Singeltråden

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Min närmsta tar 210 kronor för en timme, den näst närmst tar 130, men jag vill nog gärna vara med i en klubb, och då tänkte jag gå med i samma klubb som jag var med i då för 13 år sedan, dom tar 250 kronor per år i medlemsavgift och 450 kronor per månad i träningsavgift..

Sen är det ju frågan, när man går vidare lite i sporten, man kanske vill ha egna klot, väska, egna skor, handdukar, rengöringsmedel.. Kommer man lite längre ändå vill man kanske ta hand om sin utrustning själv, då måste man ha en ball spinner, polermedel, slipdukar i 98 olika grovlekar.. Alltså, det går att lägga hur mycket pengar som helst på det.

Fast alltså, finns det sporter som är så mycket billigare?

Tjita1

Guest
Fast alltså, finns det sporter som är så mycket billigare?

Typ.. fickpingis.. :lol
Skämt åsido, det finns nog inte många enmanssporter som är det, nej. Jag menar, titta på tennis, materialkostnaden behöver ju inte bli så hög egentligen, klart det finns olika prisnivåer och sådär, men ändå, det som kostar där är ju medlemsavgiften i en klubb. Samma med golf, fast där är det riktigt dyrt material, en enda klubba kan kosta som en hel proffessionell bowlingutrustning.
Tittar man på enduro, som jag skulle vilja prova, så är ju maskinen dyr utav helvete, men sen rätt billig i drift..

Lagsporter däremot, sålänge det är på hobbynivå, blir väl aldrig särskilt dyra? Jag menar, visst, ett par fotbollsskor kan väl kosta lite, men ett medlemsskap i en fotbollsförening på lägsta lägstanivå kan inte vara särskilt dyrt?

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Hoj
Ja
Min närmsta tar 210 kronor för en timme, den näst närmst tar 130, men jag vill nog gärna vara med i en klubb, och då tänkte jag gå med i samma klubb som jag var med i då för 13 år sedan, dom tar 250 kronor per år i medlemsavgift och 450 kronor per månad i träningsavgift..

Sen är det ju frågan, när man går vidare lite i sporten, man kanske vill ha egna klot, väska, egna skor, handdukar, rengöringsmedel.. Kommer man lite längre ändå vill man kanske ta hand om sin utrustning själv, då måste man ha en ball spinner, polermedel, slipdukar i 98 olika grovlekar.. Alltså, det går att lägga hur mycket pengar som helst på det.

Självklart ska du börja Bowla igen. träffa lite nytt folk.Bra för psyket också, om man inte får rännslag för ofta:D

Materialsporter is the shit.

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Nu ligger ett barn i sin barnvagn och skriker hela vägen hem igen.. Ägaren gör självklart ingenting..
Blir så jävla förbannad! :4skrika

Ja vilken typ!

Finns bara två sätt att handskas med dessa varelser på:

1) Lägg handen hårt över munnen på dem tills det blir tysta. Troligtvis får ägaren senare skaffa ett nytt samt eventuellt försöka förklara för polisen varför barnet inte andas längre, men det är ju inte mitt problem.
2) Försöka tala till spädbarnet i lugn och saklig ton, fråga vad som är problemet och sedan se till att ungen får sin cigg o bärs.

:glömdet

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Skämt åsido, det finns nog inte många enmanssporter som är det, nej. Jag menar, titta på tennis, materialkostnaden behöver ju inte bli så hög egentligen, klart det finns olika prisnivåer och sådär, men ändå, det som kostar där är ju medlemsavgiften i en klubb. Samma med golf, fast där är det riktigt dyrt material, en enda klubba kan kosta som en hel proffessionell bowlingutrustning.
Tittar man på enduro, som jag skulle vilja prova, så är ju maskinen dyr utav helvete, men sen rätt billig i drift..

Lagsporter däremot, sålänge det är på hobbynivå, blir väl aldrig särskilt dyra? Jag menar, visst, ett par fotbollsskor kan väl kosta lite, men ett medlemsskap i en fotbollsförening på lägsta lägstanivå kan inte vara särskilt dyrt?

Men fotboll suger. Börja bowla igen för fan! :tummenupp

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Ja vilken typ!

1) Lägg handen hårt över munnen på dem tills det blir tysta. Troligtvis får ägaren senare skaffa ett nytt samt eventuellt försöka förklara för polisen varför barnet inte andas längre, men det är ju inte mitt problem.
2) Försöka tala till spädbarnet i lugn och saklig ton, fråga vad som är problemet och sedan se till att ungen får sin cigg o bärs.

Appappapp. Det är artonårsgräns på cigg och bärs så alternativ 2 går bort. Man vill ju inte åka dit för langning.

Last edited:

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Hoj
Ja
Ja vilken typ!

Eller ställa sig upp och skrika att något allvarligt håller på att hända, och sen skrika ännu högre " rädda er ni som kan, kvinnor med barn först" när dom kastat sig ut säger du bara åt chaffisen att åka, annars så kommer han att missa sin rast om Polisen måste komma:D

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning

Golf är väl inte billigt någonstans. ;) Några hundralappar om året har det kostat i medlemsavgift till klubbarna jag spelat lagsporter i, och då har det varit för barn/ungdom. Så gratis är det inte, men billigare än de flesta enmanssporter kanske, om man inte räknar med utrustning i alla fall.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Nej, nej, vi pratar inte barnamord här. Vi pratar fridstörare! Någon störde JävlaPeters hemfärd. Det SKA straffa sig! :fakta

Ja vafan.. bara för att jag inte fick en tyst och behaglig hemresa så kände jag mig trött och svag på gymet.. tog halva passet att komma igång..

Man blir förbannad! :6surkart

Men Plåthulkens videor piggar alltid upp.. så nu blev jag pigg EFTER mitt pass istället :crash

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Ja vafan.. bara för att jag inte fick en tyst och behaglig hemresa så kände jag mig trött och svag på gymet.. tog halva passet att komma igång..

Man blir förbannad! :6surkart

Men Plåthulkens videor piggar alltid upp.. så nu blev jag pigg EFTER mitt pass istället :crash

Du får titta på videon igen imorgon innan ditt pass.

Och räkna med en ny video på lördag :banana

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...