Singeltråden

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Jag brukar aldrig köra sådana... funkar det? Är det roligt? (seriös fråga, raljerar inte) :hej

Ingen aning. Men det är väl fruktansvärt populärt att lova att gå ner i vikt, leva hälsosammare, yada yada. Personligen kan jag inte se varför det ska krävas ett nytt år för sånt, men det kanske är enklare, vad vet jag? Det jag har sett av det tycker jag dock mest att det verkar ångestframkallande, för folk som inte lyckas hålla det de tänkt sig. Själv har jag haft nyårslöften några år, mest för att gå emot alla andra som ska sluta röka, körde på att jag inte skulle sluta röka. Enkelt att hålla och bryter jag det är det bara bra. :hihi Bröt det faktiskt för två år sen och har inte kommit på nåt nytt lika bra så nu kör jag utan.

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Är det så alltså? Är det för att kvinnor i snitt lever längre, eller finns det någon annan orsak? I Kina är de ju i alla fall betydligt fler män...

Män har i regel mer riskabla yrken också och män tar i högre utsträckning risker så att de oftare dör i trafiken eller liknande. Det föds ju faktiskt lite lite mer män än kvinnor.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Tja så länge du kommer i skinnpyjamasen är väl allt fridens... :D

Ja, det är väl klart, måste ju skaffa nytt om jag är så dum och smalnar av? :dummer

Å andra sidan borde jag skaffa mig en räserkådis ändå, har ju bara ett gammalt slitet textilställ jag. :lillgammal

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Män har i regel mer riskabla yrken också och män tar i högre utsträckning risker så att de oftare dör i trafiken eller liknande. Det föds ju faktiskt lite lite mer män än kvinnor.

Sen dör vi ju ofta en tio år yngre också då vi är av sämre kvalité. :fakta

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Kanske är det även så att det är fler män än kvinnor som begår självmord?

Sen dör vi ju ofta en tio år yngre också då vi är av sämre kvalité. :fakta

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Ingen aning. Men det är väl fruktansvärt populärt att lova att gå ner i vikt, leva hälsosammare, yada yada. Personligen kan jag inte se varför det ska krävas ett nytt år för sånt, men det kanske är enklare, vad vet jag? Det jag har sett av det tycker jag dock mest att det verkar ångestframkallande, för folk som inte lyckas hålla det de tänkt sig. Själv har jag haft nyårslöften några år, mest för att gå emot alla andra som ska sluta röka, körde på att jag inte skulle sluta röka. Enkelt att hålla och bryter jag det är det bara bra. :hihi Bröt det faktiskt för två år sen och har inte kommit på nåt nytt lika bra så nu kör jag utan.

Mitt e ganska enkelt, jobba mindre njuta mer :)

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800

Ytterligare en sak män är bättre än kvinnor på:

"De flesta som lyckas ta sina liv är män, men de flesta som försöker ta sina liv är kvinnor."
-http://sv.wikipedia.org/wiki/Sj%C3%A4lvmord

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj

Men om vi skall vara lite seriösare så, ja, så är det faktiskt, tragiskt nog i sådan utsträckning att det faktiskt påverkar den relativa mängden män/kvinnor i världen märkbart. :(
Däremot är de kvinnor som tar bort sig ofta allt för unga, inte sällan knappt upp i tonåren, vilket ju är ännu värre, har funnits gott om tid för deras liv att vända mot det bättre. :( Medans män oftare gör det högre upp i medelåldern.

Fast det är ju inte något muntert diskutionsämne precis. :(

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636

Mmmm... det är väl lite så jag sett det också, ångestframkallande. Som om man behöver mer ångest än vad som redan skapas helt utan att man gått o lovat massa saker...

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Så var det en seriös fråga också. Inte så vanligt, men det händer att jag ställer sådana :)

Men om vi skall vara lite seriösare så, ja, så är det faktiskt, tragiskt nog i sådan utsträckning att det faktiskt påverkar den relativa mängden män/kvinnor i världen märkbart. :(
Däremot är de kvinnor som tar bort sig ofta allt för unga, inte sällan knappt upp i tonåren, vilket ju är ännu värre, har funnits gott om tid för deras liv att vända mot det bättre. :( Medans män oftare gör det högre upp i medelåldern.

Fast det är ju inte något muntert diskutionsämne precis. :(

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...