BlöjRäsern
Gränsfall
Nja vete tusan faktiskt, den var beställd av Kanadensiska Arme'n, så det ska säkert vara något Engelsk vapen
Bren eller Ma Deuce troligen då. Då kan jag inte bistå till förgyllandet av skönheten
Nja vete tusan faktiskt, den var beställd av Kanadensiska Arme'n, så det ska säkert vara något Engelsk vapen
Bren eller Ma Deuce troligen då. Då kan jag inte bistå till förgyllandet av skönheten
Annars så var väl M 1 Garard standardgevär till jeepen samt att dom som hade maskingevär så var det Cal 30 eller Cal 50.
Jeepen ser bättre ut på bild än i verkligheten, då karossen skulle behövas fixas till ( Fula lagningar)
Äsch, det där lär man sig att vara utan rätt fort.. Nu är jag iofs lite extrem, det ska någon riiiktigt högt rankad i mina ögon till för att jag ska tycka det är mysigt att sitta nära. Annars ser jag gärna att vi sitter i varsin ände av soffan.
Garanden är ju föregångaren till M14:en.
Bren Gun var tydligen ett hopkok av tjeckisk smatterkaka och tillverkning hos Enfield, hojanknytning!
Bren hade kaliber.30 och Ma Deuce används ju ännu och är väl en av de mer kända .50cal-schpritzern
Det känns som att jag klickade fel och hamnade i Vapentråden.......
Kul info, hade inte en susning om dom modellerna.
Jeepen är lite nerplockad för diverse reparationer, men om jag får ihop den i sommar, skulle du då vilja provköra?
Hur lär man sig det? Att vem som helst inte duger för min del heller gör ju det inte enklare..
Det känns som att jag klickade fel och hamnade i Vapentråden.......
Ja, tokiga gubbe, såklart
Har faktiskt funderat på om man skulle, kanske,möjligen, få bli bjuden på garagekaffe och en visning av rariteterna?
Big 'uns. Hoo-raah!
Bundy-tråden?
Kul info, hade inte en susning om dom modellerna.
Jeepen är lite nerplockad för diverse reparationer, men om jag får ihop den i sommar, skulle du då vilja provköra?
Vad är det för motor i en sådan där? Vad är det för typ av fyrhjulsdrift, är den urkopplingsbar och finns det diffspärrar?
Sidventils rak 4:a på 2,2 liter och 60 hästar. Fyrhjulsdriften är urkopplingsbar och det finns hög och låg på lådan. Inga diffspärrar.
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari