Singeltråden

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Men det där med kryckor är rätt märkligt... Jag vet en del som hoppar mer med kryckor på 2 år än vad jag gör på en livstid. Känns som att en del går på kryckor "hela tiden", så frågar man vad som hänt,, då är de typ "ont i foten" , "ont i benet".. eller liknande..

Jag har iofs aldrig brutit nåt, men det är klart man åkt på nån rejäl stukning genom åren, och haltat ett tag.. Men jag har aldrig gått med kryckor.. Det har alltid gått över av sig själv..

Och min poäng är att jag är helt övertygad om att det finns folk som hoppar på kryckor "bara för att..." , inte för att de faktiskt behöver det.

Den här damen hade säkert ont det såg så ut när hon styltade på utan kryckor... haha styltade... *harkel*

Nåja, jag har faktiskt ytterst motvilligt gått med kryckor efter en liten incident i en trapp i Sydkorea. Det var dessutom ytterst fula kryckor som... vänta känns som om både jag och Pippi berättat det här förut... :va

Stampas de små liven? Synnerligen nesligt.
Det ser du väl på Pippi hon stampar ju alltid med foten! :7peta

Jag har använt av mig kryckor när vila inte kommit på tal för min del :crash

Stukade ena foten så illa att jag inte kunde stödja den. Likt förbannat skulle jag ränna runt i stallet och hålla på. Då var jag glad över kryckor :D

Jo ibland så måste man om man vill ta sig någon vart. Själv hade jag turen att även ha en granne som hade automatlåda på sin bil vilken jag fick låna i 2 veckor (tur att det var vänsterfoten som gick i sönder). :rolleyes:

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Ja vet massor som hoppar på kryckor i tid och otid och troligen för att de vill att andra ska tycka synd om dem och för att de är pussys.

Precis vad jag egentligen tänkte, men folk är så lättkränkta nuförtiden, så jag var lite mer diplomatisk :D

Låter som ett Stockholmsfenomen, inget som jag nånsin stött på. Borde det inte vara fruktansvärt jobbigt att hoppa på kryckor, varför gör man det frivilligt? :va

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Fråga inte mig, jag har aldrig hoppat på kryckor.. inte ens när det förmodligen hade varit befogat..

Fast när det är befogat är det ju rätt dumt att låta bli också. ;) Antar jag. Jag har själv aldrig använt kryckor, aldrig haft anledning. Håller mig till att bryta armar och revben. :crash

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Hade tänkt vila idag, men blev pigg av Plåtis avatar så jag gick och tränade istället :D

Och så fort köttfärsen är klar så blir det tacos!

köttfärd.jpg

Yummy in my tummy! :kär

Last edited:

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Sköt någon dig så det blev ett hål i foten eller?

Jag plockade ner en gubbe som skulle slå ett glas i huvet på ägaren och klacken vred sig och stack in i foten.

Ja, du är ju annorlunda. Klart att dina skador (hål i foten) är annorlunda :D

Edit1: Annorlunda på ett BRA sätt alltså!
Edit2: Alltså, edit1 syftar jag på dig, inte att skadan var bra
Edit3: Ähhhhh....

Jag hajar. :)

Gött! Jag har ätit tacopaj idag. Och igår. Och tacobuffé i fredags. :p Nu räcker det för ett tag, tror jag.

Kanske dags att du bjuder Peter på lite :tacos :D

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...