Singeltråden

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Wow, självinsikt så här dags på morgonen :hihi (Jo, jag är medveten om att jag är bara ett stenkast ifrån dårhuset)

Well, FREDAG!!!!!! Nu ska jag slänga på mig kläderna (igen, Anna :7peta) och sticka till tåget.

Allihops, ha en fin fredag!

350

Bannad
Gick med
9 May 2013
Hoj
benelli 750sie
varför ska man ljuga ??? för sitt ex .... sin nya tjej .... dvs sig själv.......oxå ..... folk som ljuger kan brinna upp i helvete

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Wow, självinsikt så här dags på morgonen :hihi (Jo, jag är medveten om att jag är bara ett stenkast ifrån dårhuset)

Well, FREDAG!!!!!! Nu ska jag slänga på mig kläderna (igen, Anna :7peta) och sticka till tåget.

Allihops, ha en fin fredag!

Hade hälften av folket haft halva din självinsikt så hade de inte varit så förvirrade. :krama

Släng på kläderna. Alltid gör de någon sate glad :hihi

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det var ett gemensamt beslut. Tror mest hon var allmänt osäker, jag fick i alla fall den uppfattningen av henne. Men å andra sidan brukar det vara något som gäller överlag med mina manliga vänner, att de slutar höra av sig när de skaffar flickvän. Sen dyker de upp igen efter nåt års tystnad eller så och meddelar glatt att de blivit singlar igen, lika roligt varje gång!
Så kan det ju faktiskt vara fast man är man. Vissa är så oerhört ihopvuxna med sina flickvänner att de helt enkelt slutar umgås med andra när de blir ihop.

Sånt är vanligare än man kunde tro, faktiskt.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag pratade med en brud som hade en CBR 1000(eller hennes far hade) med 10 växlar och växelpinnen satt på högra sidan och ingen handbroms hade den. Kopplingen satt där bönpallen brukar vara. :hihi

Men när jag ville ta en titt på denna speciella MC så var den trasig och stod i garaget hos en kompis.

Ungefär så såg min mc ut i vintras, två växellådor & kopplingen i kutsen i ett lånat garage. :hihi

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Måste fråga, är det någon här som jobbar på nåt företag med utländska kontakter som kan svara på (eller åtminstone ha någon slags teori) om det är mest användbart att kunna tyska eller spanska? Och ja, jag förstår att det skiljer sig beroende på vad man gör, men jag tar gärna emot exempel också om nån har.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Måste fråga, är det någon här som jobbar på nåt företag med utländska kontakter som kan svara på (eller åtminstone ha någon slags teori) om det är mest användbart att kunna tyska eller spanska? Och ja, jag förstår att det skiljer sig beroende på vad man gör, men jag tar gärna emot exempel också om nån har.

Åtminstone tyska är ganska gångbart i Europa.. Förmodligen för att tyskar är så j*vla dåliga på engelska, och det finns många stora tyska företag utspridda över världen, så jag har iaf kommit i kontakt med tyskar på 2 tidigare jobb.

Men visst, ska du jobba i Spanien så är ju spanska förmodligen bättre :musik

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
VILKET FLÄSKVÄDER!!! :bow:2cool

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Åtminstone tyska är ganska gångbart i Europa.. Förmodligen för att tyskar är så j*vla dåliga på engelska, och det finns många stora tyska företag utspridda över världen, så jag har iaf kommit i kontakt med tyskar på 2 tidigare jobb.

Men visst, ska du jobba i Spanien så är ju spanska förmodligen bättre :musik

Haha kan vara så kanske. ;) Men tack! Du bekräftar det en vän sa, bara min morbror som påstår att man inte har någon användning av tyska. Å andra sidan tror jag att han jobbar mer i övriga världen än Europa så jag vet inte om han vet så mycket som han tror. :tungan

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Haha kan vara så kanske. ;) Men tack! Du bekräftar det en vän sa, bara min morbror som påstår att man inte har någon användning av tyska. Å andra sidan tror jag att han jobbar mer i övriga världen än Europa så jag vet inte om han vet så mycket som han tror. :tungan

Jag tror att så mycket som 60% av all utlandshandel skedde mot tyskspråkiga länder. Skall du jobba med ekonomi så är tyska bra.
Du är ju åas ung och nyutsprungen, varför inte lära dig båda?

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Jag tror att så mycket som 60% av all utlandshandel skedde mot tyskspråkiga länder. Skall du jobba med ekonomi så är tyska bra.
Du är ju åas ung och nyutsprungen, varför inte lära dig båda?

Lära mig båda kan jag absolut göra, tar väl franska också när jag ändå håller på, vore inte alls omöjligt! ;) Men nu handlar det om att åka till landet i fråga och plugga språket där en period, och det kostar lite mycket för att göra fler gånger. :)

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Lära mig båda kan jag absolut göra, tar väl franska också när jag ändå håller på, vore inte alls omöjligt! ;) Men nu handlar det om att åka till landet i fråga och plugga språket där en period, och det kostar lite mycket för att göra fler gånger. :)

Då är ju frågan du bör ställa, varför vill du lära dig språket?

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Då är ju frågan du bör ställa, varför vill du lära dig språket?

Nä. ;) Det handlar snarare om att jag vill flytta utomlands ett tag. Började liksom med att jag fick för mig att jag skulle flytta till Prag, och då var jag ju tvungen att lära mig tjeckiska, sen konstaterade jag att om jag inte skulle bli kvar i Prag sen vore det en himla massa pengar lagda på enbart nöje, för tjeckiska känns ju ganska värdelöst om man inte bor i landet... Så då tänkte jag Berlin istället, eftersom att jag kanske kunde ha lite mer användning av tyska i efterhand. Men så påstod min morbror häromdagen att det har jag inte alls utan att det vore bättre med spanska så där är jag nu. ;)

Så jag vill helt enkelt iväg till nåt trevligt ställe som tilltalar mig, men med tanke på vad det kostar känns det som att det vore bra om jag får ut nåt mer av det också. :)

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping