PippiT
Professionell mobbare
Ok nog för att "skämtet" inte direkt låter som nåt som jag själv skulle dra eller tycker är ok så tycker jag ändå inte att det är solklart, det beror helt på omständigheterna.
Men det är precis det där jag menar.. När någon tål "extremt mkt" i vanliga fall, eller kanske själv drar väldigt mkt sexskämt eller sexanspelningar rent generellt så kan det säkert vara svårt att veta att gränsen går där. Du säger ju själv ofta att du tål "extremt mkt".. Hade dom någon anledning att tro att du inte skulle tåla det där?
Vet du t ex att dom tyckte att den föregående diskussionen var lika seriös som du tyckte att den var? Kan dom ha tyckt att det bara var blaj och bara "blajade vidare" enligt den vanliga jargongen? Vet du att det var riktat mot dig personligen eller försökte han bara vara "rolig"?
Lite samma sak när Tjerringen ovan beskriver att hon tycker att sexskämt är okej, men inte om de kommer från nån hon inte känner eller nån hon inte gillar. Det förutsätter att den andra personen vet att det är exakt det som är hennes gräns, vilket givetvis är omöjligt.
Ähh.. jag har ingen aning om hur det är på ditt jobb, men min poäng är bara att det verkar svepa en tsumani av kränkthet genom samhället där man själv aldrig är en del i att man hamnade där man hamnade.
För det första är jag inte krängt eller krenGt. Jag tycker inte att det är ok att försöka antyda att jag vill utföra sexuella tjänster på mina kollegor lika lite som det är ok om jag gör det mot dem.
Att dra historier som anspelar på sex och vara grov i orden osv har jag inga problem med men att dra in mig personligen i sexuella akter tycker jag är att gå för långt. Svårt att förklara i text hur jag menar.
Jag skiter i om mina kollegor säger kuk och fitta i var och varannan mening eller diskuterar om hur många brudar de (ljugit om att de) satt på, men jag uppskattar inte när de blandar in mig personligen i sina sexuella akter.
Skiter i om de frågar om jag fått nåt när jag kommer på morgonen med ett stort leende för de anspelat inte på att jag gett dem något. Hänger ni med?
Skulle någon röra mig fysiskt däremot skulle dem inte kunna gå efter det. Där går nästa gräns.