Singeltråden

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Någon som har några bra länkar till websidor som förklarar hur olika hästtyper fungerar, typ varmblod och kallblod och vad det nu heter? Av någon anledning så visar det sig att alla kvinnor jag är intresserad av på dejtingsidorna är hästcheyer. :va

Ta inte reda på sånt i förväg, det är för avancerat att lära sig på några timmar ändå så det kommer bara bli fel. ;) Fråga henne istället! Perfekt sätt att inleda konversation och väcka intresse, genom att du intresserar dig för nåt hon brinner för. :) Hon tycker antagligen det är roligare att berätta för dig också, än att du ska komma och försöka veta nåt.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Har börjat dejta en tjej, eller kvinna kanske man ska säga. Det har pågått några veckor nu och allt är bra såhär långt.
Men jag har ett litet problem som jag inte riktigt vet hur jag ska lägga fram och på vilket sätt.

Jag och mitt ex har inte haft kontakt sedan vi separerade för fyra år sedan. Men, i mitten av Maj fick jag ett mess av henne och efter det har vi väldigt bra kontakt och kan även umgås som folk i allmänhet. Utan att vi känner några känslor för varandra. Både jag och mitt ex vill fortsätta ha kontakt med varandra.

Hur lägger man fram det på ett bra och snyggt sätt utan att den nya flickan blir vansinnig och slår halvt ihjäl en.
Kanske ska tillägga att mitt ex bor i Tumba och jag bor i Landskrona, bara 60 mil emellan.

Snälla Bullen, Hur ska jag göra?

Tycker det där är helt sjukt.

Jag har, och har haft, massa tjejkompisar. De allra närmsta har oftast bröst faktiskt. Mitt förra ex var min kanske bästa vän, både under och efter förhållandet. Nu har vi glidit ifrån varann, mest för att jag flyttat från stan så vi träffats för lite under för lång tid. Mitt ny-ex och jag (separerade i våras) har kontakt i princip varje vecka, och har haft ett par sleep overs också utan att det hänt nåt.

Träffar jag ny seriöst så är det en av de första sakerna jag tar upp. Det har ALDRIG hänt att nån haft några åsikter om det, förmodligen mest för att få i början av en relation vågar ställa krav ;). Men väl där så har jag varit rak och ärlig från början, och de kan då inte komma dragandes i efterhand med massa krav vilket gör att de som eventuellt haft åsikter ändå hållt tjeft = skönt. :tummenupp

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Någon som har några bra länkar till websidor som förklarar hur olika hästtyper fungerar, typ varmblod och kallblod och vad det nu heter? Av någon anledning så visar det sig att alla kvinnor jag är intresserad av på dejtingsidorna är hästcheyer. :va

Fråga henne istället, så får hon rabbla på om nått hon gillar.
De brukar gilla sånt.

Har jag hört.

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Ta inte reda på sånt i förväg, det är för avancerat att lära sig på några timmar ändå så det kommer bara bli fel. ;) Fråga henne istället! Perfekt sätt att inleda konversation och väcka intresse, genom att du intresserar dig för nåt hon brinner för. :) Hon tycker antagligen det är roligare att berätta för dig också, än att du ska komma och försöka veta nåt.

Jag har skickat lite meddelande till en hästchey och frågat lite och hon har förklarat lite, men jag är extremt nyfiken på allt så nu blev jag intresserad av hästavel. Och när jag känner så för något vill jag helst veta så mycket som möjligt. Men som du säger så är det kanske bra att ha det att prata om, och om allt går som jag vill så har vi hela livet på oss att prata om hästar. :kär

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Jag har skickat lite meddelande till en hästchey och frågat lite och hon har förklarat lite, men jag är extremt nyfiken på allt så nu blev jag intresserad av hästavel. Och när jag känner så för något vill jag helst veta så mycket som möjligt. Men som du säger så är det kanske bra att ha det att prata om, och om allt går som jag vill så har vi hela livet på oss att prata om hästar. :kär
Detta innebär att vi snart förlorar dig till Bukefalos..... :fakta

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning

Jag förstår, jag är likadan. ;) Men tänk dig själv, om du började prata med en brud som hade noll koll på motorcyklar och hon börjar babbla om olika motorer, som hon uppenbarligen googlat fram, hade inte du föredragit att hon bara frågat dig om det istället? :)

Last edited:

_Dräparen_

Medlem
Gick med
29 Sep 2011
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 900SSiE -00

Visst är det bättre att ta det direkt än att dra ut på det. Ju längre man väntar ju svårare blir det att ta upp ämnet.
Hade det varit några enstaka sms och samtal i veckan hade det varit en sak.
Men detta är nästan absurt. Från kl 08 i morse till nu har det blivit nästan 200 mess och fyra samtal, alla mellan 10 min till 30 min.
Det är samma sak varje dag i stort sett.

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Jag förstår, jag är likadan. ;) Men tänk dig själv, om du började prata med en brud som hade noll koll på motorcyklar och börjar babbla om olika motorer, som hon uppenbarligen googlat fram, hade inte du föredragit att hon bara frågat dig om det istället? :)

Jo, du har så rätt. :krama

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Visst är det bättre att ta det direkt än att dra ut på det. Ju längre man väntar ju svårare blir det att ta upp ämnet.
Hade det varit några enstaka sms och samtal i veckan hade det varit en sak.
Men detta är nästan absurt. Från kl 08 i morse till nu har det blivit nästan 200 mess och fyra samtal, alla mellan 10 min till 30 min.
Det är samma sak varje dag i stort sett.

Oj, det lät som väldigt mycket, ja. Nån som har tråkigt? :tungan

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09

ROFL :rofl

Inte ens med en rejält tilltagen mutta? :)

Jag fixade lite. :D

Fan ta dig, get out of my head. : mad

Pippi!! Kan du säga till Anna att inte vara elak mot sin nya hoj?

Så. Nu löser det sig.

Anna gör vad hon vill hörrö!!! :4skrika

Har börjat dejta en tjej, eller kvinna kanske man ska säga. Det har pågått några veckor nu och allt är bra såhär långt.
Men jag har ett litet problem som jag inte riktigt vet hur jag ska lägga fram och på vilket sätt.

Jag och mitt ex har inte haft kontakt sedan vi separerade för fyra år sedan. Men, i mitten av Maj fick jag ett mess av henne och efter det har vi väldigt bra kontakt och kan även umgås som folk i allmänhet. Utan att vi känner några känslor för varandra. Både jag och mitt ex vill fortsätta ha kontakt med varandra.

Hur lägger man fram det på ett bra och snyggt sätt utan att den nya flickan blir vansinnig och slår halvt ihjäl en.
Kanske ska tillägga att mitt ex bor i Tumba och jag bor i Landskrona, bara 60 mil emellan.

Snälla Bullen, Hur ska jag göra?

Om du avdramatiserar det hela genom att låta dom träffas så ska det nog gå bra. Om du får flickvännen att känna det som att du döljer henne för exet kommer hon aldrig acceptera det.

Brutal ärlighet är bättre än lögner!

_Dräparen_

Medlem
Gick med
29 Sep 2011
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 900SSiE -00
Om du avdramatiserar det hela genom att låta dom träffas så ska det nog gå bra. Om du får flickvännen att känna det som att du döljer henne för exet kommer hon aldrig acceptera det.

Brutal ärlighet är bättre än lögner!

Det är ett jäkla smart drag. Ska nog försöka få till en träff med alla inblandade.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping