SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag tänker lova att va precis lika fet som tidigare år.
Job done.
Job done.
Jag tänker lova att va precis lika fet som tidigare år.
Job done.
Jag brukar aldrig köra sådana... funkar det? Är det roligt? (seriös fråga, raljerar inte)
Är det så alltså? Är det för att kvinnor i snitt lever längre, eller finns det någon annan orsak? I Kina är de ju i alla fall betydligt fler män...
Tja så länge du kommer i skinnpyjamasen är väl allt fridens...
Män har i regel mer riskabla yrken också och män tar i högre utsträckning risker så att de oftare dör i trafiken eller liknande. Det föds ju faktiskt lite lite mer män än kvinnor.
Sen dör vi ju ofta en tio år yngre också då vi är av sämre kvalité.
Kanske är det även så att det är fler män än kvinnor som begår självmord?
Ingen aning. Men det är väl fruktansvärt populärt att lova att gå ner i vikt, leva hälsosammare, yada yada. Personligen kan jag inte se varför det ska krävas ett nytt år för sånt, men det kanske är enklare, vad vet jag? Det jag har sett av det tycker jag dock mest att det verkar ångestframkallande, för folk som inte lyckas hålla det de tänkt sig. Själv har jag haft nyårslöften några år, mest för att gå emot alla andra som ska sluta röka, körde på att jag inte skulle sluta röka. Enkelt att hålla och bryter jag det är det bara bra. Bröt det faktiskt för två år sen och har inte kommit på nåt nytt lika bra så nu kör jag utan.
Ja det är det säkert, det är ju i regel fler män som lever med kvinnor.
Än kvinnor som lever med män?
Ingen aning. Men det är väl fruktansvärt populärt att lova att gå ner i vikt, leva hälsosammare, yada yada. Personligen kan jag inte se varför det ska krävas ett nytt år för sånt, men det kanske är enklare, vad vet jag? Det jag har sett av det tycker jag dock mest att det verkar ångestframkallande, för folk som inte lyckas hålla det de tänkt sig. Själv har jag haft nyårslöften några år, mest för att gå emot alla andra som ska sluta röka, körde på att jag inte skulle sluta röka. Enkelt att hålla och bryter jag det är det bara bra. Bröt det faktiskt för två år sen och har inte kommit på nåt nytt lika bra så nu kör jag utan.
Men om vi skall vara lite seriösare så, ja, så är det faktiskt, tragiskt nog i sådan utsträckning att det faktiskt påverkar den relativa mängden män/kvinnor i världen märkbart.
Däremot är de kvinnor som tar bort sig ofta allt för unga, inte sällan knappt upp i tonåren, vilket ju är ännu värre, har funnits gott om tid för deras liv att vända mot det bättre. Medans män oftare gör det högre upp i medelåldern.
Fast det är ju inte något muntert diskutionsämne precis.
Ytterligare en sak män är bättre än kvinnor på:
"De flesta som lyckas ta sina liv är män, men de flesta som försöker ta sina liv är kvinnor."
-http://sv.wikipedia.org/wiki/Sj%C3%A4lvmord
Man skulle kunna tro det, men en betydande andel av jordens män har försvunnit spårlöst ner i din källare
Bra att man är på det lokala sunkhaket.. Och då menar jag SUNK..
Värre än en fis från Poopys salmonellamage, så dyker det upp nån idiot och säger.. "Du är ju Peter med armarna"...
WTF?
Jag har två.
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari