Singeltråden

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Jag var faktiskt allvarlig, det är bra att någon får en att tänka efter ibland.

Tack, mina föräldrar har en skola i Etiopien som min far gick i när han var liten. Barnen där är jättesmarta men speciellt flickorna får inte samma chanser som pojkarna att gå i skolan. För att inte tala om de som har HIV. Idag så kan man leva normalt som HIV-smittad OM man får hjälp. Vår Rediets föräldrar är döda i AIDS för de fick ingen hjälp. Rediet är skitsmart och får bromsmediciner som vi bekostar. Oavsett om jag vill/kan få barn så ser jag det som en ynnest att få hjälpa henne att vara en som alla andra, en kvinna bland män. :kär

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Nja, jag tror du har varit lite för snabb här (eller så är du sarkastisk, men det förstod jag i så fall inte)
Läs diskussionen och argumenten ovan från Agile och Shadow. Min input var på dessa och det jag främst syftade på var det som i artikeln kallas "the Coolidge effect—the automatic response to novel mates."
Angående diskussionen ONS vs. träffa samma tjej flera ggr.
Jag tyckte forskningen som bedrivits på ämnet var intressant. Den kopplas senare i artikeln till porr (som ju hela hemsidan handlar om egentligen) men därför skrev jag också att endast de tre första kapitlen var intressanta angående diskussionen ovan.
Hoppas det blev tydligare! :)

Sammanfatta gärna kärnan om du orkar, jag pallade inte läsa det där nu.

Utan att ha en aning gissar jag att artikeln till stor del fokuserar på "jakten" och "erövringen".. Vilket ´jag helt tar avstånd från. Det handlar om känslan av nykär (även om det bara gäller sex). Det där osäkra och trevande som försvinner efter ett tag (som möjligtvis återkommer om man tar in en till i sovrummet)..

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
O sen kan ni oja er bäst ni vill över att ni inte vill sätta barn till världen. Mitt tips: se VÄRLDEN. Var delaktig i den. Det finns så mycket vackra människor därute som behöver hjälp o kärlek. Så skit i o kläm ut dem själv då. Men sitt för fan inte o tro att andra ska ta hand om er när ni blir gamla. SKÄMS för fan.

Menar du att jag borde skaffa barn så att det finns någon som betalar mitt uppehälle när jag blir gammal?
Vad är det som säger att den som inte skaffar barn inte är delaktig?

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Jaså det hettar till här i tråden? :) Det där med barn igen? Hå hå, ja ja. :rolleyes:

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Jaså det hettar till här i tråden? :) Det där med barn igen? Hå hå, ja ja. :rolleyes:

Hetta är fint. Det betyder att folk har egna åsikter som dom står för.
Me like it hot! :4skrika :7peta

:rofl :rofl :krama

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld

Ja det blev lite drag i diskussionen igår kväll. Idag är det fint väder och hojen är nyreparerad och fin. Så nu ska jag försöka dra ner på min bitterhet, men det blir inte lätt. :)

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Ja det blev lite drag i diskussionen igår kväll. Idag är det fint väder och hojen är nyreparerad och fin. Så nu ska jag försöka dra ner på min bitterhet, men det blir inte lätt. :)

Repa den klarade du väl bra själv. Behövdes det fler och nya blessyrer? Det är något som går min fattningsförmåga förbi här i det diskutabla användandet av förkortningar...

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Repa den klarade du väl bra själv. Behövdes det fler och nya blessyrer? Det är något som går min fattningsförmåga förbi här i det diskutabla användandet av förkortningar...

Du kanske skummar texten? Det står inte nyrepad utan nyreparerad. Lugn och fin nu. :)

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
De på internet...

Jag tror han hann ändra, annars har du rätt. Det är ok för den här gången men det får inte bli en vana. :rodnar

Det har faktiskt stått reparerad hela tiden, du får gnugga ur tröttheten ur ögonen innan du sätter dig framför datorn. :)

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Jag tror han hann ändra, annars har du rätt. Det är ok för den här gången men det får inte bli en vana. :rodnar

:rofl Han hade inte ändrat.

