Singeltråden

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
:hej I'm Back.
Jag har ju tagit en liten paus från SH på cirka två månader. men nu är jag tillbaka på banan igen.
Har hållt på med mina hojar och så har jag tagit Licens för Classic racing och i går så körde jag min första bandag på Gelleråsen:)

Fifan va kul det är att köra på bana:banana:banana:banana:banana:banana

Roligt roligt! :tummenupp Jag ska gå licenskursen den 10 maj. Det är fan snart. :)


Grattis på födelsedagen till alla två (det var väl bara 2?) som fyller år idag! :banana

På tal om annat... Sitter på blocket och kollar lite efter någon bra gathoj, under 20000 kr. Fastnar hela tiden på sporthojarna, men jag ska INTE ha en sporthoj eftersom de är så jävla obekväma. Kollat lite på monster, sv650, triumph speed/street triple och liknande. Behöver inte vara någon värstingmotor, men heller ingen 250. Ingen offroadare eftersom jag då måste ha med mig en stege. Så shooooooot, ge mig tips! :D
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Du är väl typ i min längd? KTM 690 är guld o gör inget om man inte når ner helt. :hihi

En sådan får man väl knappast för under 20k? ;)
Har sett sådana IRL, ser JÄTTEHÖGA ut! Når du ens ner med en fot utan att ha knävecket över sadeln? :p
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Roligt roligt! :tummenupp Jag ska gå licenskursen den 10 maj. Det är fan snart. :)


Grattis på födelsedagen till alla två (det var väl bara 2?) som fyller år idag! :banana

På tal om annat... Sitter på blocket och kollar lite efter någon bra gathoj, under 20000 kr. Fastnar hela tiden på sporthojarna, men jag ska INTE ha en sporthoj eftersom de är så jävla obekväma. Kollat lite på monster, sv650, triumph speed/street triple och liknande. Behöver inte vara någon värstingmotor, men heller ingen 250. Ingen offroadare eftersom jag då måste ha med mig en stege. Så shooooooot, ge mig tips! :D

SV:n är nog nice..

Funderar lite på en sån själv som pendlingshoj, dock verkar nakna modellen lite halvt ovanlig.. Och den med halvkåpa är för ful.

Kolla äldre Honda Hornet eller äldre Fazer eller liknande.. Äldre Ducati Monster kanske oxå kan va nåt..
Men budgeten kanske spricker på alla de där.. Under 20k så känns offroadmodellerna/motarder lättast att få tag på.. Nån gammal XT kanske?

(Jag funderar på typ en ER6:a eller så som man vet är lätta och smidiga samt hyfsat poppis så att det går att sälja den sen. Känns trist att köpa nån "unik" hoj som inte går att bli av med).
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Roligt roligt! :tummenupp Jag ska gå licenskursen den 10 maj. Det är fan snart. :)


Grattis på födelsedagen till alla två (det var väl bara 2?) som fyller år idag! :banana

På tal om annat... Sitter på blocket och kollar lite efter någon bra gathoj, under 20000 kr. Fastnar hela tiden på sporthojarna, men jag ska INTE ha en sporthoj eftersom de är så jävla obekväma. Kollat lite på monster, sv650, triumph speed/street triple och liknande. Behöver inte vara någon värstingmotor, men heller ingen 250. Ingen offroadare eftersom jag då måste ha med mig en stege. Så shooooooot, ge mig tips! :D

Glidare? :)
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Ingen glidare, det ska gå att köra lite halvinspirerat ;)

Hornet är ju ett alternativ, likaså Fazer. Offroad går ju bara inte, det finns inte en chans i världen att jag når ner... :) Finns en hel del SV för under 20. Det kan ju inte vara så svårt att plocka av framkåpan och styret på en sådan, och ersätta med något fatbar-liknande styre och någon annan lampa?
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ingen glidare, det ska gå att köra lite halvinspirerat ;)

Hornet är ju ett alternativ, likaså Fazer. Offroad går ju bara inte, det finns inte en chans i världen att jag når ner... :) Finns en hel del SV för under 20. Det kan ju inte vara så svårt att plocka av framkåpan och styret på en sådan, och ersätta med något fatbar-liknande styre och någon annan lampa?

Tänkte på det du sa om att nå ner med fötterna och att sitta bekvämt, isåfall är ju glidare kalas :banana Men är det inte en sengångare man är inspirerad av så går det kanske bort pga körtempoaspekten :D
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Tänkte på det du sa om att nå ner med fötterna och att sitta bekvämt, isåfall är ju glidare kalas :banana Men är det inte en sengångare man är inspirerad av så går det kanske bort pga körtempoaspekten :D

Ja rent körställningsmässigt passar det ju, men jag vet ju hur jag funkar. Jag klarar inte av att bara glida rundor i sakta mak och se mig omkring. Till det har jag ju Saabajäveln.. ;) Men hojen för gatåka behöver klara lite inspirerad körning utan att balla ur.. :)
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Ja rent körställningsmässigt passar det ju, men jag vet ju hur jag funkar. Jag klarar inte av att bara glida rundor i sakta mak och se mig omkring. Till det har jag ju Saabajäveln.. ;) Men hojen för gatåka behöver klara lite inspirerad körning utan att balla ur.. :)

JAg har kört inspirerat med lilla mors Honda Shadow, tror det är en 600. Det är dock inte lättgjort och blir ett medel träningspass på gymmet typ :rofl:rofl

Kan du hitta ett gammalt Monster så är det en lekfull typ :D
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Varför? Uppe i svinottan en ledig dag...för att cykla I SPANDEX (hörde du det VBK :hihi ).
Dum i huvudet nå' jääääävulskt. :huvet
 

Täppas

Guest
Varför? Uppe i svinottan en ledig dag...för att cykla I SPANDEX (hörde du det VBK :hihi ).
Dum i huvudet nå' jääääävulskt. :huvet

Hatar spandex jonen som ockuperar vägar, blockerar fik längs fina vägar och som tror världen snurrar runt dom...

De övriga spandexjonen har jag inget emot ;-)
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Ja rent körställningsmässigt passar det ju, men jag vet ju hur jag funkar. Jag klarar inte av att bara glida rundor i sakta mak och se mig omkring. Till det har jag ju Saabajäveln.. ;) Men hojen för gatåka behöver klara lite inspirerad körning utan att balla ur.. :)

GSX600F? Jag vet en billig. :)
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top