Singeltråden

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Vilket jäkla väder vi fått!

15 grader och sol redan vid 9..

Så solbränt brun och fin jag ska bli :banana

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Helt OT, men vilken fin avatar du har.:tummenupp

Tack :hihi

En sådan får man väl knappast för under 20k? ;)
Har sett sådana IRL, ser JÄTTEHÖGA ut! Når du ens ner med en fot utan att ha knävecket över sadeln? :p

Just ja det var ju det där med 20k. :crash

Höhö jo den är ganska hög, men man kan sänka dom...vilket jag inte gjort.
Jag når ner med ena tåspetsen. :hihi

Vilket jäkla väder vi fått!

15 grader och sol redan vid 9..

Så blekfet rosa och tjock jag ska bli :banana

Aha mhm aha

waldorf

Singel och sökande
Gick med
2 Jun 2012
Hoj
Honda CB500 1998
Det är ju något fel på stockholmare, varenda hoj jag sett ute på soliga dagar har varit FjÅligA glidare... Vars är alla nakenhojar, sport, offroad, osv?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Roligt roligt! :tummenupp Jag ska gå licenskursen den 10 maj. Det är fan snart. :)

Grattis på födelsedagen till alla två (det var väl bara 2?) som fyller år idag! :banana

På tal om annat... Sitter på blocket och kollar lite efter någon bra gathoj, under 20000 kr. Fastnar hela tiden på sporthojarna, men jag ska INTE ha en sporthoj eftersom de är så jävla obekväma. Kollat lite på monster, sv650, triumph speed/street triple och liknande. Behöver inte vara någon värstingmotor, men heller ingen 250. Ingen offroadare eftersom jag då måste ha med mig en stege. Så shooooooot, ge mig tips! :D

Vad är bekymret att åka gata med hojen du har? Skall det bli banhoj 24/7 eller är det _bara_ körställningen?

Jag tänker att en äldre sporthoj, '90-tal före R1'an kom ut är betydligt bekvämare, med mindre benvinkel stor mjuk sadel och högre styre. Och så vidare.

Min gamla ZX9a tex är ju nästans touringhoj, men utan att ha kört en bandit är jag alldeles övertygad om att den går att köra betydligt mer inspirerat. Riktiga bromsar, riktig fjädring, och förstås lite granna mer motor.

Och en zx9, men om du vill skruva lite mindre, kanske en thunderace/gammelgixxer eller liknande måste du ju få lös för 20papp?

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Vad är bekymret att åka gata med hojen du har? Skall det bli banhoj 24/7 eller är det _bara_ körställningen?

Jag tänker att en äldre sporthoj, '90-tal före R1'an kom ut är betydligt bekvämare, med mindre benvinkel stor mjuk sadel och högre styre. Och så vidare.

Min gamla ZX9a tex är ju nästans touringhoj, men utan att ha kört en bandit är jag alldeles övertygad om att den går att köra betydligt mer inspirerat. Riktiga bromsar, riktig fjädring, och förstås lite granna mer motor.

Och en zx9, men om du vill skruva lite mindre, kanske en thunderace/gammelgixxer eller liknande måste du ju få lös för 20papp?

Det är både och, dels ska hojen bli enbart banhoj och dels klarar inte min rygg av sporthoj på gata riktigt. På bana hoppar man ju rundor på hojen och är väldigt aktiv, men på gata sitter man mest rätt upp och ner, och eftersom jag pajade ryggen och nacken duktigt för många år sedan står kroppen inte pall för den sittställningen någon längre stund. Jag kan t.ex. inte köra i samhälle i mer än någon minut innan det gör så ont att det svartnar för ögonen. Så jag behöver helt enkelt något annat.
Kan tänka mig att köpa någon ful, äldre sporthoj, klä av den och byta styre iofs. Alltför gammal får den inte vara, är fjädring och bromsar kass kan jag lika gärna ha en glidare. Det finns en del typ zx9r och gsxr750/600 som är rätt billiga, så det är ju förstås ett alternativ. Men jag tänker att försäkringen gärna får vara skitbillig, och då är det ju bättre med typ hornet/monster eller liknande.

- - - Updated - - -

GSX600F? Jag vet en billig. :)

Jag ska ju inte shoppa förrän till vintern/nästa vår... ;) Vill bara ha lite koll på vad jag ska leta efter. :)

- - - Updated - - -

Jag ska ju inte shoppa förrän till vintern/nästa vår... ;) Vill bara ha lite koll på vad jag ska leta efter. :)

- - - Updated - - -

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Ingen glidare, det ska gå att köra lite halvinspirerat ;)

Hornet är ju ett alternativ, likaså Fazer. Offroad går ju bara inte, det finns inte en chans i världen att jag når ner... :) Finns en hel del SV för under 20. Det kan ju inte vara så svårt att plocka av framkåpan och styret på en sådan, och ersätta med något fatbar-liknande styre och någon annan lampa?

