Singeltråden

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Deprimerande? Varför det? Och varför skulle Spanien vara roligt, menar du? Ibiza har jag liksom inte tänkt mig till oavsett, även om alternativet finns... :tungan

Näe ingen aning med Spanien, aldrig varit till spanska fastlandet, därför ger jag det "benefit of the doubt" helt enkelt.
Tyskland har jag varit i, och det var mest ghetton med otrevliga människor och grått väder. MEN, det är ju min högst personliga upplevelse av landet.

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Näe ingen aning med Spanien, aldrig varit till spanska fastlandet, därför ger jag det "benefit of the doubt" helt enkelt.
Tyskland har jag varit i, och det var mest ghetton med otrevliga människor och grått väder. MEN, det är ju min högst personliga upplevelse av landet.

Vart i Tyskland var du då? Vädret känns ganska obetydligt i frågan, jag bor liksom i Sverige för tillfället, har bott i England tidigare och älskar det så det känns rätt lugnt. ;)

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Vart i Tyskland var du då? Vädret känns ganska obetydligt i frågan, jag bor liksom i Sverige för tillfället, har bott i England tidigare och älskar det så det känns rätt lugnt. ;)

Var ned till ringen, så via Hamburg och Köln, ringen och nürburg i sig var ju en upplevelse, men i övrigt blev jag inte imponerad av landet på den resan, men det var ju ingen jättelång vistelse heller, utan endast några dagar.

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Var ned till ringen, så via Hamburg och Köln, ringen och nürburg i sig var ju en upplevelse, men i övrigt blev jag inte imponerad av landet på den resan, men det var ju ingen jättelång vistelse heller, utan endast några dagar.

Ja okej. Det jag sett av Tyskland gillar jag, men jag har vart i andra delar än du och så har man väl lite olika smak kanske. ;)

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Spanska, Franska & Italienska är i samma språkgrupp, behärskar man ett går det skapligt att förstå de andra.
Kan (eller har kunnat iaf, var ett tag sen nu) en del franska, och spanska är ungefär det samma bara att med taffligare uttal.
Tvärtom. Det är fransoserna som har det taffliga uttalet. Ungefär som en spansk CP-skadad dyslektiker som bara bryr sej om att läsa första halvan av ordet.
Spanska uttalas som som det skrivs vilket gör det lätt att prata men tungt att läsa.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tvärtom. Det är fransoserna som har det taffliga uttalet. Ungefär som en spansk CP-skadad dyslektiker som bara bryr sej om att läsa första halvan av ordet.
Spanska uttalas som som det skrivs vilket gör det lätt att prata men tungt att läsa.

Ja, så kan man se på det.
I vilket fall blir franska lätt spanska när man inte riktigt kan.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Frågan är om jag ska dra på mig bikinin nu direCkt och byta om till löparkläderna senare? Starten är först kl 14. Jag kommer vara i Varberg runt 10.30 tiden. Hinner slappa med en bok i solen i ett par timmar innan jag ska springa.

Har ätit en redig frukost, nu blir det noll intag tills efter jag sprungit. Förutom bakistabletterna jag ska sluka innan loppet :hihi

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Jag såg Royal Republic igår.
Jag är lycklig idag. :) Jag tror jag älskar världen lite. :krama Jag tror allt kommer att vara mycket bättre från och med idag. :D Jag tror lyckan kommer att hålla i sig ett tag. :lol :lol :lol

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping