Det var generellt. Jag pratar malmfältska med inslag av mellantornedalska. Kan det vara något?
Jag kan inte så mycket om de olika norrländska varianterna, men alla jag har hört har jag gillat!
Det var generellt. Jag pratar malmfältska med inslag av mellantornedalska. Kan det vara något?
Jag kan inte så mycket om de olika norrländska varianterna, men alla jag har hört har jag gillat!
Norrland för dig är väl iofs definierat av att det finns träd där. Så det blir ju rätt brett
Mentalt är ju Norrland allt norr om Skåne. Jag gillar inte barrskog, men jag älskar rapsfält!
Den småländska urskogen ter sig tämligen skrämmande för mig, som är van vid öppna vidder!
Dialektalt är dock inte småländska i närheten av norrländska!
Min kära vän från Piteå upplever ju allt söder om Sundsvall som Skåne...
Sen har ju småländska också sina varianter... Lena PH har väl den absolut sämsta. Hu!
Mentalt är ju Norrland allt norr om Skåne. Jag gillar inte barrskog
Mentalt är ju Norrland allt norr om Skåne. Jag gillar inte barrskog
Apropå någon som surrade om varför man sa god fortsättning, så tycker jag vi har dummare ord osv än det. Vem fan bestämde att jordgubbe skulle heta jordgubbe? Är det något som borde heta jordgubbe så är det väl potatis för fan? Idioter!
Jordgubbe kallades faktiskt för ananassmultron från början här i Svea rike. Använd det i stället om det låter bättre!
Visst fan ja det har jag hört någon gång också. Ska fan göra det! Va säkert en skåning som döpte om det!!! Döp om potatis till jordgubbe!!!!
Jordgubbe kallades faktiskt för ananassmultron från början här i Svea rike. Använd det i stället om det låter bättre!
Jävla rasist
Viss skånsk dialekt är riktigt het... men det finns en "bräkig" variant som jag har väldigt svårt för.
Däremot kan jag glatt erkänna att jötteborrska kan va riktigt nice hos babes.
men det finns en "bräkig" variant som jag har väldigt svårt för.
Däremot kan jag glatt erkänna att jötteborrska kan va riktigt nice hos babes.
Varför säger man god fortästtning?
Låter inte det jäkligt fånigt bara?
Det räcker väl med att man ska fråga alla hur dom har haft det, det tar ju liksom upp halva arbetsdan bara på sånna skitgrejer.
Sen har ju småländska också sina varianter... Lena PH har väl den absolut sämsta. Hu!
Hahaha är det A som gör det? Har jag nog aldrig hört.
Du pratar faktiskt helt okej småländska måste jag säga. Även när du inte blandar in andra dialeketer... Sen finns det väl mer eller mindre fina varianter på det mesta, all värmländska är inte heller direkt jättecharmig...
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|