Singeltråden

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
asså , dom sista 25 posterna eller vad det e bör exporteras tillbax till Bukefalos forumet..... :7peta

vi normala får återta SH å prata dubbade endurosvålar å dunkande enstånkor istället :)

Sorry :rolleyes:

Nu var samtalet till 3 gjort. Det är deras fel att jag inte kommer på festen. :4skrika

Fortsätta plocka rent här hemma.

Och förlåt Pisken för lite bilprat. Nu ska den här bruden skaffa vinterskor till bilen och ett nytt starkt batteri. Så Goldie går som en klocka igen :tummenupp
Känns sjukt att helt plötsligt bli beroende av bil. Eventuellt. Men ändå.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Sorry! Men det är ju hästkrafter det handlar om i alla fall... :gnissla

På tal om hästkrafter.

Ställde en rolig fråga en gång för längesen i diverse bilforum och frågade hur de såg på hästkrafter. Jag vet att det är en enhet men det var roligt ändå att ställa bilder på en ardenner, ett halvblod och en shetlandsponny och fråga hur många av vilken av dem de hade i sina motorer :hihi

Ska man vara petig kan människor generera 1 hästkraft. Om de väger 75 kg och hoppar upp en meter i luften på en sekund har de generat effekten som är lika stor som en hästkraft.
Jag kan dock aldrig genera en hästkraft på min bara kropp så jag väljer att sitta på en häst istället :D

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
asså , dom sista 25 posterna eller vad det e bör exporteras tillbax till Bukefalos forumet..... :7peta

vi normala får återta SH å prata dubbade endurosvålar å dunkande enstånkor istället :)

ahh enstånka... :kär

På tal om hästkrafter.

Ställde en rolig fråga en gång för längesen i diverse bilforum och frågade hur de såg på hästkrafter. Jag vet att det är en enhet men det var roligt ändå att ställa bilder på en ardenner, ett halvblod och en shetlandsponny och fråga hur många av vilken av dem de hade i sina motorer :hihi

Ska man vara petig kan människor generera 1 hästkraft. Om de väger 75 kg och hoppar upp en meter i luften på en sekund har de generat effekten som är lika stor som en hästkraft.
Jag kan dock aldrig genera en hästkraft på min bara kropp så jag väljer att sitta på en häst istället :D

Gift dig med mig! :krama

Jag lär mig teckenspråk jEtTesnaBBt! :fakta

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Skål på er! NU jävlar är det Fredag!!

Skål själv tamejfan !
blir en vit månad här själv..... fan skulle stanna till på glasbanken på hemvägen å kollade saldot , det jävla kontot tillåter inga större utsvävningar denna månad :gnissla
(har iofs en pava Fireball å inkassera hos en polare .... tomorrow maybe :tummenupp )

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Haha ja...!

Glömde ju det viktigaste - han måste hela tiden jobba på med ordentligt tryck bakifrån, och givetvis i form. Han ska jobba igenom hela kroppen, och få igång röven ordentligt. Mycket skritt-trav-halt-trav-skritt-galopp-trav-halt-trav osv. Reder du detta Rille? =)

Haha, du skulle ha skippat "Mycket skritt-trav-halt-trav-skritt-galopp-trav-halt-trav osv. Reder du detta Rille?" så hade han nog fått rätt mkt att tänka på... :tungan

Harpyja

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2013
Hoj
.
Skål själv tamejfan !
blir en vit månad här själv..... fan skulle stanna till på glasbanken på hemvägen å kollade saldot , det jävla kontot tillåter inga större utsvävningar denna månad :gnissla
(har iofs en pava Fireball å inkassera hos en polare .... tomorrow maybe :tummenupp )

Samma här! Mitt bankkonto läcker tror jag bestämt... Tur att det fanns en flaska rött hemma och en vän som inte vill gå ut och är frisk, när Kissekatten passar på att vara sjuk!

Så ikväll ska vi kombinera rödvin, choklad, färga håret, pilla med åldata och antagligen vara ganska nördiga! :banana Sen går väl antagligen den här tanten och lägger sig lagom till tolvslaget, haha. Vinterstudion imorn jue!

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Jag fick ledigt idag, han som äger bilen har varit inlagd på sjukan och blev utskriven igår. Han ville jobba idag, så då får han ju göra det. :)

Har redan varit i stallet, men funderar på om jag ska sticka dit igen och rida en sväng. Men det är fruset ute, så det är ju rätt tradigt ändå. :gnissla

Lyx! Här ska det alltid regna så fort det blir nollgradigt, så ALLT är blankis. Rent livsfarligt bara att gå... Jag kände lite att jag var ute på självmordsuppdrag härom dagen när jag red Turbohästen ute, som absolut inte förstår syftet med att ta det lugnt, utan drog järnet som vanligt... Men enbart traktbrodd. :rolleyes: Det är inget jag rekommenderar.

Självklart är alla våra kusar broddade! De skulle ju gå omkull i hagarna annars. :gnissla
Vi har lagom mycket SNÖ. Jag har lovat ridskolechefen att rasta en av värstingarna på söndag. Han börjar lacka ur på lektionerna. Så vi ska ut på skogsvägar och ha lite kul. Galoppera i snö kan få vilken häst som helst att bli glad. :)

Enstånkan står i garaget. :D Den har inga dubb. :huvet Så jag nöjer mig med EN hästkraft!

tkdrille

Guest
I
Haha ja...!

Glömde ju det viktigaste - han måste hela tiden jobba på med ordentligt tryck bakifrån, och givetvis i form. Han ska jobba igenom hela kroppen, och få igång röven ordentligt. Mycket skritt-trav-halt-trav-skritt-galopp-trav-halt-trav osv. Reder du detta Rille? =)

Detta missa jag. Klart jag klarar det. Fan min kusin med häst är i Sthlm.
Tror jag ska kunna lösa de med godis och extrem vilja.

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Samma här! Mitt bankkonto läcker tror jag bestämt... Tur att det fanns en flaska rött hemma och en vän som inte vill gå ut och är frisk, när Kissekatten passar på att vara sjuk!

Så ikväll ska vi kombinera rödvin, choklad, färga håret, pilla med åldata och antagligen vara ganska nördiga! :banana Sen går väl antagligen den här tanten och lägger sig lagom till tolvslaget, haha. Vinterstudion imorn jue!

Nämen, vad är det för fel på lilla Prosit? :(

Samma färg på håret eller nåt nytt?

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Haha det är ju du som är Kissekatten! :D Prosit sover i sängen i vanlig ordning.
Och det är faktiskt jag som får äran att färga hennes hår, vilket kan bli mycket spännande... :p

Hahaha men vad fan, jag har inte vant mig vid det smeknamnet än! Plus att min hjärna tagit helg. Okej?

Låter helt klart spännande, lycka till! :D

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...