Och du har gått i väggen hur många gånger...?
(Känner igen självbilden. Tyvärr.)
Aldrig, än så länge. Å andra sidan har jag väl aldrig varit längre ifrån väggen än ett par mm de senaste 6 åren, typ
Och du har gått i väggen hur många gånger...?
(Känner igen självbilden. Tyvärr.)
Jag tror inte på det där med att kasta sig in i förhållande, för att det skulle ge tryggheten och man slipper vara ensam osv. Har man ingen rätsida på sig själv har man ingenting att ge den andre personen, och jag tycker då sannerligen inte att man ska vara tillsammans med någon av egoistiska skäl. I ett förhållande ska man ge och ta, och det kan man inte om det inte är någorlunda ordning i ens inre först. Folk borde vara mindre rädda för att vara "ensamma", för man är inte ensam bara för att man är singel.
Jag tror inte på det där med att kasta sig in i förhållande, för att det skulle ge tryggheten och man slipper vara ensam osv. Har man ingen rätsida på sig själv har man ingenting att ge den andre personen, och jag tycker då sannerligen inte att man ska vara tillsammans med någon av egoistiska skäl. I ett förhållande ska man ge och ta, och det kan man inte om det inte är någorlunda ordning i ens inre först. Folk borde vara mindre rädda för att vara "ensamma", för man är inte ensam bara för att man är singel.
Fast det är skillnad på att vara "själv" och "utan kärlek". Det märks på folk när de lever helt utan fysisk närhet.Har man ingen rätsida på sig själv har man ingenting att ge den andre personen (...) Folk borde vara mindre rädda för att vara "ensamma", för man är inte ensam bara för att man är singel.
I mitt fall är det mer sunt att döma mig själv efter samma måttstock jag dömer andra. Jag dömer nämligen mig själv alltid mycket hårdare.
Fast det kanske var så du menade...
Fast det är skillnad på att vara "själv" och "utan kärlek". Det märks på folk när de lever helt utan fysisk närhet.
Så jag håller inte med om att man bara ska snäppa upp sig och sluta klaga (menar inte att du uttryckte det så). Det räcker faktiskt inte hela vägen fram.
FFS! Inte konstigt ni grabbar är singlar... jisses... Shit så avtändande
Sätter ner foten direkt här: Den som tänker sig glo på mina döttrar kommer till mig diReCkt så jag kan slå ihjäl er och bunta ihop er och slänga er i kärret för att ruttna bort
Det är vettigt det du skriver, men man kan inte blicka framåt förrän man accepterat det som varit. Det handlar aldrig om att "komma över" eller glömma, som folk tror, utan om att lära sig acceptera det som hänt. Jag har inte riktigt lärt mig acceptera vissa delar än, och är väl därför inte heller redo att gå vidare. Man måste gilla sig själv för att kunna gilla andra.
Fan, det är helt galet hur lika vi tänker.
Du vill alltså att dina döttrar skall leva ut sina liv ensamma?
Nu vet ju jag då jag tror deras ålder kommit upp nånstans på forumet, att det absolut inte är något för mig, eller än mindre någon annan här. Men det var inte heller någon som påstod att någon av oss skulle jaga efter just dina döttrar, eller någon i deras ålder.
Att hävda att ingen minsann ska få röra min dotter/syster/whatever det nu är, tysker jag är en ganska konstig inställning gällande någon man älskar...
Hm, hur ska jag lyckas förklara det här...Är det "själv" eller "utan kärlek" du åsyftar med "fysisk närhet"?
Hur märks det att folk lever utan fysisk närhet?
Hm, hur ska jag lyckas förklara det här...
När folk säger att de visst kan leva ensamma/själva, att de inte behöver nåt förhållande utan klarar sig bra ändå, då har jag väldigt svårt att tro dom. De måste banne mig ha nån kk. Ingen vuxen människa kan klara sig år ut och år in utan sex. Det är bara att det är en sån där sak man inte ropar ut över nejden, det ses som för privat.
Om man vuxit upp med föräldrar som kunnat ge rätt sorts kärlek och närhet antar jag att man inte blir lika skriande desperat efter sånt som vuxen, men behovet måste ju finnas där. Att få beröring av en annan människa ger positiva fysiska reaktioner i kroppen (nu pratar vi inte sex, utan mer händer på huden, t ex massage).
Jag vet inte med er, men jag märker på vissa människor om de inte har nån att vara nära med. En på jobbet levde själv och han var på ett visst sätt, kan tyvärr inte förklara utan att riskera hänga ut honom.
En dag märkte jag att han faktiskt börjat bli lite annorlunda. Han var liksom lugnare, lite mer självsäker. Det visade sig att han träffat en tjej sen nån månad.
Jag själv har gått igenom en liknande förvandling. Det var helt otroligt hur annorlunda allt blev! Jag kunde hantera motgångar på ett helt annat sätt, väldigt mycket gick mycket lättare.
Sen blev jag i vanlig ordning dumpad och återgick till mitt cp-jag.
Dom är 6 och 9 år.
Klart de ska få ha killar så småningom och skaffa egna relationer, det är väl en helt annan sak.. men när gubbar (ja för det är vad ni är när mina döttrar är lagliga) börjar snegla på töser som är 30 år yngre och tänker att "he he.. :fika ju med morsan en gång, men man ska kanske köra lite :gofika med en yngre variant"... nä fy faan du, där gick gränsen för mig för vad jag tyckte var smakligt.
Hm, hur ska jag lyckas förklara det här...
När folk säger att de visst kan leva ensamma/själva, att de inte behöver nåt förhållande utan klarar sig bra ändå, då har jag väldigt svårt att tro dom. De måste banne mig ha nån kk. Ingen vuxen människa kan klara sig år ut och år in utan sex. Det är bara att det är en sån där sak man inte ropar ut över nejden, det ses som för privat.
Om man vuxit upp med föräldrar som kunnat ge rätt sorts kärlek och närhet antar jag att man inte blir lika skriande desperat efter sånt som vuxen, men behovet måste ju finnas där. Att få beröring av en annan människa ger positiva fysiska reaktioner i kroppen (nu pratar vi inte sex, utan mer händer på huden, t ex massage).
Jag vet inte med er, men jag märker på vissa människor om de inte har nån att vara nära med. En på jobbet levde själv och han var på ett visst sätt, kan tyvärr inte förklara utan att riskera hänga ut honom.
En dag märkte jag att han faktiskt börjat bli lite annorlunda. Han var liksom lugnare, lite mer självsäker. Det visade sig att han träffat en tjej sen nån månad.
Jag själv har gått igenom en liknande förvandling. Det var helt otroligt hur annorlunda allt blev! Jag kunde hantera motgångar på ett helt annat sätt, väldigt mycket gick mycket lättare.
Sen blev jag i vanlig ordning dumpad och återgick till mitt cp-jag.
Dom är 6 och 9 år.
Klart de ska få ha killar så småningom och skaffa egna relationer, det är väl en helt annan sak.. men när gubbar (ja för det är vad ni är när mina döttrar är lagliga) börjar snegla på töser som är 30 år yngre och tänker att "he he.. :fika ju med morsan en gång, men man ska kanske köra lite :gofika med en yngre variant"... nä fy faan du, där gick gränsen för mig för vad jag tyckte var smakligt.
Tja, jag vet inte. Hade en kk ett tag, men vi gled ifrån varandra, som kk's gör. Massage kan jag få av någon kompis anytime typ... Alla är ju olika, och därför säkert också i olika stort behov av fysisk beröring. Jag är ju inte så glad för det där med fysisk beröring över huvud taget för tillfället. Jag tycker t.o.m. att det är obekvämt att få en hej/hejdåkram av kompisar. I ett förhållande är jag inte sådan, men det tar lång tid innan jag känner mig bekväm med att ligga och gosa. Jag har rätt svårt för det där fysiska faktiskt. Jag vet precis varför, men det är svårt att tänka förbi det där hindret. Rent instinktivt drar jag mig gärna undan när folk vill kramas.
Munkarna lever ett helt liv utan sex, tror inte dom är olyckliga för det
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari