Singeltråden

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag tror du behöver byta umgänge. Du drar så många konstiga slutsatser av saker folk runtomkring dig gör.
Det betyder att du har mycket konstigt folk runtomkring dig :fakta

Säger bara att det är så jag tror att det ligger till, baserar det bara på egna observationer och det kan mycket väl vara fel. Men utifrån vad jag själv sett och upplevt så tror jag (tyvärr) inte att det är helt far off :)

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Säger bara att det är så jag tror att det ligger till, baserar det bara på egna observationer och det kan mycket väl vara fel. Men utifrån vad jag själv sett och upplevt så tror jag (tyvärr) inte att det är helt far off :)

Det kanske är så att dejtingvärlden på internet är skev. Jag har aldrig besökt den och efter vad jag hör verkar den inte så lockande :död

Alla är olika, men om man låter utseendet styra får man oftast en hel del dåliga egenskaper på köpet man får lära sig gilla. Där ytan är viktigast får insidan stå tillbaka. Då kan man inte komma sen och beklaga sig över att partnern är ytlig och ständigt söker bekräftelse från andra.

Sen blir folk över 40, gamla och grå, och ska laga sig med botox, fettsugning och silikon :zpy

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag har inte märkt samma trend, men jag kanske inte befinner mig på rätt ställe för det heller. Av vilka i samhället är det accepterat/inte accepterat som du beskriver det? Hos dig är det ju uppenbarligen inte det, är det accepterat av majoriteten av övriga män i samhället?

Jag ser snarare båda saker hos båda könen, skulle säga att det har mer med vett att göra än nåt annat. De flesta har väl utseendemässiga preferenser, men jag har inte mycket till övers för de som känner ett behov av att trycka upp det i personens ansikte, att dess utseende inte stämmer överens med hans/hennes preferenser. Det oavsett kön på personen i fråga.

Jag märkte främst av det när jag var aktiv på datingsidor, men visst har jag hört talas om det på andra håll också. Man får kontakt med någon som verkar trevlig, får tillgång till hennes privata bilder (ofta inte tagna ur riktigt fullt så smickrande vinklar som de offentliga) och känner direkt att "nja... Hon är trevlig och så, men det här var ju inte riktigt vad det såg ut att vara på hennes andra bilder... Inte min typ helt enkelt, tyvärr". Man försöker säga det på ett så trevligt sätt som möjligt, men man vill ju ändå få fram andemeningen att "tyvärr, du är trevlig men jag är inte attraherad av dig rent utseendemässigt så något annat än en vänskaplig relation tror jag inte kommer funka". Slutade i nio fall av 10 med att man blev idiotförklarad och utdömd som utseendefixerad mansgris som inte bryr sig om personligheter. Självklart är personligheten viktigast, men den uppväger tyvärr inte vilket utseende som helst. Inte för mig iallafall. Men det har jag fått höra både en och två gånger att det minsann inte är ok :) Medan kvinnor kan skriva hela rader av fysiska krav rakt i profilen, "uppfyller du inte det här och det här och det här och det här behöver du inte höra av dig till mig"...

Jag tycker att utseendemässiga krav är realistiskt. Är man inte fysiskt attraherad av sin partner så bådar det för ett lagom dysfunktionellt förhållande. För mig får kvinnor gärna ha krav, uppfyller jag inte hennes krav lär hon ju inte gå igång på mig och hur kul vore det om min partner inte gjorde det? Jag tror att i en relation så vinner båda på att vara fysiskt attraherade av varandra helt enkelt.

Däremot blir jag lite bitter när folk talar om för mig att jag inte får ha några krav bara för att jag är man :)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Det kanske är så att dejtingvärlden på internet är skev. Jag har aldrig besökt den och efter vad jag hör verkar den inte så lockande :död

Alla är olika, men om man låter utseendet styra får man oftast en hel del dåliga egenskaper på köpet man får lära sig gilla. Där ytan är viktigast får insidan stå tillbaka. Då kan man inte komma sen och beklaga sig över att partnern är ytlig och ständigt söker bekräftelse från andra.

Sen blir folk över 40, gamla och grå, och ska laga sig med botox, fettsugning och silikon :zpy

Antagligen, men den representerar ju ändå en del av verkligheten... Finns ju människor bakom skärmarna och åsikterna :)

Jag tycker att konceptet är bra. Det känns mer realistiskt att prata och bilda sig en ordentlig uppfattning om folk innan man börjar dejta så idén bakom nätdejting som sådan tycker jag är bra. Sen finns det ju såklart nackdelar också...

Håller med, och jag är verkligen inte särskilt utseendefixerad (tycker jag själv iallafall, men det är väl relativt antar jag). Men visst spelar det en liten roll :)

Last edited:

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Jag märkte främst av det när jag var aktiv på datingsidor, men visst har jag hört talas om det på andra håll också. Man får kontakt med någon som verkar trevlig, får tillgång till hennes privata bilder (ofta inte tagna ur riktigt fullt så smickrande vinklar som de offentliga) och känner direkt att "nja... Hon är trevlig och så, men det här var ju inte riktigt vad det såg ut att vara på hennes andra bilder... Inte min typ helt enkelt, tyvärr". Man försöker säga det på ett så trevligt sätt som möjligt, men man vill ju ändå få fram andemeningen att "tyvärr, du är trevlig men jag är inte attraherad av dig rent utseendemässigt så något annat än en vänskaplig relation tror jag inte kommer funka". Slutade i nio fall av 10 med att man blev idiotförklarad och utdömd som utseendefixerad mansgris som inte bryr sig om personligheter. Självklart är personligheten viktigast, men den uppväger tyvärr inte vilket utseende som helst. Inte för mig iallafall. Men det har jag fått höra både en och två gånger att det minsann inte är ok :) Medan kvinnor kan skriva hela rader av fysiska krav rakt i profilen, "uppfyller du inte det här och det här och det här och det här behöver du inte höra av dig till mig"...

Jag tycker att utseendemässiga krav är realistiskt. Är man inte fysiskt attraherad av sin partner så bådar det för ett lagom dysfunktionellt förhållande. För mig får kvinnor gärna ha krav, uppfyller jag inte hennes krav lär hon ju inte gå igång på mig och hur kul vore det om min partner inte gjorde det? Jag tror att i en relation så vinner båda på att vara fysiskt attraherade av varandra helt enkelt.

Däremot blir jag lite bitter när folk talar om för mig att jag inte får ha några krav bara för att jag är man :)

Tjejerna med den typen av profil får nog ett och annat upprört meddelande också :)
Det är ju bara det att du inte ser dom, precis som dom inte ser meddelanden där du blir kallad mansgris.

Det verkar korkat att lägga upp snyggprofilbilder som inte stämmer med verkligheten, men det är ju å andra sidan välkänt att det är så folk gör.

Vad har du för profilbild på dejtingsidor? :brynad:hihi

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning

Och du tycker då att de personerna är representativa för det kvinnliga könet, inte att det är enstaka idioter, som du antagligen tycker att det är när män beter sig på liknande sätt?

Täppas

Guest
Är det allra viktigaste att du får föröka dig?
Det finns en hel del barn i vårt avlånga land som behöver vuxna, stabila individer i sitt liv.

En vild tanke... går de båda punkterna att förena eller är det antingen eller ?
Det kanske till och med vore den optimala lösningen om man ändå kliver ur lådan när man tänker ?

Täppas

Guest
Jag tror du behöver byta umgänge. Du drar så många konstiga slutsatser av saker folk runtomkring dig gör.
Det betyder att du har mycket konstigt folk runtomkring dig :fakta

Byta umgänge...byta stad...byta planet... beror på hur många som uppvisar det beskrivna beteendet...
Kan också också vara så att du har ett filter framför ögonen som Bushido inte har och därmed ser andra saker ?

Perspektiv kan vara skillnaden hur samma sak uppfattas...

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
En vild tanke... går de båda punkterna att förena eller är det antingen eller ?
Det kanske till och med vore den optimala lösningen om man ändå kliver ur lådan när man tänker ?

Det ena utesluter inte det andra. Det kräver heller inte närvaron av det ena att göra det andra.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Och du tycker då att de personerna är representativa för det kvinnliga könet, inte att det är enstaka idioter, som du antagligen tycker att det är när män beter sig på liknande sätt?

Det har jag väl inte sagt? Jag sa bara att jag tycker mig märka en trend. Och jag tycker det är lite skrämmande att samma typ av beteende upprepas så ofta som jag personligen upplevt det. Men visst, det är ju bara statistik. Säger egentligen inte så mycket. Men jag medger att det faktum att det förekommer såpass frekvent färgar mig och mina tankar om hur saker och ting förhåller sig. Men som jag sa, jag tycker mig märka en trend och jag baserar den bara på egna erfarenheter. Jag hoppas verkligen att det är representativt i en mindre utsträckning än vad jag statistiskt upplevt :)

Sen tycker jag att man får skilja på könsnormativt beteende och på könsnormativ samhällelig syn. Det är en sak att säga att "alla män gör si eller så", det är en annan att säga "alla män behandlas si eller så". Just i det här fallet säger jag ingenting om att alla kvinnor gör på ett visst sätt, däremot vill jag nog påstå att de kvinnor som gör på ett visst sätt tas emot av samhället på ett annat sätt än vad en man som hade gjort samma sak hade gjort. Jag tycker att det är rätt stor skillnad på de två :)

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Tjejerna med den typen av profil får nog ett och annat upprört meddelande också :)
Det är ju bara det att du inte ser dom, precis som dom inte ser meddelanden där du blir kallad mansgris.

Det verkar korkat att lägga upp snyggprofilbilder som inte stämmer med verkligheten, men det är ju å andra sidan välkänt att det är så folk gör.

Vad har du för profilbild på dejtingsidor? :brynad:hihi

Kanske. Man kan ju hoppas.

Jepp, och jepp :)

Skulle du allt bra gärna vilja veta :brynad Ingen alls just nu då jag inte är aktiv på någon sån sida :D När jag var det hade jag en helt vanlig oredigerad porträttbild tagen med bra belysning, och i mitt galleri en helkroppsbild samt någon bild som representerade mina intressen och fritidsaktiviteter :)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Kan också också vara så att du har ett filter framför ögonen som Bushido inte har och därmed ser andra saker ?

Hon är kvinna, jag är man. Klart vi ser olika saker :D

Åhnej, nu blev jag nog sådär sexistisk igen. Fy på mig :gnissla :hihi

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Byta umgänge...byta stad...byta planet... beror på hur många som uppvisar det beskrivna beteendet...

Perspektiv kan vara skillnaden hur samma sak uppfattas...

Kan vara Busken som har ett filter framför ögonen som gör att han inte ser skogen för alla träd :rofl

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Schusch Shipoopi! :lol

Schusch RuPaul. :brynad

Massa text.........för jag har aldrig stött på en människa som på allvar haft en punktlista och gått efter den vid dejtande. Vad jag vet i alla fall.

Jag har stött på flera.

Tro mej, det är oerhört vanligt.
Killar håller gärna kravlistan i skallen.
Tjejer skriver den direkt i profilen.

1. Boobs

2. Tatas

3. Tuber

Man kan jämföra med tidigare partner för att se vad man inte vill ha :fakta :hihi

Amen to that

Jag har inte märkt samma trend, men jag kanske inte befinner mig på rätt ställe för det heller. Av vilka i samhället är det accepterat/inte accepterat som du beskriver det? Hos dig är det ju uppenbarligen inte det, är det accepterat av majoriteten av övriga män i samhället?

Jag ser snarare båda saker hos båda könen, skulle säga att det har mer med vett att göra än nåt annat. De flesta har väl utseendemässiga preferenser, men jag har inte mycket till övers för de som känner ett behov av att trycka upp det i personens ansikte, att dess utseende inte stämmer överens med hans/hennes preferenser. Det oavsett kön på personen i fråga.

Du umgås ju bara med isländare :brynad

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...