Singeltråden

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Gott nytt år!

En nyfiken fråga, måste man få ok av kompis för att få spänna på hans/hennes ex?

Som Ricken skriver så beror det ju mest på hur längesen det var kompisen var ihop med den tjejen.

Sen så drar jag väl mig i allmänhet från att ragga på kompisars gamla ex, men det är mest för att jag inte vill vara bukis med halva kompiskretsen.

Ser det lite som att det faktiskt finns ett antal tusen tjejer i landet som duger, varför ska man då hoppa i säng med de relativt få som ens polare redan varit där och tryckt?

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Som Ricken skriver så beror det ju mest på hur längesen det var kompisen var ihop med den tjejen.

Sen så drar jag väl mig i allmänhet från att ragga på kompisars gamla ex, men det är mest för att jag inte vill vara bukis med halva kompiskretsen.

Ser det lite som att det faktiskt finns ett antal tusen tjejer i landet som duger, varför ska man då hoppa i säng med de relativt få som ens polare redan varit där och tryckt?

Min fråga var riktad till varför man skulle få ok av sin kompis. Jag tänkte i den banan att bruden är väl inte ägd av snubben? Sen om hur gammalt ex det är är ju en helt annan femma. Är det nyblivet ex så är det ju såklart inte populärt.
Du verkar ju inte behöva reflektera över det eftersom du aktivt väljer bort de som dina kompisar haft.

Oavsett vilka av mina ex skulle jag inte bry mig om nån av mina kompisar ville ha dem. Men jag skulle varna dem för ett av mina ex.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Min fråga var riktad till varför man skulle få ok av sin kompis. Jag tänkte i den banan att bruden är väl inte ägd av snubben? Sen om hur gammalt ex det är är ju en helt annan femma. Är det nyblivet ex så är det ju såklart inte populärt.
Du verkar ju inte behöva reflektera över det eftersom du aktivt väljer bort de som dina kompisar haft.

Oavsett vilka av mina ex skulle jag inte bry mig om nån av mina kompisar ville ha dem. Men jag skulle varna dem för ett av mina ex.

Det handlar om respekt för kompisen.
Han kan ju ha känslor kvar, kanske inte vill ha henne i umgängeskretsen eller vad som.

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Vi får se.
Jag bröt uppenbarligen mot "the bro code" då jag över huvudtaget fick idén att ragga på henne.
så sas det iallafall.

Skit samma. Om en vecka så sitter jag på flyget till Filippinerna. :yoparty

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Det handlar om respekt för kompisen.
Han kan ju ha känslor kvar, kanske inte vill ha henne i umgängeskretsen eller vad som.

Att han inte vill ha henne i umgängeskretsen ska väl inte hindra dig från att ha henne i DIN umgängeskrets? Har han inte kommit över henne ger inte honom äganderätten över henne heller. Med andra ord borde du kunna ta henne. Tänk om det visar att hon är precis vad du söker, ditt livs kärlek och bla bla. Skulle du ge upp ditt livs kärlek bara för en kompis surar?

Det skulle jag inte.

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Att han inte vill ha henne i umgängeskretsen ska väl inte hindra dig från att ha henne i DIN umgängeskrets? Har han inte kommit över henne ger inte honom äganderätten över henne heller. Med andra ord borde du kunna ta henne. Tänk om det visar att hon är precis vad du söker, ditt livs kärlek och bla bla. Skulle du ge upp ditt livs kärlek bara för en kompis surar?

Det skulle jag inte.

Det handlar väl inte om någon äganderätt, det handlar väl snarare om att man värderar sin vän högre än ett ligg. Gör man inte det så är det väl fritt fram...

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Det handlar väl inte om någon äganderätt, det handlar väl snarare om att man värderar sin vän högre än ett ligg. Gör man inte det så är det väl fritt fram...

Nu var det på tal om kärlek och inte bara ligg :p det står ju till och med i mitt inlägg "ditt livs kärlek".

Edit: för ett random ligg står en vän högre i kurs, självklart.

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Vi får se.
Det skumma i den hela situationen är att person 2 som hon avslutade kvällen med även han är en vän.

Men det var inga problem där, tydligen.

Men nej. Vänner kommer före enkelt ligga.
Så jag kan anse att det jag gjorde inte var helt snyggt.

Skyller på mina känslor.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850

Det skulle jag inte.

Nu har det aldrig hänt mej men skulle jag bli intresserad av ett kompis ex skulle det inte handla om äganderätt när man frågar om ok utan snarare om respekt och kommunikation med sina vänner.

Säger han att han inte vill att jag ska dejta exet ja då får man fundera på värdet i dom båda relationerna.
Jag kan fortfarande dejta tjejen om jag vill men man kan ta det lugnt och inte snacka på om det framför sin kompis.
Mjuka upp honom inför tanken en tid först.

Han kanske tog uppbrottet hårt och är inte sugen på att träffa henne titt som tätt på fester och dylika tillställningar och har jag frågat honom först kan jag iaf ha det i åtanke och undvika att grovhångla i nåt hörn.

Så tycker jag iaf och jag är faktiskt jävligt klok :)

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Nu har det aldrig hänt mej men skulle jag bli intresserad av ett kompis ex skulle det inte handla om äganderätt när man frågar om ok utan snarare om respekt och kommunikation med sina vänner.

Säger han att han inte vill att jag ska dejta exet ja då får man fundera på värdet i dom båda relationerna.
Jag kan fortfarande dejta tjejen om jag vill men man kan ta det lugnt och inte snacka på om det framför sin kompis.
Mjuka upp honom inför tanken en tid först.

Han kanske tog uppbrottet hårt och är inte sugen på att träffa henne titt som tätt på fester och dylika tillställningar och har jag frågat honom först kan jag iaf ha det i åtanke och undvika att grovhångla i nåt hörn.

Så tycker jag iaf och jag är faktiskt jävligt klok :)

Respekt och kommunikation är en av de svagaste sidorna hos mig anser ganska många och jag får väl hålla med om. Men sen är jag ju som jag är.

Sen är man ju som människa alltid flexibel precis som du själv säger så kan man sköta det snyggt.

Men vissa ser ju det nån form av äganderätt (även om de inte skulle definiera det så) och blir vansinnig av bara tanken. Jag har stött på många människor genom mina år och är därför alltid nyfiken när det gäller sådana här frågor. :D

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Kompisar som ligger med kompisars ex är ett effektivt sätt att avsluta all form av vänskap och kontakt. I min umgängeskrets har det hänt ett par gånger, dessa kompisar är inte kompisar längre och kommer aldrig att vara det igen.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Respekt och kommunikation är en av de svagaste sidorna hos mig anser ganska många och jag får väl hålla med om. Men sen är jag ju som jag är.

Sen är man ju som människa alltid flexibel precis som du själv säger så kan man sköta det snyggt.

Men vissa ser ju det nån form av äganderätt (även om de inte skulle definiera det så) och blir vansinnig av bara tanken. Jag har stött på många människor genom mina år och är därför alltid nyfiken när det gäller sådana här frågor. :D

Ja men du är ingen Bro så du behöver inte förstå :tuttar

Nyheter
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...