Singeltråden

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Instämmer med föregående! :4skrika

Tjita1

Guest
Läste just det här om Formel 1.
As of the 2014 season, all F1 cars will be equipped with turbocharged 1.6-litre V6 engines.
Satte i halsen lite. Senast man hade motorer i den storleksordningen med turbo utvecklade dom 1500 hästar, fast det lär väl förstås vara lite hårdare begränsningar på dom idag, om inte annat för att dom ska klara sig hela säsongen med 8 motorer..

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Är du en spåtant?

Kvällens pass är ju planerat. I övrigt misstänker jag att det kan bli intressant just eftersom jag väntar på att höra av min chef. Det har varit mycket konstigheter på arbetsplatsen sedan i somras och det har bara eskalerat. Bland annat har pojkvännen inte längre jobb kvar utan att ens ha blivit uppsagd, han har inte fått några timmar sedan i mitten av augusti och på jobbet är hans namn bortstruket från listan på timanställda. Men han har kvar kläder, skor och nycklar ;)

Jag har fått ett par mail från chefen som säger att jag inte jobbar bra nog. Detaljer kan vi nog utelämna men jag vet att det han säger är inget konkret eftersom han inte sagt vad problemet är. Det har slutat folk på jobbet på sistone utan några direkt förklarliga skäl.

Det är neoptism på jobbet, cirka 10 personer har anknytning till chefens familj. Och resten (som är väl jag och ett par till) som inte har det sitter löst till. Företaget ägs av kommunen så jag vet att det är inte acceptabelt med nepotism så jag har några ess i rockärmen ifall det här blir intressant.

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Kvällens pass är ju planerat. I övrigt misstänker jag att det kan bli intressant just eftersom jag väntar på att höra av min chef. Det har varit mycket konstigheter på arbetsplatsen sedan i somras och det har bara eskalerat. Bland annat har pojkvännen inte längre jobb kvar utan att ens ha blivit uppsagd, han har inte fått några timmar sedan i mitten av augusti och på jobbet är hans namn bortstruket från listan på timanställda. Men han har kvar kläder, skor och nycklar ;)

Jag har fått ett par mail från chefen som säger att jag inte jobbar bra nog. Detaljer kan vi nog utelämna men jag vet att det han säger är inget konkret eftersom han inte sagt vad problemet är. Det har slutat folk på jobbet på sistone utan några direkt förklarliga skäl.

Det är neoptism på jobbet, cirka 10 personer har anknytning till chefens familj. Och resten (som är väl jag och ett par till) som inte har det sitter löst till. Företaget ägs av kommunen så jag vet att det är inte acceptabelt med nepotism så jag har några ess i rockärmen ifall det här blir intressant.

Om du/ni är/var timanställda och hans "familj" nu är fast så kvittar det vilka kort du har i rockärmen, nepotism eller ej, vill han inte ha kvar er är det bara att inte ge er fler timmar...
Trist med såna arbetsplatser, men det är ju snarlikt på de flesta fackligt anslutna företag idag.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Ja, det är bara att lägga till dig själv som nummer 11 då! :7peta :)
Såhär? Nåt mer jag behöver göra?

01. Kärringen
02. A_NN_A
03. Semper Idem
04. Bikerman75
05. 47nahoj
06. Rockmorsan
07. Ulvhamne
08. Enduro-bruden
09. Bushido
10. (Halv Plåthink)
11. Wunder

Jag handtvättade inredningen till min hjälm. Tvättvattnet blev nästan direkt alldeles brungrått och ogenomskinligt.. Det var dags.. :p
Kan tipsa om att ha en tunn huva innanför hjälmen. Huvtvätt är lätt, hjälmtvätt är jobbigt.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Ni Stockholmare i tråden, finns det något kul hotell i närheten? Hotellet som ligger i samma hus och som man kunde få 10% rabatt på verkade så trist.

Ska man bara sova är Omena klockrent. Det är billigt också. Jag har använt det bägge gångerna jag varit i Stockholm. Annars är det inte jättelångt till Grand.

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Om du/ni är/var timanställda och hans "familj" nu är fast så kvittar det vilka kort du har i rockärmen, nepotism eller ej, vill han inte ha kvar er är det bara att inte ge er fler timmar...
Trist med såna arbetsplatser, men det är ju snarlikt på de flesta fackligt anslutna företag idag.

Jag är inte med i facket, tanken var att klaga till företaget/kommunen/staten. Det har varit ett liv i somras om att en chef tagit in en inkompetent släkting och inte bara en, detta var inom kommunen där jag jobbade i. Så det bör ju gå att göra nåt åt saken.

Jag tycker att det hör till god moral att tala om för vederbörande att hen blivit uppsagd men uppenbarligen är det inte viktigt att få tillbaka arbetskläderna eller nycklarna.

Men hur som helst så fick jag fler timmar och beröm för min arbetsinsats i lördags (fast jag läste inte ens hans mail förrän jag kom hem) så det är en lustig chef jag har med att göra.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!