Singeltråden

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
De är ti va kluuven barra.

Blev erbjuden att hyra en tvåa idag, mer centralt och på "rätt" sida av stan, till skillnad från min nuvarande taskigt planerade etta på fel sida. Fint med separat sovrum, inte på markplan så blir av med insynen, och egentligen jävligt billig. Är sugen på att tacka ja, men det är ju dock fortfarande hyra (vill ju äga eget), fortfarande höghus och fortfarande inget garage. Flyttar utom gångavstånd från umgängeskretsen också. Samtidigt som 600kr mer i månaden är mycket för min redan ansträngda ekonomi.
Hmmm vad ska man göra.... :gnissla
Men vet ju vad man har, men inte vad man får, trivs ju inte här, men å andra sidan vet jag redan nu att jag inte kommer vara nöjd där heller, å tredje så kommer jag aldrig att ha möjligheten att skaffa något jag på riktigt är nöjd med ändå. :va

Sluta grina och bestäm vad som är viktigast för dig.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag har en inneboende...men inte i tvåan. :D
Jag tycker att du ska sätta dig ner och tänka på vad som är viktigast för dig av det du har att välja på och sluta grina över sådant som inte är möjligt just nu.
Man kan inte tro att man ska få allt serverat på ett silverfat utan man måste ju faktiskt göra något själv oxå. Det är endast du som bestämmer dina egna möjligheter och gränser.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag har en inneboende...men inte i tvåan. :D
Jag tycker att du ska sätta dig ner och tänka på vad som är viktigast för dig av det du har att välja på och sluta grina över sådant som inte är möjligt just nu.
Man kan inte tro att man ska få allt serverat på ett silverfat utan man måste ju faktiskt göra något själv oxå. Det är endast du som bestämmer dina egna möjligheter och gränser.

Mycket bullshit på slutet där, men visst får det bli en funderare...
Fara och se på'n idag iaf.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Mycket bullshit på slutet där, men visst får det bli en funderare...
Fara och se på'n idag iaf.

Om du tänker efter så vet du att det stämmer. Du kanske inte lyckas bli miljonär men du kan alltid byta yrkesinriktning och få en högre inkomst, ett jobb du trivs med och en lägenhet du har råd med. Nu för tiden så tycker folk om att ta på sig offerkappan istället för att slita som ett djur för att få det man vill ha.

Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Om du tänker efter så vet du att det stämmer. Du kanske inte lyckas bli miljonär men du kan alltid byta yrkesinriktning och få en högre inkomst, ett jobb du trivs med och en lägenhet du har råd med. Nu för tiden så tycker folk om att ta på sig offerkappan istället för att sluta som ett djur för att få det man vill ha.

Nåja, byta inriktning är ju ungefär det jag försökt göra nu ett bra tag, jobba gör jag också gärna, fast inte gratis. Eller snarare ska jag jobba gratis gör jag det hellre åt någon som behöver hjälp, ett stort vinstbringande företag kan bra betala för sig.
MEN, man är alltid beroende av andra människor på sätt eller annat, när man lever i ett samhälle, det är liksom så det funkar. Det spelar ingen roll hur gärna man jobbar så hänger det fortfarande på att någon faktiskt anställer en, sålänge man inte startar eget, men då får man fortfarande rätta sig efter statliga regleringar, och man är fortfarande beroende av att någon faktiskt tror på en och anlitar företaget. Osv.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Nåja, byta inriktning är ju ungefär det jag försökt göra nu ett bra tag, jobba gör jag också gärna, fast inte gratis. Eller snarare ska jag jobba gratis gör jag det hellre åt någon som behöver hjälp, ett stort vinstbringande företag kan bra betala för sig.
MEN, man är alltid beroende av andra människor på sätt eller annat, när man lever i ett samhälle, det är liksom så det funkar. Det spelar ingen roll hur gärna man jobbar så hänger det fortfarande på att någon faktiskt anställer en, sålänge man inte startar eget, men då får man fortfarande rätta sig efter statliga regleringar, och man är fortfarande beroende av att någon faktiskt tror på en och anlitar företaget. Osv.

Fortfarande, bara för att du vill köpa en lägenhet så kanske du måste inse att när du inte har det valet måste du välja mellan andra alternativ. Jag vill vara miljardär men nu har jag inte det valet. Jag vill ha en koeniggsegg, en moto guzzi och mycket annat men nu har jag inte den möjligheten, men jag grinar inte om det.

Ja jag kanske låter hård men ibland måste man ta sig en funderare på vad fan man gnäller över egentligen. Det finns så många andra som har det så mycket sämre. Mycket sämre!!!

Och Peter, håll din keft

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Om du tänker efter så vet du att det stämmer. Du kanske inte lyckas bli miljonär men du kan alltid byta yrkesinriktning och få en högre inkomst, ett jobb du trivs med och en lägenhet du har råd med. Nu för tiden så tycker folk om att ta på sig offerkappan istället för att sluta som ett djur för att få det man vill ha.
Jag började som ett djur och jag tänker bannemej sluta som ett också!!

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Fortfarande, bara för att du vill köpa en lägenhet så kanske du måste inse att när du inte har det valet måste du välja mellan andra alternativ. Jag vill vara miljardär men nu har jag inte det valet. Jag vill ha en koeniggsegg, en moto guzzi och mycket annat men nu har jag inte den möjligheten, men jag grinar inte om det.

Ja jag kanske låter hård men ibland måste man ta sig en funderare på vad fan man gnäller över egentligen. Det finns så många andra som har det så mycket sämre. Mycket sämre!!!

Och Peter, håll din keft

Det ända jag egentligen gnäller på just nu är ju ditt uttalande om att man själv fritt väljer sina möjligheter och gränser, vilket jag anser vara ett gravt faktafel då det alltid finns inverkande omständigheter som man inte kan påverka.
Vilket du ju även verkar inse själv, åtminstone till viss del.
Sen att det inte hjälper att vara bitter på dessa omständigheter är en annan sak, men ibland kommer infallet att ventilera ändock.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag började som ett djur och jag tänker bannemej sluta som ett också!!

Höhö

Det ända jag egentligen gnäller på just nu är ju ditt uttalande om att man själv fritt väljer sina möjligheter och gränser, vilket jag anser vara ett gravt faktafel då det alltid finns inverkande omständigheter som man inte kan påverka.
Vilket du ju även verkar inse själv, åtminstone till viss del.
Sen att det inte hjälper att vara bitter på dessa omständigheter är en annan sak, men ibland kommer infallet att ventilera ändock.

Jag säger det igen, antingen väljer du att göra något åt det eller så sitter du och grinar. Det är fortfarande ditt val.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring