Singeltråden

Tjita1

Guest
Jag har gjort klart alla mina skolarbeten. Nu ska jag sova riktigt lugnt och avslappnat inatt. Skulle Karlstad Facking Kommun komma och gräva imorgon igen går jag nog ut bankar ner dom jävlarna med nåt tungt föremål. Det bor väl omkring 100-talet människor på den här gatan skulle jag gissa, inga av husen är nybyggda eller nyrenoverade, dom äldsta är från sent 1800-tal, så alla lär vara rätt lyhörda ut mot gatan. Oddsen för att alla boende skulle jobba 7-16 alla dagar i veckan ser jag som ganska otroligt. Behöver man inte visa nån som helst hänsyn när man drar igång med det bullrigaste jävla arbetet jag nånsin varit med om klockan 7 på morgonen? Jag menar, det minsta man hade kunnat önska sig var en lapp i brevlådan dagen innan, typ "Imorgon klockan 7 kommer vi föra ett sjuhelvetes oväsen utanför ditt fönster, beklagar olägenheten. Hälsningar Karlstads jävla helvetes kommun."

Det här var igår, och jag har fortfarande huvudvärk pga gårdagens sömnbrist och abrupta uppvaknande, så ja, jag är lite grumpy.. Jag undrar vad det egentligen var dom gjorde. Det lät ungefär som att dom stod på ett hustak och kastade ner pianon i en tom plåtcontainer, samtidigt som dom körde en 100-tons grävmaskin på stållarver fram och tillbaka på gatan konstant med pipande backvarnare (vilket dessutom inte var nån vanlig liten tutgrej man hittar bak i en postbil, utan dom hade nog monterat sirenen från en brandvarnare tror jag). Helvete. Sen när jag kom ut när jag väl blev människa nån gång efter lunch, så fanns det inte ett enda jävla spår efter dom...

Last edited:

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Hur blir det då Gåthinken?

Bög och bajs. Förklarar allt.

Facking jävlarna jävla sjuhelvetes jävla helvetes Helvete. jävla

Du skulle varit döv, precis som jag. Då hade du sovit gott oavsett.

Seriös fråga: Vilka arbetstider är oddsen som störst att de boende där har? Jag har svårt att tro att alla har någorlunda lika arbetstider och därför är det vanligt att man tar kontorstider. Det går inte att göra jobbet när 100% är på jobbet. Jag förstår mig inte på folk som gnäller om arbetet görs mellan 7-16 eftersom det är vad som förväntas, det är det "normala" - att jobba dagtid och sova på nätter. Hade de börjat klockan 5-6 hade jag förstått irritationen.

Tjita1

Guest
Jag.
Har.
Lagat.
Min.
Trasiga.
Datormus!

Jag är helt jävla chockad! Den fungerade när jag satte ihop den! Nya switchar till huvudknapparna, och jag fick dit dom och allt fungerar! Sonofabitch!

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Nu ligger ett barn i sin barnvagn och skriker hela vägen hem igen.. Ägaren gör självklart ingenting..
Blir så jävla förbannad! :4skrika

Tjita1

Guest
Borde man börja bowla igen? Jag slutade när jag flyttade till Skåne när jag var 12, efter det har jag bara spelat på lite evenemang och sånt, senast för en vecka sen. Men det är rätt kul! Inte en sån hiskelig muskelsport, mer en tekniksport, vilket passar mig bättre. Dock är det ju dyrt som fan, men then again, det är det att köra hoj också..

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Borde man börja bowla igen? Jag slutade när jag flyttade till Skåne när jag var 12, efter det har jag bara spelat på lite evenemang och sånt, senast för en vecka sen. Men det är rätt kul! Inte en sån hiskelig muskelsport, mer en tekniksport, vilket passar mig bättre. Dock är det ju dyrt som fan, men then again, det är det att köra hoj också..

Är det dyrt att bowla? Vad är det som kostar då?

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800

Kan du inte bowla morgonen eller på dagen till sammans med pensionärerna? Då är det väl svin billigt? :p

Tjita1

Guest
Min närmsta tar 210 kronor för en timme, den näst närmst tar 130, men jag vill nog gärna vara med i en klubb, och då tänkte jag gå med i samma klubb som jag var med i då för 13 år sedan, dom tar 250 kronor per år i medlemsavgift och 450 kronor per månad i träningsavgift..

Sen är det ju frågan, när man går vidare lite i sporten, man kanske vill ha egna klot, väska, egna skor, handdukar, rengöringsmedel.. Kommer man lite längre ändå vill man kanske ta hand om sin utrustning själv, då måste man ha en ball spinner, polermedel, slipdukar i 98 olika grovlekar.. Alltså, det går att lägga hur mycket pengar som helst på det.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!