Är man på hugget så är man på hugget. :banana

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Ja, det verkar onekligen poppis att vara bitter :tungan

Japp, vissa dagar är det lite befogat. ;)

Finns fin-fina sekter för den typen av tankar. Spränger sig själva i luften eller nåt dyligt. Helt okej ur mitt perspektiv så länge alla är med på det hela! :yoparty

O sen kan ni oja er bäst ni vill över att ni inte vill sätta barn till världen. Mitt tips: se VÄRLDEN. Var delaktig i den. Det finns så mycket vackra människor därute som behöver hjälp o kärlek. Så skit i o kläm ut dem själv då. Men sitt för fan inte o tro att andra ska ta hand om er när ni blir gamla. SKÄMS för fan.

Okej, så om jag förstår dig rätt så borde jag skaffa barn enbart för att ha någon som tar hand om mig när jag är äldre, även om jag inte vill ha barn och tror att jag kan vara den optimala föräldern jag anser att ett barn ska ha? Och att jag platsar i en sekt, för att jag inte vill skaffa barn?

Jag har aldrig sagt att andra inte borde skaffa barn. Jag har sagt att JAG inte vill ha barn. Är det verkligen så fel? Och med vart världen är på väg syftar jag främst på klimatförändringarna. Om jordens medeltemperatur stiger med bara några få grader (vilket den, som det ser ut nu, kommer göra inom ett par hundra år) så kommer havsnivån ha stigit kraftigt och lagt flera länder under vatten - miljontals blir utan hem, eller end land att bo i. Det kommer bli extrem torka på sina håll och extrema regnperioder på andra - att odla råvaror kan bli mer eller mindre omöjligt, och det kan väl alla räkna ut själva vilket kaos en sån världssvält skulle innebära.

Jag har inga problem med att bli kallad bitter eller att jag har tråkig framtidssyn, det råkar vara fakta att det är vart vi är på väg om vi inte gör något åt det och jag tycker mest att det är tragiskt att det finns de som förnekar det och slår undan det genom att kalla alla som faktiskt ser det för bittra. Som förälder borde man ju snarare verkligen vara intresserad av att förändra och försöka påverka miljön till det bättre så mycket man kan istället för att alltid ta det billigaste och enklaste alternativet, vilket tyvärr verkar väldigt vanligt.

Jag har full förståelse för att man väljer att skaffa barn, så länge man försöker göra det bästa för barnet. Själv känner jag att jag inte kan det, är det då fel av mig att välja att inte skaffa barn? Det är ju inte direkt så jorden är på väg att bli underbefolkad, så det borde väl snarare bara vara positivt att det finns de som avstår. ;)

Ziip59

Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Hetta är fint. Det betyder att folk har egna åsikter som dom står för.
Me like it hot! :4skrika :7peta

:rofl :rofl :krama

Ja, det stämmer ju faktiskt. Bara alla är införstådda. Jag vet ju tex att nere i sydeuropa blir folk sura om man sitter vid ett bord och alla är överens. Då blir det ingen diskussion. I Sverige blir det tvärtom, tyst kring bordet om man är av en avvikande uppfattning, eller så blir det ett jävla liv, ha ha :)

Ziip59

Gick med
7 Jul 2006
Hoj

Ja, en annan har ju varit trevlig och hjälpt till att flytta. Priset blev att nu när jag blev klar och hemkommen är det varken hoj eller inlinesväder mer :-( Tur att man kan glo film eller spela videospel. :hihi

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Ja, det stämmer ju faktiskt. Bara alla är införstådda. Jag vet ju tex att nere i sydeuropa blir folk sura om man sitter vid ett bord och alla är överens. Då blir det ingen diskussion. I Sverige blir det tvärtom, tyst kring bordet om man är av en avvikande uppfattning, eller så blir det ett jävla liv, ha ha :)

Jag ser över möjligheterna att fly nord just pga det där. :fakta

Ziip59

Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Jag ser över möjligheterna att fly nord just pga det där. :fakta

Ja, kulturellt klimat är väl en så god anledning som någon för att flytta. För mig är ändå väderklimatet den största anledningen till att jag skulle vilja. Jag ogillar högst vårt klimat och önskar att jag får möjligheten att växla. Jobbiga människor kan man ju alltid undvika. :)

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum