jag tänker inte fortsätta den, du får fortsätta att tro på dina teorier och jag på mina. :)

Last edited:

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Temperaturen har inte ökat på 15 år.

Jag tycker inte den här diskussionen hör hemma i den här tråden så jag tänker inte fortsätta den, du får fortsätta att tro på dina teorier och jag på mina. :)

Havstemperaturen har det. ;)

Men jag håller med, ska ändå lämna er snart. :)

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår