Slowroller
Skrämmer små barn
Hick......
Hick......
När jag var barn, nära finska gränsen, fick vi lära oss finskt förspel.
"Pilla dig blöt medan jag går och skiter"
Fast på finska. Minns inte hur det ska låta.
Jag - kanske. Har du lust att ta en tur upp mot Brottby? Finns nåt kul fik uppåt Norrtälje kanske? Wira bruk eller så?
Idag i ett dike vid fotokurvan, så fortsatte diskutionen från igår om Whiskey och Cognac
Så här kommer en reflektion över spritsorters inverkan på kultur och människor.
Whisky Vs Cognac
Whisky.
Kolla på Skottarna, bleka, blåst och regnskadade, hasandes runt på myrar och i gråtrista städer
drickandes vad dom kallar "Livets vatten". Vemodiga människor som inte ens behöver använda termen molnbas,
eftersom molnen alltid börjar på marknivå. Skottarna kan också hittas sittandes i en mörk källarpub käkandes Haggis,
och njuta (om möjligt) av öronbedövande säckpipemusik. ( No offence Bushido)
Cognac.
Fransmännen går omkring eller sitter leende och solbrända vid ett dukat bord och äter 'Moules frites'
nynnandes på `Vive La France', och i bakgrunden spelas ljuv dragspelsmusik.
Allt detta bidrar till att fransmännen blir så fulla av energi,så att dom gladeligen
välter lastbilar, blockerar vägar, stoppar alla eu-förslag och sätter förorter i brand. Där kan man snacka om livsglädje.
Jag vill se den där när hon stod och putsa på hojen...var visst nån död mygga..
Vackert utbroderat. Än Calvados då? Och har du smakat den brittiska Perryn?
Kanske är det med Cognac som med Grappa. Vin är en biprodukt för att få fram det noblaste nobla?
Det var nog bara jag som gillade Cognac, dom andra föredrog Whiskey. Nä har inte testat Perryn, men många sorters Calvados
Det var nog bara jag som gillade Cognac, dom andra föredrog Whiskey. Nä har inte testat Perryn, men många sorters Calvados
Jag vill se den där när hon stod och putsa på hojen...var visst nån död mygga..
Vågar inte.. Pippi slog mig 3 eller 4 gånger idag, och jag fick 2 sparkar vad jag kan minnas... Hon är alltid så våldsam.
Det va faktiskt Micke eller PG som sa att bag skulle sparka dig på punGen och jag sparkade bara på knäpucken så var lite jävla tacksam.
Nu är väl inte ett långt tele det bästa för att fota blommor, men Blöjan har tydligen beställt vitsnippor om jag förstod saken rätt?
View attachment 403823
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |