Några bra tips på hur man fördröjer åldrandet? Dejta är kul, men när det övergår från att hitta någon att ha kul med till någon att bilda familj med så känns det mer som en rekryteringsprocess...
Det där förstår jag mig inte på, man vill väl inte bilda familj med någon man inte har kul med, oavsett? Inte konstigt om många går isär när de har små barn om de inte längre träffar nån som de sen vill ha barn med, utan träffar nån att skaffa barn med...
The Fountain of youth har jag hört ska vara ett säkert kort annars!
Självklart vill man ha både och, men man kanske inte lägger lika mycket vikt på fertilitet när man dejtar i 20-årsåldern. När man är 35+ vill man heller inte slösa bort tid med att lära känna någon för att sedan bli besviken.
Kanske jag som börjar känna mig stressad av åldern bara...
Jo visst, det kan jag förstå, men jag tror ju som sagt inte att det är en fördel att ha fokus på den biten vid dejtande. Barn går väl alltid att skaffa sig på ett eller annat sätt, även om det inte blir biologiska, så känns väl vettigare att försöka hitta nån att dela livet med än nån som kan få barn inom en snar framtid.
Sen kan väl jag ha svårt att se att det skulle vara "slöseri med tid" att lära känna någon, att stressa fram något lär väl inte vara optimalt om man vill ha en familj och inte bara ett barn.
Sant. Det är det som är det svåra. Träffat massor av kvinnor som är kul att umgås med, men som inte vore mycket till förälder och vice versa. Sen blir man väl mer och mer kräsen för varje person man träffar...
Det där förstår jag mig inte på, man vill väl inte bilda familj med någon man inte har kul med, oavsett? Inte konstigt om många går isär när de har små barn om de inte längre träffar nån som de sen vill ha barn med, utan träffar nån att skaffa barn med...
The Fountain of youth har jag hört ska vara ett säkert kort annars!
Är inte risken att bli singel för evigt om alla kriterier ska uppfyllas...?
Sen kan olika personer ha olika kriterier högst upp på listan.
Någon har kul, någon pålitlig , någon ekonomiskt stabil, någon sexlust, fertil, frisk, snygg, samma land, vill ha barn, vill inte.. and the list goes on
Varför sedan folk går isär är ju lika komplext.. Singlar som varit etablerade som par kanske fokuserat mer på uppnå egen "lust" än hantera delad "nöd" ?
Vore intressant att veta hur trender ser ut över generationer... gissar ( utan att veta något) att senare generationer prioriterar jag före vi i högre utsträckning tex ?
Vafalls? En seriös diskussion? I Singeltråden? Fyyy er!
Allt hade varit lättare om folk inte vore så kräsna och inte hade så mkt krav.
Tyst nu, när de för en gångs skull håller sig till topic...
Tror du att du ska få några tips?
Alla vill ha tips
Jag slipper helst. Det är roligare att göra bort sig.
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari