Singeltråden

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Plåthinken;/QUOTE skrev:
]Kan också tillägga att bestämd form, tempus etc inte förekommer i teckenspråket. Det gör att det blir lätt fel där.

Mitt, min, ett, en etc blir också lätt krångligt. Även jag blir lite osäker ibland när jag får hjärnsläpp.

Jag tänkte nästan att det kan vara så. Det är ju ett annat språk på sätt och vis. Även en svensktalare som inte läser så ofta, skriver sämre.

Plåthinken;/QUOTE skrev:
Mitt fantastiska språk kommer från böckerna. Och en stor portion i att vilja verka smart. :hihi

Du kunde ha lurat mig iaf :tummenupp

Edit: SWreferenser :kär

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Aaaaa, jag är alla träds före-träd-are vad gäller den frågan, om ingen hör när ett träd faller så låter jag lite i trädets ställe! BRAK! :fakta

Brakskit? :D

Ska du verkligen gå in på vad du kallar blöjans kroppsdelar helt publikt i tråden? :va

VAFAN!!! Jag kallar inte hans kroppsdelar nånting o hade jag kallat DEN nåt hade det varit DarthWader. :D Går inte in på varför. :p

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Hon/han kan inte vara både döv o anal(fabet)?

En annan höna skrev det här:
"Fast här från kl åtta tiden och tåget som e kaos och vi fick hoppa av i Kungsbacka och vänta på extra bussar men alla e full så många folket som står o vänta men jag behöver inte åka till Gbg men nu e det en timme extra med försent att få mig komma hem till Falkenberg igen så står jag i väntrummet med fulla folket.. Grrrrrr tur att man har mobil o iPad med mig."

Inte heller analfabet det här. Dock snäppet bättre än det andra exemplet. Det här är väl "genomsnittsvenskan".

Jag tänkte nästan att det kan vara så. Det är ju ett annat språk på sätt och vis. Även en svensktalare som inte läser så ofta, skriver sämre.

Du kunde ha lurat mig iaf :tummenupp

Edit: SWreferenser :kär

Så är det, det beror ju mycket på hur mycket man tar in av det skriftliga språket och ens talspråk. Slang slängs ju in här och var överallt. Jag gillar att beblanda mig med folk som vågar leka med språket. Tyvärr är de få eftersom det övriga folket tycker att de verkar försöka vara överlägsna en eller så är de smarta rädda för att bli utfrysta. Människodjur är ju flockdjur (dock verkar jag ha missat den biten :3freak)

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
En annan höna skrev det här:
"Fast här från kl åtta tiden och tåget som e kaos och vi fick hoppa av i Kungsbacka och vänta på extra bussar men alla e full så många folket som står o vänta men jag behöver inte åka till Gbg men nu e det en timme extra med försent att få mig komma hem till Falkenberg igen så står jag i väntrummet med fulla folket.. Grrrrrr tur att man har mobil o iPad med mig."

Inte heller analfabet det här. Dock snäppet bättre än det andra exemplet. Det här är väl "genomsnittsvenskan".

Så är det, det beror ju mycket på hur mycket man tar in av det skriftliga språket och ens talspråk. Slang slängs ju in här och var överallt. Jag gillar att beblanda mig med folk som vågar leka med språket. Tyvärr är de få eftersom det övriga folket tycker att de verkar försöka vara överlägsna en eller så är de smarta rädda för att bli utfrysta. Människodjur är ju flockdjur (dock verkar jag ha missat den biten :3freak)

Jag tycker att DU är duktig! Du låter inte nånting stoppa dig o man blir lite glad. :kär

350

Bannad
Gick med
9 May 2013
Hoj
benelli 750sie
p.m. svar jo da. kan skicka ett bild in på mig.. men en bad boy jag.. fler här som vill se ??? svara gärna :hihi

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!