Tjita1
Guest
Jag har gjort klart alla mina skolarbeten. Nu ska jag sova riktigt lugnt och avslappnat inatt. Skulle Karlstad Facking Kommun komma och gräva imorgon igen går jag nog ut bankar ner dom jävlarna med nåt tungt föremål. Det bor väl omkring 100-talet människor på den här gatan skulle jag gissa, inga av husen är nybyggda eller nyrenoverade, dom äldsta är från sent 1800-tal, så alla lär vara rätt lyhörda ut mot gatan. Oddsen för att alla boende skulle jobba 7-16 alla dagar i veckan ser jag som ganska otroligt. Behöver man inte visa nån som helst hänsyn när man drar igång med det bullrigaste jävla arbetet jag nånsin varit med om klockan 7 på morgonen? Jag menar, det minsta man hade kunnat önska sig var en lapp i brevlådan dagen innan, typ "Imorgon klockan 7 kommer vi föra ett sjuhelvetes oväsen utanför ditt fönster, beklagar olägenheten. Hälsningar Karlstads jävla helvetes kommun."
Det här var igår, och jag har fortfarande huvudvärk pga gårdagens sömnbrist och abrupta uppvaknande, så ja, jag är lite grumpy.. Jag undrar vad det egentligen var dom gjorde. Det lät ungefär som att dom stod på ett hustak och kastade ner pianon i en tom plåtcontainer, samtidigt som dom körde en 100-tons grävmaskin på stållarver fram och tillbaka på gatan konstant med pipande backvarnare (vilket dessutom inte var nån vanlig liten tutgrej man hittar bak i en postbil, utan dom hade nog monterat sirenen från en brandvarnare tror jag). Helvete. Sen när jag kom ut när jag väl blev människa nån gång efter lunch, så fanns det inte ett enda jävla spår efter dom...
Det här var igår, och jag har fortfarande huvudvärk pga gårdagens sömnbrist och abrupta uppvaknande, så ja, jag är lite grumpy.. Jag undrar vad det egentligen var dom gjorde. Det lät ungefär som att dom stod på ett hustak och kastade ner pianon i en tom plåtcontainer, samtidigt som dom körde en 100-tons grävmaskin på stållarver fram och tillbaka på gatan konstant med pipande backvarnare (vilket dessutom inte var nån vanlig liten tutgrej man hittar bak i en postbil, utan dom hade nog monterat sirenen från en brandvarnare tror jag). Helvete. Sen när jag kom ut när jag väl blev människa nån gång efter lunch, så fanns det inte ett enda jävla spår efter dom...
Last edited: