Singeltråden

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Kan för övrigt meddela att jag försökt fördriva ont med ont genom att ta en löptur med jycken. Och efter denna löptur är jag nu även en smula visare:

Jag har lärt mig att storvuxna män som är ute och går med sin fru som har kryckor (som hon för övrigt viftade med bakåt i luften istället för att använda som man brukar), dessa män har all rätt i världen att förvänta sig att någon som kommer bakom dem på trottoaren självklart ska gå/springa ut i gatan för att passera. För naturligtvis kan ju inte mannen i fråga ställa sig framför sin fru några sekunder så att någon annan kan passera. Och frugan måste ju fortsätta veva med sina kryckor så man inte heller kan passera på insidan om henne. Joråsåatte. Nu vet jag hur det fungerar. :näsblod
Folk är mest ivägen. De borde förbjudas. :fakta

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Nej men hon behövde ju inte sina för hon gick ju o viftade med dem det är väl samma sak som att jag säger att jag har kryckor fast inte använder dem just vid tillfället.. :crash

Men det där med kryckor är rätt märkligt... Jag vet en del som hoppar mer med kryckor på 2 år än vad jag gör på en livstid. Känns som att en del går på kryckor "hela tiden", så frågar man vad som hänt,, då är de typ "ont i foten" , "ont i benet".. eller liknande..

Jag har iofs aldrig brutit nåt, men det är klart man åkt på nån rejäl stukning genom åren, och haltat ett tag.. Men jag har aldrig gått med kryckor.. Det har alltid gått över av sig själv..

Och min poäng är att jag är helt övertygad om att det finns folk som hoppar på kryckor "bara för att..." , inte för att de faktiskt behöver det.

Last edited:

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Dissade nä. Jag jobbar, fast nu har jag lunch.

Jag beklagar det med din mormor. Gammal?

Jag sket i er tills nu :tungan

Mormor somnade in vid sextiden igår morse, övervakad av morbror så hon var inte ensam. Hon sov hela tiden och reagerade inte på när de tvättade på henne och vände på henne enligt mamma.

Mamma har inte haft någon relation till sin mor och far sedan länge men återupptog kontakten till en viss del med mormor sen morfar dog. Så jag har ingen direkt relation till nån av dem, eller ens har haft. Mamma och syrran tar det bra så jag tror det är lugnt. Lillebror har noll kontakt men jag träffade mormor för nåt år sen så det var väl mest de två som var närmare mormor än vi andra.

Hennes död var med andra ord helt lugnt för alla parter. Det var också väntat så det kom ju inte som en chock heller. (Ja, hon var gammal.)

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Men det där med kryckor är rätt märkligt... Jag vet en del som hoppar mer med kryckor på 2 år än vad jag gör på en livstid. Känns som att en del går på kryckor "hela tiden", så frågar man vad som hänt,, då är de typ "ont i foten" , "ont i benet".. eller liknande..

Jag har iofs aldrig brutit nåt, men det är klart man åkt på nån rejäl stukning genom åren, och haltat ett tag.. Men jag har aldrig gått med kryckor.. Det har alltid gått över av sig själv..

Och min poäng är att jag är helt övertygad om att det finns folk som hoppar på kryckor "bara för att..." , inte för att de faktiskt behöver det.

Jag har använt av mig kryckor när vila inte kommit på tal för min del :crash

Stukade ena foten så illa att jag inte kunde stödja den. Likt förbannat skulle jag ränna runt i stallet och hålla på. Då var jag glad över kryckor :D

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R

Jag har aldrig gått på kryckor. Det är det som är den stora fördelen med att vara knogapa, man får stöd av armarna jämt när man går. Nackdelen är trampdynorna som utvecklas på knogarna och att man måste lyssna på bandit rock och gilla fläsknoisette eller skomakarlåda.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09

Ja vet massor som hoppar på kryckor i tid och otid och troligen för att de vill att andra ska tycka synd om dem och för att de är pussys.
Jag har hoppat på kryckor två ggr, ena ggn hade jag brutit tre tår och fick inte gå på foten och andra gången när jag fått ett hål i foten och en rejäl stukning in a barfight. :D
Jag hoppade på kryckor ca 2 timmar sen sket jag i det. Efter tre månader gick jag och röntgade och fick rådet att använda foten som jag gjort innan skadan. Gick hem och tog på mig högklackat och fortsatte med det varje dag. Det läkte på ca två veckor. :D

Jag lärde mig att högklackat är bättre än kryckor.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Ja vet massor som hoppar på kryckor i tid och otid och troligen för att de vill att andra ska tycka synd om dem och för att de är pussys.

Precis vad jag egentligen tänkte, men folk är så lättkränkta nuförtiden, så jag var lite mer diplomatisk :D

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Jag har hoppat på kryckor två ggr, ena ggn hade jag brutit tre tår och fick inte gå på foten och andra gången när jag fått ett hål i foten och en rejäl stukning in a barfight. :D
Jag hoppade på kryckor ca 2 timmar sen sket jag i det. Efter tre månader gick jag och röntgade och fick rådet att använda foten som jag gjort innan skadan. Gick hem och tog på mig högklackat och fortsatte med det varje dag. Det läkte på ca två veckor. :D

Jag lärde mig att högklackat är bättre än kryckor.

WTF?? :näsblod

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...