Singeltråden

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Tror inte jag vill vara hemma då, när striden mellan far och dotter börjar. :lol :lol :lol Maken är ju inte den som backar direkt, inte hans dotter heller. :sissy Och han lär ha synpukter på vem som är lämplig. :gnissla Än så länge tycker dottern att drägg är just drägg. Finns gott om det i byn. Fast hon har ju inte tänkt stanna heller... :)

Det där funkar dåligt, ju mer han reagerar desto sämre blir det.

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Det där funkar dåligt, ju mer han reagerar desto sämre blir det.

Ärligt talat så är jag inte särskilt oroad. Det är en smart tjej. :)

Men man vet ju inte. Föräldrar kan inte hindra sina barn från att göra dumma saker. Jag vet. Mina föräldrar försökte lägga sig i mitt liv, och det var ju sååååååå uppskattat.... :huvet Jag vet.

Dessutom tror jag ju inte att hennes pappa försöker prata med henne. Känner jag honom rätt så lär han nog upplysa olämplig grabb om att det är hälsosamt att att vara någon annanstans. :) Variant på: jag vet var du bor :D

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
FFS! Inte konstigt ni grabbar är singlar... jisses... Shit så avtändande :zpy
Sätter ner foten direkt här: Den som tänker sig glo på mina döttrar kommer till mig diReCkt så jag kan slå ihjäl er och bunta ihop er och slänga er i kärret för att ruttna bort

Utifrån de personakter jag läst kan man rätt lätt se ett mönster. Ensam mamma på jakt efter relation asar hem något spektakel som förgriper sig på barnen, sånt har de asen örnkoll på. Hon fattar inget för han är ju sååå mycket bättre än den hon separerat från och kräket vet att använda sig av psykologiska knep för att få offren att tiga. De flesta föräldrar tror nog att de skulle kunna identifiera vad som pågår och kunna agera mot det men har på tok för ofta fel. Dessutom är skadan redan skedd när det upptäcks.

En seger för svensk familjepolitik, helt i Geijers anda.

Redan som tioåring kunde dottern lägga ner jämnåriga killar. Och hon är sin faders dotter, så hon tvekar inte. :smasha

Säger inte så mycket av vad som händer några år senare, dessvärre. Dessutom är det så många andra mekanismer och omständigheter involverat i det där. Hur lätt är det inte att droga nån?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ärligt talat så är jag inte särskilt oroad. Det är en smart tjej. :)

Men man vet ju inte. Föräldrar kan inte hindra sina barn från att göra dumma saker. Jag vet. Mina föräldrar försökte lägga sig i mitt liv, och det var ju sååååååå uppskattat.... :huvet Jag vet.

Dessutom tror jag ju inte att hennes pappa försöker prata med henne. Känner jag honom rätt så lär han nog upplysa olämplig grabb om att det är hälsosamt att att vara någon annanstans. :) Variant på: jag vet var du bor :D

Förbjuden frukt smakar bäst. Funkar lika bra som att hälla bensin på eld det där.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Nu pratar ni en massa smörja igen. Tro fan man inte kan hitta en vettig kille, ni resonerar ju helt snett.

Det finns vettiga killar, men av någon konstig anledning så blir de oftast bortvalda av er tjejer och sedan klagar ni på att rikspuckot till kille ni valde istället är en hemsking. :3freak

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Det finns vettiga killar, men av någon konstig anledning så blir de oftast bortvalda av er tjejer och sedan klagar ni på att rikspuckot till kille ni valde istället är en hemsking. :3freak

Eller att de vettiga killarna inser att de måste bli arslen för att få en tösabit.
Eller så blir de helt enkelt bittra och sedan arslen som en bieffekt av att alltid se töserna välja arslen.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r

Skriv inte "ni", när du menar "de"...

MrsZ

Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Säger inte så mycket av vad som händer några år senare, dessvärre. Dessutom är det så många andra mekanismer och omständigheter involverat i det där. Hur lätt är det inte att droga nån?

Förbjuden frukt smakar bäst. Funkar lika bra som att hälla bensin på eld det där.

Det finns mycket en mamma kan oroa sig för. Men jag väljer att tro på mina döttrar. :tummenupp Kunde jag klara mig, så kommer nog de också göra det. Ska försöka ge dem en bättre start än jag fick. Dvs. lära dem tro på sig själv och stå på egna ben.

Edit: Jag var singel så länge att mina föräldrar inte protesterade någonting, om mitt val av man. Är inte lika säker på att han hade blivit lika väl mottagen om jag kommit dragandes med honom när jag var tjugo. :) De sa inte ens något om motorcyklarna...

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Det finns mycket en mamma kan oroa sig för. Men jag väljer att tro på mina döttrar. :tummenupp Kunde jag klara mig, så kommer nog de också göra det. Ska försöka ge dem en bättre start än jag fick. Dvs. lära dem tro på sig själv och stå på egna ben.

Ja, det är det bästa sättet, lär dem kritiskt tänkande och hur man klarar sig själv. Resten är upp till de själva.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Det finns väl ändå andra saker att "tro på" än att de ska kunna slå ner sin omgivning på sin väg genom livet.

