Singeltråden

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Jag fick ledigt idag, han som äger bilen har varit inlagd på sjukan och blev utskriven igår. Han ville jobba idag, så då får han ju göra det. :)

Har redan varit i stallet, men funderar på om jag ska sticka dit igen och rida en sväng. Men det är fruset ute, så det är ju rätt tradigt ändå. :gnissla

Jobba!!! Din slappröv!!! :hihi

tkdrille

Guest
Tar du och rider ett dressyrpass med Ponny Bus då? För det hinner inte jag om jag ska köra dubbla pass! ;)

Absolut de gör jag så gärna. Sen kan du låna min tidbok och legg med. Risken att bli stoppad i denna bilen är närmast obefintlig :)

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Absolut de gör jag så gärna. Sen kan du låna min tidbok och legg med. Risken att bli stoppad i denna bilen är närmast obefintlig :)

Bra! Han ska gå tempoväxlingar, övergångar och lösgörande. Mycket öppna. Blir han uttråkad får du flytta honom på olika stora volter för yttern, då tycker han det är kul igen. :)

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Åh, vad jag skulle vilja veta hur en icke-hästmänniska tolkar det där. :D

Haha ja...!

Glömde ju det viktigaste - han måste hela tiden jobba på med ordentligt tryck bakifrån, och givetvis i form. Han ska jobba igenom hela kroppen, och få igång röven ordentligt. Mycket skritt-trav-halt-trav-skritt-galopp-trav-halt-trav osv. Reder du detta Rille? =)

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Dessutom är här ingen is, det är bara hårt på marken.

Lyx! Här ska det alltid regna så fort det blir nollgradigt, så ALLT är blankis. Rent livsfarligt bara att gå... Jag kände lite att jag var ute på självmordsuppdrag härom dagen när jag red Turbohästen ute, som absolut inte förstår syftet med att ta det lugnt, utan drog järnet som vanligt... Men enbart traktbrodd. :rolleyes: Det är inget jag rekommenderar.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Lyx! Här ska det alltid regna så fort det blir nollgradigt, så ALLT är blankis. Rent livsfarligt bara att gå... Jag kände lite att jag var ute på självmordsuppdrag härom dagen när jag red Turbohästen ute, som absolut inte förstår syftet med att ta det lugnt, utan drog järnet som vanligt... Men enbart traktbrodd. :rolleyes: Det är inget jag rekommenderar.

Neej, is är skit. Jag kan bara ha traktbrodd i Grevens specialskor, så jag har inte så mycket att välja på. Jag är dessutom lite nojig över det där med tåbrodd. De får ju galet bra fäste, och när de ska skjuta iväg då så är det ju senorna som tar stryk. Som vi vet är ju senorna inte Grevens starkaste kroppsdel, så det är kanske lika bra att han inte kan ha tåbrodd.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Neej, is är skit. Jag kan bara ha traktbrodd i Grevens specialskor, så jag har inte så mycket att välja på. Jag är dessutom lite nojig över det där med tåbrodd. De får ju galet bra fäste, och när de ska skjuta iväg då så är det ju senorna som tar stryk. Som vi vet är ju senorna inte Grevens starkaste kroppsdel, så det är kanske lika bra att han inte kan ha tåbrodd.

+ Kissen. (okej du äger inte hästen antar jag)

Varför i hela världen ser ni inte till att det är 4 broddar per skor?
Och är det is och uteridning rekommenderas riktiga isbroddar, då är det långtifrån ett självmordsuppdrag.

Jag har små bekymmer jag dock. Ska ju ta över syrrans ponny och han är barfota bak. Helvete vad jag ska sladda då :tummenupp
Det är ju i såna här lägen man älskar bakhjulsdriv :hihi

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning

Och är det is och uteridning rekommenderas riktiga isbroddar, då är det långtifrån ett självmordsuppdrag.

Jag har små bekymmer jag dock. Ska ju ta över syrrans ponny och han är barfota bak. Helvete vad jag ska sladda då :tummenupp

Isbrodd har vi, men sätter inte i fyra i onödan (tar det ju lugnt när det är väldigt isigt), då glidmomentet försvinner (hoven glider lite när tån sätts i, vilket gör att det inte blir lika stumt och minskar belastningen på hästens leder. Så jag undviker fyrbrodd förutom speciella tillfällen, som om man ska tävla på is, t.ex.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r

Det skrev jag ju! 1) Det går inte att sätta 4-brodd i hans skor.
2) Jag är emot det, av den anledning som Kissen beskriver så fint.
3) Vi har ingen is?

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Det skrev jag ju! 1) Det går inte att sätta 4-brodd i hans skor.
2) Jag är emot det, av den anledning som Kissen beskriver så fint.
3) Vi har ingen is?

Nej men det var en reflektion över varför det inte är 4 broddHÅL per hov. Slarv av mig!

Kissen - jag vill ha fyra broddar per hov om det är väldigt isigt ute även om det tar bort det naturliga glidet. Och nu trodde du nog att jag brukade ha en vana för att galoppera på blankis, det hade jag inte :D
Minns en vinter då det var is länge att det lika bra var att skaffa broddarna och rida lite lugnare än att låta hästen tappa formen helt.

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Men jag jobbar ju också i morgon. Vem ska ta mitt pass?

Zippen, hur ska jag kunna jobba utan bilen? Ska jag sätta folket i cykelkorgen?

Naj naj, då cyklar du bara i backar med folk och får ÄNNU större vader. Hur ska du då kunna få tag i ridstövlar sedan?
Du får fixa flakmoppe. :)

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
asså , dom sista 25 posterna eller vad det e bör exporteras tillbax till Bukefalos forumet..... :7peta

vi normala får återta SH å prata dubbade endurosvålar å dunkande enstånkor istället :)

tkdrille

Guest
Bra! Han ska gå tempoväxlingar, övergångar och lösgörande. Mycket öppna. Blir han uttråkad får du flytta honom på olika stora volter för yttern, då tycker han det är kul igen. :)

Ah översatt blir de springa tio varv och sen käka morötter och kolla brudar? :)

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!