Singeltråden

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Ser ut att bli pissväder enligt alla prognoser.. men OM det mot all förmodan inte blir så så är jag på iaf. Drygt 10 grader och mulet kan vara bästa det vi får den här sommarn :)

Måste orka skruva ihop hojen bara.. står med lös tank och elektroniken urriven under sadeln just nu.. För självklart ska ett blinkersrelä monteras UNDER datorn halvt under sadeln och sladden till bakbromsljuset kan inte ha en vanlig lätt åtkomlig kontakt utan ska försvinna in under tanken..

Dags för besiktning, så rev ur det i dag, blev trött och gick upp och sov en timme istället :lol

edit: varför göra något av ovanstående under de 8 månaderna man inte kör när man kan vänta tills 15 dagar innan man får körförbud? :mattias

Det är helt normalt. Skjut upp det du kan tokstressmecka med någon annan dag. :fakta

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Hoj
Ja
Ser ut att bli pissväder enligt alla prognoser.. men OM det mot all förmodan inte blir så så är jag på iaf. Drygt 10 grader och mulet kan vara bästa det vi får den här sommarn :)

Måste orka skruva ihop hojen bara.. står med lös tank och elektroniken urriven under sadeln just nu.. För självklart ska ett blinkersrelä monteras UNDER datorn halvt under sadeln och sladden till bakbromsljuset kan inte ha en vanlig lätt åtkomlig kontakt utan ska försvinna in under tanken..

Dags för besiktning, så rev ur det i dag, blev trött och gick upp och sov en timme istället :lol

edit: varför göra något av ovanstående under de 8 månaderna man inte kör när man kan vänta tills 15 dagar innan man får körförbud? :mattias

Det är nackdelen med att vara senbuddist, alltså att göra allt sen. Jag är lite expert på det.:)

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det är helt normalt. Skjut upp det du kan tokstressmecka med någon annan dag. :fakta

Natten före bokad besiktning brukar vara praxis.

Gärna motorbyte, totalrenovering av bromssystem eller liknande.

Värsta jag vart med om var nog en omlackering av en bil kvällen innan besiktning.
Var lite klibbigt, men den gick igenom iaf. :tummenupp

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09

Dags för besiktning, så rev ur det i dag, blev trött och gick upp och fappa en timme istället :lol

Sluta grina :mad:

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Tränar du inför Vätternrundan?

Japp. :) Startar kvart i sex på morgonen sisådär, premiär...kört LL (Engelbrekt av bara farten) och Vasaloppet, "bara" VR och plaska lite i Vanån kvar.

Har massor av cykelmil i kroppen, men av vissa anledningar har drivet mattats lite efter vasaloppet, men det tar sig...plågade mig lite i terrängspåret i förrgår (kan knappt gå idag :crash ), och skall ut på långrunda på racern imorgon är planen.

Last edited:

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Klart grabben skall ha en macka på rosen idag. Är nog där runt 2-blecket, ser ut att bli en lagom onödigt lång väg dit med. :crash

Jag rullar ner och dyker upp där vid 14. Ser ut som att det ska molna på i em. men inget regn, så jag kan ta en repa. Kör en sväng på Bulten, jag kanske mellanlandar i fotokurvan på vägen ner.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Fifan, blev ju en bra dag det här! Mycket bättre väder än utlovat!

Och precis när första sällskapet började packa ihop och bege sig från fikat så dök nästa sällskap i form av Jerry m fl upp. Så det blev långfika! Passade mig perfekt, så slapp man frysa. :mattias

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Trevligt satan, som på beställning. :) Tänkte mygla in dig på vår resurskörning på Gröndal, återkommer i det ärendet.... :crash Fikat var bättre än körningen idag (bortsett från lite grymma vägar runt Björsund mellan Etuna-Stränkan).

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
You're doing it wrong. :fakta

..om det är något jag kan, så är det att spaka hoj så det blir kul. :crash Men kallt väder och duccebowling mellan tallarna på bulten dämpade det lite (hoppas det gick bra med liraren).

Så till fikandets försvar, hallå, fika med Peter. Kan bara bli succé! :fakta

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
..om det är något jag kan, så är det att spaka hoj så det blir kul. :crash Men kallt väder och duccebowling mellan tallarna på bulten dämpade det lite (hoppas det gick bra med liraren).

Så till fikandets försvar, hallå, fika med Peter. Kan bara bli succé! :fakta

Ska du oxå börja sukta efter hans axlar nu?

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy