Singeltråden

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
FFS! Inte konstigt ni grabbar är singlar... jisses... Shit så avtändande :zpy
Sätter ner foten direkt här: Den som tänker sig glo på mina döttrar kommer till mig diReCkt så jag kan slå ihjäl er och bunta ihop er och slänga er i kärret för att ruttna bort

Hur gamla är dom? :brynad

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Sätter ner foten direkt här: Den som tänker sig glo på mina döttrar kommer till mig diReCkt så jag kan slå ihjäl er och bunta ihop er och slänga er i kärret för att ruttna bort

Vad skall du gö med mig då - jag blir jagad av småbrudar:confused: -jag jagar dom definitivt inte men dom kan få för sig och visa upp mig för morsan och farsan:rofl

Jag är äldre än farsan ibland...

tkdrille

Guest
Jag tycker det är lite feminint att inte våga vara ärlig.

Du verkar vara en aning inkonsekvent? Om verkligen du hade sagt till henne att det var ett ONS så skulle du inte ha behövt smita ut.
Och andra sidan hade du knappast fått följa med henne hem heller. Tjejer brukar sällan uppskatta ONS, då går dom hellre till sin kk. Jo, tro det eller ej men de flesta tjejer brukar ha en sån, dom är oftast bara bättre än killar på att hålla tyst om det.

Jag var mycket ärlig. Jag skrev rakt ut att ska vi ligga får de bli ons inget mer. Sen trodde den saten att jag tänkte sova över.
Så jag var 100% ärlig som alltid vid dessa farligheter. =)

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Vet inte hur gammal vare sig du eller dottern är men jag tror inte du förstod mig. Jag menar att den killen som tog din oskuld för 20 år sedan skulle kanske inte villa röra dig idag men han skulle kanske vara desto mer intresserad av din dotter.

Det är vad jag pratar om. De tjejer jag åtrådde för 20 år är inte särskilt attraktiva idag. Med några få undantag, så skulle jag ignorera dom och ragga på deras döttar idag.

Nu förutsätter jag ju även att döttrarna är myndiga.

Men det kanske bara jag som är gubbsjuk vad vet jag? Vill ni kalla mig gubbsjuk fine. Jag bryr mig föga om min diagnos så länge jag kan leva som jag vill.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Nu pratar ni en massa smörja igen. Tro fan man inte kan hitta en vettig kille, ni resonerar ju helt snett.

tkdrille

Guest
Vi ser ofta att kvinnor resonerar snett med så de är inte så konstigt att många är singlar där heller.

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS

Tips: Gör som min man. Han lär döttrarna aikido. :tummenupp Bara för säkerhets skull. :D Så kan de bunta ihop och så ihjäl på egen hand. :rofl

R5+1

Guest
Tips: Gör som min man. Han lär döttrarna aikido. :tummenupp Bara för säkerhets skull. :D Så kan de bunta ihop och så ihjäl på egen hand. :rofl

Jag vill inte döda din tro på att döttrarna ska klara sig själva mot dumma killar. Men jag tränade Aikido som barn (uppåt 12?) och det har bara med att undvika att få stryk att göra, de lär inte ut några slag alls. Träningen i sig är inte ens särskilt muskelbildande. Sätt dom på Jujistu eller Kickboxning i stället. Eller utrusta dom med kopparslägga.:smasha

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Jag vill inte döda din tro på att döttrarna ska klara sig själva mot dumma killar. Men jag tränade Aikido som barn (uppåt 12?) och det har bara med att undvika att få stryk att göra, de lär inte ut några slag alls. Träningen i sig är inte ens särskilt muskelbildande. Sätt dom på Jujistu eller Kickboxning i stället. Eller utrusta dom med kopparslägga.:smasha

En viktig sak med självförsvar är att man måste lära ut förmågan eller viljan att skada en annan människa, annars får man bara ondare. Det lärs inte ut på någon kampsport direkt. Sedan är de flesta kamsporter för uppbundna i regler och sånt. När det handlar om att försvara sig mot ett fyllo handlar det bara om att sänka honom så fort som möjligt, på vad sätt som möjligt. Eller springa så fort som möjligt. För man kan vara säker på att den/de andra inte tänker fajtas schysst...

R5+1

Guest
En viktig sak med självförsvar är att man måste lära ut förmågan eller viljan att skada en annan människa, annars får man bara ondare. Det lärs inte ut på någon kampsport direkt. Sedan är de flesta kamsporter för uppbundna i regler och sånt. När det handlar om att försvara sig mot ett fyllo handlar det bara om att sänka honom så fort som möjligt, på vad sätt som möjligt. Eller springa så fort som möjligt. För man kan vara säker på att den/de andra inte tänker fajtas schysst...
Helt riktigt!

Hörde av säker källa att Haga-mannen drog till sina offer med en sten i bakhuvet. Inte lätt att försvara sig då.
Det gäller att aldrig hamna i situationen, aldrig låta nån smyga sig på en. Jag tycker jag kan se rätt bra på långt håll om nån har intentionen att göra mig nåt, vare sig det är att fråga efter vägen eller göra mig fysiskt illa. Att vara steget före på så sätt är min enda räddning då jag har varken styrka, kroppsmassa, kunskaper eller kondis nog att fly eller illa fäkta. Jag behöver marginalen liksom.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Helt riktigt!

Hörde av säker källa att Haga-mannen drog till sina offer med en sten i bakhuvet. Inte lätt att försvara sig då.
Det gäller att aldrig hamna i situationen, aldrig låta nån smyga sig på en. Jag tycker jag kan se rätt bra på långt håll om nån har intentionen att göra mig nåt, vare sig det är att fråga efter vägen eller göra mig fysiskt illa. Att vara steget före på så sätt är min enda räddning då jag har varken styrka, kroppsmassa, kunskaper eller kondis nog att fly eller illa fäkta. Jag behöver marginalen liksom.

Bra val. :)
Nackdelen med de där som smyger sig på en är att det är helt sanslöst lätt att smyga sig på någon som dryckit sprit. Testa att vara nykter och börja smyga dig på fulla människor. :)

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Jag slår som en kärring men springer som en Kenyan.

Så jag har aldrig fått stryk. :)

MrsZ

Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS

Haha! De går inte på organiserad träning. Sån finns inte i den här byn. Det är deras far som lär dem vad som är effektivt! Han lär ut självförsvar, inte hur man tävlar i kampsport. Eftersom det inte finns aikido i byn, så har han själv fått gå över till MMA.

Redan som tioåring kunde dottern lägga ner jämnåriga killar. Och hon är sin faders dotter, så hon tvekar inte. :smasha
Det finns tydligen två sorters aikido. En 'snäll', och så den sorten som min man höll på med när han bodde i fjollträsk. Den är visst inte så vanlig. :va

Ja hoppas verkligen att ALLA döttrar kan klara sig själv mot dumma killar. För föräldrar kan inte finns där alltid. Den dagen de flyttar ska de kunna stå på egna ben. Som förälder får man bara ge dem bästa möjliga verktyg till att fixa det. :krama

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Haha! De går inte på organiserad träning. Sån finns inte i den här byn. Det är deras far som lär dem vad som är effektivt! Han lär ut självförsvar, inte hur man tävlar i kampsport. Eftersom det inte finns aikido i byn, så har han själv fått gå över till MMA.

Redan som tioåring kunde dottern lägga ner jämnåriga killar. Och hon är sin faders dotter, så hon tvekar inte. :smasha
Det finns tydligen två sorters aikido. En 'snäll', och så den sorten som min man höll på med när han bodde i fjollträsk. Den är visst inte så vanlig. :va

Ja hoppas verkligen att ALLA döttrar kan klara sig själv mot dumma killar. För föräldrar kan inte finns där alltid. Den dagen de flyttar ska de kunna stå på egna ben. Som förälder får man bara ge dem bästa möjliga verktyg till att fixa det. :krama

Vänta bara tills döttrarna börjar släpa hem drägg och farliga killar för det är sådana som de blir sååå kääära i, då hjälper det inte hur mycket kampsport de än har tränat. :7peta

MrsZ

Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Vänta bara tills döttrarna börjar släpa hem drägg och farliga killar för det är sådana som de blir sååå kääära i, då hjälper det inte hur mycket kampsport de än har tränat. :7peta

Tror inte jag vill vara hemma då, när striden mellan far och dotter börjar. :lol :lol :lol Maken är ju inte den som backar direkt, inte hans dotter heller. :sissy Och han lär ha synpukter på vem som är lämplig. :gnissla Än så länge tycker dottern att drägg är just drägg. Finns gott om det i byn. Fast hon har ju inte tänkt stanna heller... :)

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...