Singeltråden

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Hoj
Ja
Bren eller Ma Deuce troligen då. Då kan jag inte bistå till förgyllandet av skönheten :(

Annars så var väl M 1 Garard standardgevär till jeepen samt att dom som hade maskingevär så var det Cal 30 eller Cal 50.
Jeepen ser bättre ut på bild än i verkligheten, då karossen skulle behövas fixas till ( Fula lagningar)

Last edited:

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Annars så var väl M 1 Garard standardgevär till jeepen samt att dom som hade maskingevär så var det Cal 30 eller Cal 50.
Jeepen ser bättre ut på bild än i verkligheten, då karossen skulle behövas fixas till ( Fula lagningar)

Garanden är ju föregångaren till M14:en.
Bren Gun var tydligen ett hopkok av tjeckisk smatterkaka och tillverkning hos Enfield, hojanknytning!
Bren hade kaliber.30 och Ma Deuce används ju ännu och är väl en av de mer kända .50cal-schpritzern

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Äsch, det där lär man sig att vara utan rätt fort.. Nu är jag iofs lite extrem, det ska någon riiiktigt högt rankad i mina ögon till för att jag ska tycka det är mysigt att sitta nära. Annars ser jag gärna att vi sitter i varsin ände av soffan.

Hur lär man sig det? Att vem som helst inte duger för min del heller gör ju det inte enklare..

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Hoj
Ja
Garanden är ju föregångaren till M14:en.
Bren Gun var tydligen ett hopkok av tjeckisk smatterkaka och tillverkning hos Enfield, hojanknytning!
Bren hade kaliber.30 och Ma Deuce används ju ännu och är väl en av de mer kända .50cal-schpritzern

Kul info, hade inte en susning om dom modellerna.
Jeepen är lite nerplockad för diverse reparationer, men om jag får ihop den i sommar, skulle du då vilja provköra?

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Jeepen är lite nerplockad för diverse reparationer, men om jag får ihop den i sommar, skulle du då vilja provköra?

Ja, tokiga gubbe, såklart :D
Har faktiskt funderat på om man skulle, kanske,möjligen, få bli bjuden på garagekaffe och en visning av rariteterna?

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Hur lär man sig det? Att vem som helst inte duger för min del heller gör ju det inte enklare..

Beror kanske på hur självständig man är. Jag har nog aldrig saknat det här med närhet och mys, vad jag kan minnas. Kanske korta stunder, men sedan inser jag att jag inte har det så tokigt ensam heller.

Cawasapien

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Hoj
- 04 zx 10 r Ninja
Ja en Bushmaster skulle göra sig bra där eller om du vill vara lite modernare lägger du på en 338 Lapua Magnum till älgjakten ! :tummenupp
Har en kompis som skjuter älg med en sådan , väger 7,5 kg med stödben och laseroptiskt sikte ! Älgarna trillar fint på 600 meter ! :7peta

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld

Vad är det för motor i en sådan där? Vad är det för typ av fyrhjulsdrift, är den urkopplingsbar och finns det diffspärrar?

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Sidventils rak 4:a på 2,2 liter och 60 hästar. Fyrhjulsdriften är urkopplingsbar och det finns hög och låg på lådan. Inga diffspärrar.

Sitter det diff på fram- och bakaxeln och så driver både axeln till framdiffen och till bakdiffen utan att det finns någon diff mellan dem?

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...