Mamma/Pappa, vem tror du inte oroar sig?

Tror inte jag fick fram min poäng riktigt. Beskrev dessutom bara ett av alla tänkbara scenarion.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Du använder tom. pluralform, du måste haft en satans otur, beklagar.

Lite felaktigt av mig förvisso, för den ena sitter som ett kolli i en rullstol och beter sig som en 5-åring. Jag vet inte vilket som är värst. Eller jo, det vet jag. Nyss beskrivna situation är långt mycket värre än att bli där, på alla sätt, och för alla berördas del.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Lite felaktigt av mig förvisso, för den ena sitter som ett kolli i en rullstol och beter sig som en 5-åring. Jag vet inte vilket som är värst. Eller jo, det vet jag. Nyss beskrivna situation är långt mycket värre än att bli där, på alla sätt, och för alla berördas del.

Jag tänkte mer på de som gjort att du tappat tilltron till killar i stort, de som gått bakom din rygg.

Men hur som... Man lär sig och blir bättre och bättre på att välja hoppas jag, men vissa - inte nödvändigtvis du - verkar attraheras av samma typ av killar hela tiden och går på ungefär samma nitar hela tiden. Detsamma gäller såklart även killar. Det där, vad man blir attraherad av hos en person, sitter nog ganska djupt rotat i de flesta.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Jag tänkte mer på de som gjort att du tappat tilltron till killar i stort, de som gått bakom din rygg.

Men hur som... Man lär sig och blir bättre och bättre på att välja hoppas jag, men vissa - inte nödvändigtvis du - verkar attraheras av samma typ av killar hela tiden och går på ungefär samma nitar hela tiden. Detsamma gäller såklart även killar. Det där, vad man blir attraherad av hos en person, sitter nog ganska djupt rotat i de flesta.

"De" är en kille, jag var 16 år när vi blev tillsammans, 18 när han var otrogen. Man vet ingenting i den åldern. Fler av mina otroligt negativa upplevelser du tycker jag ska yttra mig öppet om här?

Jag har inte tappat tilltron till killar, men med ett dödsfall och en ännu sämre upplevelse i ryggen är man kanske inte så sugen på att kasta sig in i något med någon annan. Jag måste hitta mig själv först.

MrsZ

Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Tror inte jag fick fram min poäng riktigt. Beskrev dessutom bara ett av alla tänkbara scenarion.

Nja. Ärligt taget så tror inte jag heller på att slå ner sin omgivning. Men jag tror inte heller på att stå passiv. "Hoppas på det bästa, men förbered för det värsta". Maken brukar prata om kroppsspråk. Om att vissa mer eller mindre omedvetet sänder ut signaler att det inte är värt att bråka med dem. Och det lär visst fungera. Själv hade jag inget bättre vapen än en skarp tunga. Men det räckte för att skrämma iväg både fyllon och tonårsgrabbar. Hur de nu kunde komma på tanken att följa efter en 24-åring? :va

Att veta vad man kan göra för att försvara sig på bästa sätt är inte fel, men självklart utgår jag ifrån att det inte ska behövas. Men kunskap är aldrig fel. Som tonåring testade jag judo en kortare tid. Hann inte lära mig så mycket mer än fallteknik. Men det har varit väldigt bra kunskap när jag flugit av hästar. :) Undrar om det hjälpt till när jag klotat oxå? :va

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Nja. Ärligt taget så tror inte jag heller på att slå ner sin omgivning. Men jag tror inte heller på att stå passiv. "Hoppas på det bästa, men förbered för det värsta". Maken brukar prata om kroppsspråk. Om att vissa mer eller mindre omedvetet sänder ut signaler att det inte är värt att bråka med dem. Och det lär visst fungera. Själv hade jag inget bättre vapen än en skarp tunga. Men det räckte för att skrämma iväg både fyllon och tonårsgrabbar. Hur de nu kunde komma på tanken att följa efter en 24-åring? :va

Att veta vad man kan göra för att försvara sig på bästa sätt är inte fel, men självklart utgår jag ifrån att det inte ska behövas. Men kunskap är aldrig fel. Som tonåring testade jag judo en kortare tid. Hann inte lära mig så mycket mer än fallteknik. Men det har varit väldigt bra kunskap när jag flugit av hästar. :) Undrar om det hjälpt till när jag klotat oxå? :va

Problemet med att sända ut signaler är att det slutar funka så fort alkohol finns med i bilden. Den bästa utstrålningen att sikta på är halvgalen, självsäker och lite blodstörstig. Men som sagt, så fort någon har druckit alkohol funkar det inte längre.
Och det bästa försvaret är att springa fort som faaan. Så lär töserna att ha vettiga skor. Högklackat är jättedumt. :)

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Det gäller att aldrig hamna i situationen, aldrig låta nån smyga sig på en.

Fast det är ÅAS lättare sagt än gjort.
Har hänt att folk dragit kniv bara för jag råkat stöta till dem i krogkön eller liknande.
Då är iaf inte jag särskilt kaxig oavsett träning.
Tack och lov har det gått bra hittills.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...