Singeltråden

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Satan vad jag är trött, mår illa o vill kräkas av trötthet. Fattar fan inte hur jag ska klara av dagen.

Tjita1

Guest
Om en timme är det läkarbesök för att se om jag har karpaltunnelsyndrom. Wish me luck! (Egentligen skulle jag nästan vilja ha det, så jag vet att det är det mina domningar beror på, så det bara är att fixa det sen..)

Tjita1

Guest
Inget karpaltunnelsyndrom som hon kunde påvisa, btw. Däremot fick jag bekräftat att det nog är migrän jag har, och att jag ska prata med min magläkare om jag kan fortsätta äta diklofenak eller om jag måste gå upp till triptaner för att skona magen. Och så fick jag ut ett par förpackningar kortisonspray mot mitt nässpraysberoende.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Har det kommit 3-4 cm snö eller?
Ja det är väl nåt ditåt. :)
Det ser ju hemskt ut med några centimetrar snö över den Skånska myllan, så jag förstår att det är kaos:)

:va varför har ni importerat svart is, duger inte den vanliga?
Folk är så förbannat korkade. De snöar och blåser, men de gasar på som vanligt. Lastbilar blåser ner i gropen istället för att sänka farten. :död

Tjita1

Guest
Kör man Subaru är det nästan det. :) Det enda som funkar som på vanliga bilar är bromsarna, allt annat, väghållning, fäste, allt funkar bättre tack vare fyrhjulsdriften. Bilen får en helt annan dynamik. Det låter som reklamsnack, men jag har haft två, och det funkar verkligen bättre.

Men folk som inte kör Subaru bör nog lugna ner sig lite. :) Det gäller att köra med sunt förnuft, man behöver kanske inte köra så sakta om man ligger på en tom motorväg mitt i natten mitt på en raksträcka där inget verkligen kan hända, men när man ligger i tät trafik så gäller det att hålla avstånd, kör man bilar helt utan elektroniska hjälpmedel eller bilar med en konstig dynamik gäller det att köra riktigt mjukt, för fel manöver kan göra att man mister kontrollen utan förvarning. Det absolut bästa sättet att lära sig köra sin bil på halt underlag är att göra just det, låta det gå käpprätt åt på ett kontrollerat sätt några gånger, sladda lite, känna var gränsen går, förutsatt att man gör det på ett bra ställe, typ en tom parkeringsplats eller liknande. Jag brukar göra det ett par gånger varje vinter. Nu har jag dock ingen bil, så det blir första vintern utan sladdande. :p

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Kortisonspray eh?

Han har rätt, nässpray med kortison i kan hjälpa. Jag ska oxå prova nu i vår tänkte jag. Den är dock receptfri nu för tiden så det är bara att köpa på Apoteket. Man kör kombination första två veckorna och sen drar man sakta ner på nässprayen o övergår till kortisonet vilket man kan sluta med helt sen eller använda vid behov, tex allergiska besvär. :D

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...