Singeltråden

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Bjuder på en gammal bild. :) Killen på fuxen är egentligen hojåkare, men lånade frugans häst när det inte var säsong för hojen. Det var en räserhäst! Sprungit in en del på Täby i sina yngre dagar. Min stora gula hade svårt att hänga med när det bar av som bäst. :lol

Hur stor är den gula då?

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
173 stod det i papprena. Kontrollmätte aldrig. :)

Okej. :) Min räserhäst är 171. :)

Älskar denna bilden! Min är längst till höger, hästen bredvid är 173 i mkh, men har en enorm manke så min är högre i ryggen, och så har vi en helt normal häst längst till vänster, hon är 164. :tungan

325370_154451151305382_3803873_o.jpg

Last edited:

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Nu tror jag dock vi snart får protester för att prata äkta hästkrafter igen. ;)

Ähh inga problem.. det här är ju singeltråden, inte någon "hojtråd".. Det viktiga med en tjej är att hon har något intresse, sen är det inte så viktigt exakt vad det är. (sålänge det inte bara är "shoppa" och "festa").

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Jag kan inte rida o_O Suttit på en häst en gång när jag va typ 4 år :p Jag har klappat några hästar lite försiktigt...

Det är inga problem. Du börjar med att dejta en hästchey. :) Sedan är det som på hojen. Du kommer dit du tittar. Titta inte nedåt! :näsblod Flytta vikten åt höger och den svänger åt höger. :tummenupp Balansen att sitta i en sadel har du redan. Fördelen är att den inte välter när man stannar. Risken för lowsider är låg! :) (Även om jag lyckades med det på en isig väg för många år sedan. :hihi)

Tycker man att det är 'skumpigt' kan man köra lätt sits, precis som på en cross.

Största problemet brukar vara att bromsa. Det är inte alltid som handbromsen tar särskilt bra. :gnissla

Last edited:

MrRR

Ny medlem
Gick med
6 May 2012
Hoj
CBR1000RR Fireblade -08
Mycket hästar i denna tråden, inte direkt va jag väntat mig när jag klev in här :brynad

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Det är inga problem. Du börjar med att dejta en hästchey. :) Sedan är det som på hojen. Du kommer dit du tittar. Titta inte nedåt! :näsblod Flytta vikten åt höger och den svänger åt höger. :tummenupp Balansen att sitta i en sadel har du redan. Fördelen är att den inte välter när man stannar. Risken för lowsider är låg! :) (Även om jag lyckades med det på en isig väg för många år sedan. :hihi)

Tycker man att det är 'skumpigt' kan man köra lätt sits, precis som på en cross.

Största problemet brukar vara att bromsa. Det är inte alltid som handbromsen tar särskilt bra. :gnissla

Jag provade att trava lite. Kom i otakt. Fick en halvtonskluns i klockspelet. Inte jättebekvämt.

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Mycket hästar i denna tråden, inte direkt va jag väntat mig när jag klev in här :brynad

Jag betraktar alla hästcheyer som potentiella mc-brewdar. Efter att ha stått över en galopperande häst, så är bönpallen i 200 rena 'walk in the park'. :lol
Dessutom såg går det väl 1 mc-brewd på 10 killar, så tråden såg ett behov av att 'importera' hästcheyer. Nu är det bara för er grabbar att omskola dem! :tummenupp

skruttiz

Ny medlem
Gick med
5 May 2011
Hoj
Yamaha R1-01,
Jag kan inte rida o_O Suttit på en häst en gång när jag va typ 4 år :p Jag har klappat några hästar lite försiktigt...

haha inte jag häller, elle jo satt på en islänning för nått år sedan, de var den roligaste färden på längre, garvade konstant, studsade som en boll på de gamla öket, fy vad kul de var, tänker aldrig göra om de;)

Last edited:

MrRR

Ny medlem
Gick med
6 May 2012
Hoj
CBR1000RR Fireblade -08
Jag betraktar alla hästcheyer som potentiella mc-brewdar. Efter att ha stått över en galopperande häst, så är bönpallen i 200 rena 'walk in the park'. :lol
Dessutom såg går det väl 1 mc-brewd på 10 killar, så tråden såg ett behov av att 'importera' hästcheyer. Nu är det bara för er grabbar att omskola dem! :tummenupp

Haha ja så kan man se det med, jag letar mer efter tjejer som kan behärska mer än 2 pållar på samma gång, så moppebrudar går helt bort där ;)
Jaså det går 1 hojbrud per 10 killar? låter precis som könsfördelningen på valfri charterort! Undrar var alla tjejer håller hus jämt? är det inte rätt så jämnt fördelat världen över?

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!