Nej, det kan det inte.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Det är både och, dels ska hojen bli enbart banhoj och dels klarar inte min rygg av sporthoj på gata riktigt. På bana hoppar man ju rundor på hojen och är väldigt aktiv, men på gata sitter man mest rätt upp och ner, och eftersom jag pajade ryggen och nacken duktigt för många år sedan står kroppen inte pall för den sittställningen någon längre stund. Jag kan t.ex. inte köra i samhälle i mer än någon minut innan det gör så ont att det svartnar för ögonen. Så jag behöver helt enkelt något annat.
Kan tänka mig att köpa någon ful, äldre sporthoj, klä av den och byta styre iofs. Alltför gammal får den inte vara, är fjädring och bromsar kass kan jag lika gärna ha en glidare. Det finns en del typ zx9r och gsxr750/600 som är rätt billiga, så det är ju förstås ett alternativ. Men jag tänker att försäkringen gärna får vara skitbillig, och då är det ju bättre med typ hornet/monster eller liknande.

Nå som sagt, helt säker på att bromsar och fjädring hänger med bättre på min cykel än på små nakenhojar typ bandit. Självklart kan den inte jämföras med en NY sporthoj, även om jag misstänker att det beror mer på vikten än på själva fjädringen, men när jag kör på gata är det absolut inte hojen som är begränsningen, både vägen och mitt mod sätter stop lååångt innan motorcykeln.

Mest jämförbara hojen jag kört till en billig naken är en '03ans ER-5:a, och den är rent av läskig att köra, vinglig, svampig, gungig, nästans inga bromsar alls, osv. Trots att den hojen är i princip nyskick. (rullat runt 1500mil)

Försäkringen är väl kanske en annan femma. :)

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Hatar spandex jonen som ockuperar vägar, blockerar fik längs fina vägar och som tror världen snurrar runt dom...

Lite som motorcyklister då? :hihi

Idag var det några hundra spandexklädda svettocyklister ute på västmanländska vägar, 13 mil i strålande sol...solskyddskräm hade varit bra. Jätte-bra.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tänkte på det du sa om att nå ner med fötterna och att sitta bekvämt, isåfall är ju glidare kalas :banana Men är det inte en sengångare man är inspirerad av så går det kanske bort pga körtempoaspekten :D

Köra aktivt med HD ja. :)

Råkade ut för en par gubbar på hd idag när jag var ute och åkte. De rusade sina motorer vid rödljusen och det smattrade i deras öppna pipor, brände gummi och hejjade på varann när de drog iväg så det ekade mellan husen.
Och ja, jag saknade ju några hundra kubik mot dem, så att så länge vägen var rak var det ju lite halvknepigt att hänga med nästan, men så fort vägen började svänga i lite kurvor så blev de ju omkörda och bortkomna så det bara visslade om saken.
Roliga var ju att jag satt i Fiat dieseln. :hihi

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Idag har det varit 20 grader och jag har suttit instängd i en bil 40 mil.. Och i morgon har jag blivit övertalad att följa med på någon "matrunda" med provsmakningar på lokala gårdar, både mat öl och vin. Trevligt iofs, men jag vill ju köra hoj... Ska se till att testa massa vin och öl bara för det.. :fyllisar

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Idag har det varit 20 grader och jag har suttit instängd i en bil 40 mil.. Och i morgon har jag blivit övertalad att följa med på någon "matrunda" med provsmakningar på lokala gårdar, både mat öl och vin. Trevligt iofs, men jag vill ju köra hoj... Ska se till att testa massa vin och öl bara för det.. :fyllisar

Gasa hoj först, sen öla. :fakta

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Mmm. Öl &hockey nu. Jobb & hoj imorgon. :banana

Hockey? Jaa... varit ute på Österlen och kört idag i jobbet, och där går ingen jävla radiokanal in, förutom p3 och p4. Bara en massa tjat om någon sjukt ointressant match.. ;)

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Öl....mmmm....tur man slipper den här helgen, inbokat överdrivet tidiga mornar i skinnställ både lör/sön. :huvet

Sent from my iPhone using Tapatalk

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Imorgon ska jag besiktiga min hoj så håll tummarna för mig. Kommer lacka om DB-killern inte räcker.
Här på gatan nedanför körs så mycket gubbhojar med ljud som väcker hela kvarteret så fan ta dom om dom ska jävlas. Då ska jag släppa spanska ryttare från fönstret hela sommaren. *ler elakt*

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Imorgon ska jag besiktiga min hoj så håll tummarna för mig. Kommer lacka om DB-killern inte räcker.
Här på gatan nedanför körs så mycket gubbhojar med ljud som väcker hela kvarteret så fan ta dom om dom ska jävlas. Då ska jag släppa spanska ryttare från fönstret hela sommaren. *ler elakt*

Du får sätta upp en skylt med texten "kör tyst, Pippi sover".

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird

Hmm, snabba hojar bara ylar förbi medans långsamma dito ständigt ska bullra som om den sista stunden var kommen.Kan det bero på att bullriga hojar inte orkar eller har förare som gärna vill men sällan vågar.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år